boomer5 Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 szukałem i znalazłem pare takich pytań ale odpowiedzi niebyło.niech ktoś poda jak wyregulować gaźnik do YAMAHY YZ 125 !! pozdrowionka sorry za byki ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myszon Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 (edytowane) Nie jest to taka prosta sprawa ale zacznijmy od początku. Po pierwsze to najpierw należy wyczyścic filtr powietrza - czyli wyprać i zabezpieczyć w odpowiednim do tego oleju np. Putoline Foam Filter Oil.Po drugie motorek należy odpalić i rozgrzać gdyż na zimnym moto niema sensu regulować.Jeśli już moto masz rozgrzane to najlepiej weź ze sobą kluczyk nr 6 i plaski śrubokręt , przejedz sie nim startując ostro i dająć mu kopa nastepnie zatrzymaj sie i przystąp do regulacji właściwej :) Najpierw wkręć dysze powietrza do końca, następnie odkręć ją 2,5 obrotu - jeśli moto pracuje równo to jest nieźle i musisz znowu sie nim przejechać dając ostro żeby stwierdzić czy charakterystyka pracy cie zadawala. Jeśli po odkręceniu dyszy okazało się że motor na odpalonym silniku pracuje za wysoko to należy przykręcić mu dawke benzyny używając do tego kluczyka 6 i małej gwiazgki o której zapomniałem napisać, wkręcając ową srubke rób to bardzo wolno i czekaj aż silnik zacznie schodzić z obrotów - jeśli zaczoł powoli schodzić to dokręć nakrętke i następnie przegazuj go konkretnie lub nawet przejedz sie - jeśli nadal wolne obroty są za wysokie to skręcaj dalej aż do uzyskania wolnych obrotów. Pamiętaj - po każdym wkręceniu lub wykręceniu nawet minimalnie dyszy - należy zrobić test i poprostu sie przejechac konkretnie. Czasami można skręcić dawke benzyny i obroty będą OK ale jak sie da czadu motorkiem to niechce się wkręcać na obroty albo kiepsko się wkręca wtedy można pobawić się jeszcze powietrzem - jeśli to nie pomoże to prawdopodobnie trzeba będzie wyregulować iglice na przepustnicy ale zanim zaczniesz co kolwiek przy tym grzebać proponował bym zdjąć dyfuzor oraz dekielek na cylindrze ten pod którym jest dzwignia zaworu wydechowego , następnie weź sobie latarke i kluczyk nr 8 . Nałóż kluczyk najlepiej oczkowy na śróbke wałka zaworów (lewą ręką) następnie przyświeć sobie latarką w otwór wydechowy w cylindrze i patrząc na zawory wydechowe spróbuj przekrecić kluczem wałek zaworów w góre (ruch w prawo) - Jeśli oba zawory się podnoszą i opuszczają to spoko - jeśli tylko jeden bądź oba nie reagują to musisz się zemną skontaktować :) Mam nadzieje że ci to coś pomoże. Pozdrawiam. Edytowane 18 Lutego 2007 przez Myszon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boomer5 Opublikowano 18 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 no i można kąkretnie odpowiedzieć na takie pytanie ;) dzięki wszystko oki tylko że ja niemam jeszcze tylnego zawieszenia to i tak musze się wstrzymać z regulacjią do czasy założenia nowych łożyska twierdziłem że trzeba wyregulować bo mi jakby świece zalewał jak go odpalałem i musiałem dużo kombinować żeby odpaliłi zresztą Wiston mój kumpel z GG a Twój z sąsiedztwa mi doradził żeby to wyregulować. :) sorry za byki :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.