Skocz do zawartości

audi 80 B3


afish
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czy sa jacys uzytkownicy tego samochodu ... bo dzisiaj mi w oko wpadla oferta dosyc tanio z automatyczna skrzynka

bede wdzieczny za wszelkie za i przeciw no i ogólnie za wskazanie typowych wad tego autka .. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć :wink:

 

Miałem takiego Audika i w zasadzie mogę powiedzieć, że był niezły. Tzn moja wersja to była B3 1,8S 90KM, z manualną skrzynią biegów i LPG. Auto było z 1988r. Przejechałem nim ponad 20 000 km bez większej awarii, ale kilka jednak się zdarzyło.

 

Autko było ładnie zachowane, miało przebieg 167 tys. km. Silnik był świetny, naprawdę dynamiczny i oszczędny - na gazie, nawet przy jeździe 150-160 kmh palił 9-9,5 litra. Minimalnie spaliłem koło 8 litrów. Auto spokojnie rozpędzało się do 180kmh, v max który osiągnąłem (fakt, że z lekkiej górki) - 205 kmh. W silniku musiałem zrobić płytki zaworowe a wiem, że następny właściciel musiał powalczyć z wypalonymi gniazdami zaworowymi. Poza tym raz padła uszczelka pod głowicą. Silnik może brać olej - norma Audi to do 1,5 litra na 10 000 km.Zawieszenie zrobiłem - koszt wymiany praktycznie wszystkich zuzywających się elementów zawiechy przedniej to 500 zł. Nowy właściciel musiał wymienić tłumik - okazało się, że ten, który "padł" był oryginalny, od nowości pracował w tym aucie.. niesamowite :) Pojawiły się też problemy z systemem chłodzenia, płyn uciekał. Wadą jest jeszcze bagażnik - strasznie mały jak na tak duże auto (a jak jest butla to już w ogóle :smile: ).

 

Samochód, który kupujesz, nie powinien mieć w ogóle rdzy. Jeśli ma - był bity. Tapicerki powinny być jak nowe, ten element jest bardzo trwały. Przeciera się fotel na wysokości oparcia, to częsty problem. Elementy wnętrza nie powinny skrzypieć i pukać, moje były zupełnie ciche ;)

 

To tyle, jakbys chciał, to mam zeskanowaną książkę Dietera Korpa - Audi 80/90 - Naprawiam i reguluję. W kolorze :)

 

pozdr

LYsY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moim zdaniem to audi nie jest wcale takie świetne lepiej dorzuc troche kasy i kup b4 bo b3 zalicza sie juz do rupów tak jak kolega wyzej wymienil nie jest bezawaryjne i obrzydliwie wyglada maska podnoszona bez grilla pomaranczowe kierunki kola 15 a b4 u mnie juz 12 lat jezdzi i cale zycie od nowosci jezdzilo po polskich drogach i jedyne co padlo to wydech jest elegancka limuzyna i co wazne nie widac po niej starosci tak jak po b3 duza grupa ludzi uwaza ze jest to auto ponadczasowe.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć :buttrock:

 

 

 

 

W silniku musiałem zrobić płytki zaworowe a wiem, że następny właściciel musiał powalczyć z wypalonymi gniazdami zaworowymi.

 

pozdr

LYsY

Ten silnik niema płytek zaworowych tylko hydroregulatory.Pozdrawiam. :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik niema płytek zaworowych tylko hydroregulatory.Pozdrawiam. :smile:

 

No to wiem, ale rzeczywiście nie ma płytek? Bo naprawdę mi się wydaje, że mechanior mi mówił, że wymieniał płytki :icon_biggrin: Zaworki zaczęły cykać a po tej wymianie - przestały :buttrock:

 

pozdr

LYsY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wiem, ale rzeczywiście nie ma płytek? Bo naprawdę mi się wydaje, że mechanior mi mówił, że wymieniał płytki :icon_biggrin: Zaworki zaczęły cykać a po tej wymianie - przestały :smile:

 

pozdr

LYsY

Jeżeli miałeś płytki a nie hydraulike to znaczy że był to silnik z przed 86 roku.Dla porównania jedna płytka regulująca kosztuje 4zł a jeden hydroregulator 30zł więc możesz to ustalić po cenie jaką zapłaciłeś za tą naprawe.Pozdrawiam. :buttrock:

Co do tematu to silniki raczej zdrowe w tych autkach jak już coś padnie to naprawa silnika kosztuje naprawde niewiele a zawieszenie bardzo tanie do zrobienia ogółem :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli miałeś płytki a nie hydraulike to znaczy że był to silnik z przed 86 roku.Dla porównania jedna płytka regulująca kosztuje 4zł a jeden hydroregulator 30zł więc możesz to ustalić po cenie jaką zapłaciłeś za tą naprawe.Pozdrawiam. :flesje:

 

Tak, to znaczy że to były hydroregulatory. Pamiętam, że za części płaciłem właśnie 240 zł (czyli 30 zł x 8) :P

 

pozdr :)

LYsY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...