Skocz do zawartości

Jawa 350TS Elektroniczne moduły zapłonowe.


kamil123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przy swojej jawie mam zalozony zaplon prameti. Co prawda kosztuje kolo 250 zeta ale wart jest tej ceny,

Napisz coś więcej o pracy silnika na tym zapłonie. Czy przyrost mocy i dynamiki jest wyraźnie odczuwalny? i czy moduł sie bardzo grzeje podczas pracy silnika na wolnych obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz coś więcej o pracy silnika na tym zapłonie. Czy przyrost mocy i dynamiki jest wyraźnie odczuwalny? i czy moduł sie bardzo grzeje podczas pracy silnika na wolnych obrotach?

 

Zalozenie takiego zaplonu to nie zaden tuning a usprawnienie silnika tak ze nie ma co oczekiwac wielkich zmian. W moim przypadku na zwyklym zaplonie tez bylo wszystko ok, przynajmniej na tyle na ile to jest mozliwe w takim przypadku ale tylko dlatego ze dbalem o dobra regulacje i robilem to w miare czesto, czyli nie zadziej niz co 2kkm.

Jak ktos ma klopoty ze zwyklym zaplonem to na pewno jakas zmiane odczuje, ja tam jezdzilem turystycznie tak ze bardziej zalezalo mi na dynamice niz super przyspieszeniach czy zapieprzaniu ile fabryka dala.

Nie jestem elektronikiem tak ze nie wiem czy taki modul wytwarza duzo ciepla podczas pracy, wzaleznosci od ilosci obrotow a nie sprawdzalem tego bo nie bylo ku temu potrzeby. Jak na jawe to robilem nia duze dzienne przebiegi rzedu 500 km i nie stwierdzilem problemow z el. zaplonem.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalozenie takiego zaplonu to nie zaden tuning a usprawnienie silnika tak ze nie ma co oczekiwac wielkich zmian. W moim przypadku na zwyklym zaplonie tez bylo wszystko ok, przynajmniej na tyle na ile to jest mozliwe w takim przypadku ale tylko dlatego ze dbalem o dobra regulacje i robilem to w miare czesto, czyli nie zadziej niz co 2kkm.

Jak ktos ma klopoty ze zwyklym zaplonem to na pewno jakas zmiane odczuje, ja tam jezdzilem turystycznie tak ze bardziej zalezalo mi na dynamice niz super przyspieszeniach czy zapieprzaniu ile fabryka dala.

Nie jestem elektronikiem tak ze nie wiem czy taki modul wytwarza duzo ciepla podczas pracy, wzaleznosci od ilosci obrotow a nie sprawdzalem tego bo nie bylo ku temu potrzeby. Jak na jawe to robilem nia duze dzienne przebiegi rzedu 500 km i nie stwierdzilem problemow z el. zaplonem.

pozdrawiam

Dzięki za odpowiedz.

Kiedyś mocno przymierzałem sie do zakupu zapłonu od Prameti (w wersji dla Junaka). Ale odstraszyły mnie dwie rzeczy:

1. Nie doszukałem sie informacji (wysłałem tez zapytanie w mailu) czy cewka załączana jest na stały kąt czy też na stały określony czas. A to dla mnie jest bardzo ważne, bo wiąże sie bezpośrednio z ilością prądu pożeranego przez zapłon (przy oryginalnej krzywce i współczesnej cewce zapłon pobierał mi 5A prądu !!!!)

2. Widziałem, że kabel do czujnika jest ekranowany, co od razu wzbudziło moje podejrzenia, że układ jest mało odpory na zakłócenia i jak kiedyś na ulicy podjedzie blisko mnie koleś Dnieprem bez fajek to zapłon zacznie wariować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...