piotr123 Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Witam.Mam pytanie o regulacje zaworów za pomocą śrubek...Zawsze mierzyłem luzy zaworowe na zasadzie:-tłok w GMP (tłok w najwyższym położeniu z zaworami zamnkiętyni)-Krzywki w tym położeniu nie naciskają na trzonki zaworów i zwrócone sa niecałkowicie pionowo do góry ale raczej ku górze ale na boki_tak jak pokazane na załączonym rysunku.Zawsze mierzyłem luzy zaworowe w ten sposob-kazdy cylinder po koleji ustawiałem w ten sam sopsób.Jednak w załączonym rysunku(wycinek z serwisówki) widać że przy jednym położeniu tłoka w GMP na jednym cylindrze można odracu zmierzyć luz zaworowy na innym cylindrze-w tym przypadku luz ssacego zaworu na 1 i zarazem 3 cylindrze.Z tym że na 3 cylindrze krzywka będzie zwrócona idealnie pionowo w góre...http://bikepics.com/pictures/849485/Tu problem i pytanie-na jednym z cylindrów podczas mierzenia luzów na wydechu okazało sie że mierząc moim dawnym sposobem czyli (kazdy cylinder w GMP i mierze) okazuje sie że luzy mieszczą sie w tolerancji.Ale....gdy mierze wedłóg serwisówki -czyli jeden zawór z krzywka uniesiona pionowo w góre to luz w trakcie tego mierzenia okazuje sie wiekszy.... :) Jak Wy dokonujecie pomiaru zeby byl jak najbardziej wiarygodny?pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.