Skocz do zawartości

Regulacja zaworów-procedura...


piotr123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanie o regulacje zaworów za pomocą śrubek...

Zawsze mierzyłem luzy zaworowe na zasadzie:

-tłok w GMP (tłok w najwyższym położeniu z zaworami zamnkiętyni)

-Krzywki w tym położeniu nie naciskają na trzonki zaworów i zwrócone sa niecałkowicie pionowo do góry ale raczej ku górze ale na boki_tak jak pokazane na załączonym rysunku.

Zawsze mierzyłem luzy zaworowe w ten sposob-kazdy cylinder po koleji ustawiałem w ten sam sopsób.

Jednak w załączonym rysunku(wycinek z serwisówki) widać że przy jednym położeniu tłoka w GMP na jednym cylindrze można odracu zmierzyć luz zaworowy na innym cylindrze-w tym przypadku luz ssacego zaworu na 1 i zarazem 3 cylindrze.

Z tym że na 3 cylindrze krzywka będzie zwrócona idealnie pionowo w góre...

http://bikepics.com/pictures/849485/

Tu problem i pytanie-na jednym z cylindrów podczas mierzenia luzów na wydechu okazało sie że mierząc moim dawnym sposobem czyli (kazdy cylinder w GMP i mierze) okazuje sie że luzy mieszczą sie w tolerancji.

Ale....gdy mierze wedłóg serwisówki -czyli jeden zawór z krzywka uniesiona pionowo w góre to luz w trakcie tego mierzenia okazuje sie wiekszy.... :)

Jak Wy dokonujecie pomiaru zeby byl jak najbardziej wiarygodny?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...