Gość Occult Opublikowano 11 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 Do GaCek Nie zdejmowałem jeszcze magneta, ale pomożesz mi z oznaczeniami gaźnika: - dekiel komory pływakowej - oznaczenie: G1601 - bok gażnika na przeciw komory pływakowej - oznaczenie 3 - 55 ... i trochę zatarty??? chyba X Na okrągłym "selenie" z tyłu jest poza oznaczeniem poniżej 10 58 - może data??Do Piotra (Occult) Felgi na pewno były chromowane (pozostałości chromu z bliska widoczne), lampka założona była z WSKi z lat 70 (tą dostałem jako załącznik - bo pochodziła faktycznie od tego motocykla). Także boczki pod siedzeniem również dokęcone były z WSKi. Być może przy tej "robocie" przeniesiono sygnał na przód. Dodatkowo przy zmianie lampy tylniej odtłuściłem lakier i przeterłem to miejsce, aby paletą RALowską dobrać kolor. Lakier pod mocowaniem lamki jest zawsze najlepiej zachowany i najbardziej zblizony (pomimo upływu lat) do oryginału. Dlatego Piotrze na focie przesłanej Tobie jest widoczne to miejsce. Także boczki pod siedzeniem również dokęcone były z WSKi. Być może przy tej "robocie" przeniesiono sygnał na przód. Przed fotografią Metalowe "boczki" - blachy usunąłem - zostały tylko otwory w ramie.Tak jak pisałem są na tylnim błotniku 3 otwory w miejscu stojaka akumulatora (1 na dole, 2 symetryczne na górze). "Niedokończone" szparunki sugerują, że były w tych miejscach boczne puszki. Co do licznika )(cyferblatu) jest on srebry, może po wyczyszczeniu będzie biały, oś koła stanowi wałek (jednoczęściowy) ale dwystopniowy. Cholera nie zrobię dokładniejszych zdjęć, bo jak Ci pisałem po włamie nie mam jeszcze nowej cyfrówki.Wczoraj znalazłem jeszcze jedno zdjęcie. Kto wie czy nie będzie to tego typu wykończenie (brak jedynie mechanizmu "stopu"): http://img177.imageshack.us/my.php?image=18002685gz0.jpg Pozdrawiam: Erwin Cześć Erwin, Dzięki za tak wyczerpujące odpowiedzi na moje pytania. Z tego co mi się kiedyś obiło o uszy pierwsze liczniki, które były montowane miały srebrny cyferblat. Ja w swojej mam już kromowo-zółty. Jeżeli lampa tylna jest oryginalna potwierdza to, że motocykl jest na pewno z lat 50. Tylko teraz, który dokładnie to rok. Wydaje mi się, że w grę wchodzą lata 1956-1958. Wersja motocykla niecodzienna. Chromowane elementy skłaniają do główkowania :rolleyes: Ja będę bardzoej oryginalny :D Mi się podoba wersja...WFM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 11 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 (edytowane) Do GaCek Nie zdejmowałem jeszcze magneta, ale pomożesz mi z oznaczeniami gaźnika: - dekiel komory pływakowej - oznaczenie: G1601 - bok gażnika na przeciw komory pływakowej - oznaczenie 3 - 55 ... i trochę zatarty??? chyba X Na okrągłym "selenie" z tyłu jest poza oznaczeniem poniżej 10 58 - może data??Do Piotra (Occult) Felgi na pewno były chromowane (pozostałości chromu z bliska widoczne), lampka założona była z WSKi z lat 70 (tą dostałem jako załącznik - bo pochodziła faktycznie od tego motocykla). Także boczki pod siedzeniem również dokęcone były z WSKi. Być może przy tej "robocie" przeniesiono sygnał na przód. Dodatkowo przy zmianie lampy tylniej odtłuściłem lakier i przeterłem to miejsce, aby paletą RALowską dobrać kolor. Lakier pod mocowaniem lamki jest zawsze najlepiej zachowany i najbardziej zblizony (pomimo upływu lat) do oryginału. Dlatego Piotrze na focie przesłanej Tobie jest widoczne to miejsce. Także boczki pod siedzeniem również dokęcone były z WSKi. Być może przy tej "robocie" przeniesiono sygnał na przód. Przed fotografią Metalowe "boczki" - blachy usunąłem - zostały tylko otwory w ramie.Tak jak pisałem są na tylnim błotniku 3 otwory w miejscu stojaka akumulatora (1 na dole, 2 symetryczne na górze). "Niedokończone" szparunki sugerują, że były w tych miejscach boczne puszki. Cholera nie zrobię dokładniejszych zdjęć, bo jak Ci pisałem po włamie nie mam jeszcze nowej cyfrówki.Wczoraj znalazłem jeszcze jedno zdjęcie. Kto wie czy nie będzie to tego typu wykończenie (brak jedynie mechanizmu "stopu"): http://img177.imageshack.us/my.php?image=18002685gz0.jpg Ta WFMka którą podałeć w linku nie ma ona mechanizmu stopu ponieważ ma jeszzce starą metalową lampkę na tylnim błotniku. A jak wiadomo to wtedy jeszcze nie było "stopu". Najprawdopodobniej "stop" w Twojej WFMce został zamontowany przez poprzedniego właściciela.A co do oznaczeń na gaźniku to skoro jest tam wybite 55 to swiadczy o tym że pochodzi ona z 1955roku. No ale jakby nie patrzeć to wykończenie samego motoru nie świadczy o tym że jest to model z 55 roku. Według mnie niema co się sugerować oznaczeniami na gaźniku w ustaleniu dokładnej daty.W WFMkach z 55-56 roku nie było jeszcze montowanego okragłego prostownika selenowego jedynie coś podobnego jak w SHLce M04-05. Jak dla mnie to jest to model z 1957-58 roku. Edytowane 11 Lutego 2007 przez GaCek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 11 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 (edytowane) Może październik 1958 roku? A nie ma scharakteryzowanych modeli w ksiązce o naprawie WFM, lub w Polskie motocykle 45-85? Edytowane 11 Lutego 2007 przez Lukass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 A nie ma scharakteryzowanych modeli w ksiązce o naprawie WFM, lub w Polskie motocykle 45-85?W książce "Polskie motocykle 45-85" nic o zmianach się w poszczególnych latach modelach nie ma napisanego. Jeżeli są to tylko bardzo ogólne rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.