Motorrader88 Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Witam! Chciałem się dokładnie dowiedzieć co to jest ten pinlock. Antifog to powłoka na szybie która zapobiega parowaniu pinlock? Napiszcie coś też o skuteczności tych obydwu wynalazków z osobna. tzn. jak sprawuje sie sam atifog i jak sprawuje się antifog razem z pinlockiem. dzieki dzieki Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mattir Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Pinlock jest to możliwośc przypięcia do szybki standardowej jeszcze jednej np. szybki nieparującej lub przyciemnianej. AntiFog jest to system który zapobiega parowaniu szyby stosowany na ogół w 3wersjach:-spray który jest do niczego-wklejka z folii nieparującej-podwójna lub pojedyńcza fabrycznie nieparująca szybka.A do to sprawowania się obu to możesz mieć oba albo każde osobno. W większości kasków jedno nie przeszkadza drugiemu o ile masz możliwość przypiecią pinlocka. Jak coś pomyliłem to mnie poprawiać:icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 (edytowane) Jak dla mnie pinlock to nazwa handlowa swego rodzaju antifoga... :icon_rolleyes: zresztą tu masz wszystko napisane: http://www.pinlock.com/default1.asp Edytowane 30 Stycznia 2007 przez roger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIADU Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Pinlock to taka blokada szyby, np w kaskach Arai jest taki plastikowy dynks przy szybie, po zamknięciu wizjera zatrzaskuje się, dzięki czemu szyba dobrze przylega do uszczelki. Antifog to powłoka zapobiegająca parowaniu szyby, mam mieszane uczucia, koledze z Uvexa oblazła cała powłoka po 2 miesiącach a innemu koledze w dwuwarstwowej szybie Sharka wilgoćdostała się miedzy warstwy szyby i przez 2 miesiące nie chciała stamtąd odparowcać, zgłaszał reklamacje ale go olali. Lazer natomiast stosuje dwie warstwy szyby zczepiane ze sobą za pomoca zatrzasku, chyba ten system jest najskuteczniejszy i łatwy w eksploatacji. Powyższe dane to zlepek doświadczeń moich kolegów, którzy coś tam sobie chwalili a inne rzeczy opluwali. Ja mam prostego jak budowa cepa Araia,kask narażony jest na upadki (np spadnie z motocykla na parkingu) im więcej ma bajerów tym więcej jest gówien do zepsucia się no i ciężar. Dobrym rozwiązaniem w kasku jest deflektor (osłona nosa), pod czas jazdy z uchyloną szybą, pęd powietrza nie pcha się prosto w zatoki, czasem jest tak wyprofilowany, ze umożliwia przepływ powietrza z grilla na szczęce prosto na szybę, dzięki czemu szybko i skutecznie odparowuje po postoju na skrzyżowaniu. Cytuj Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart3z Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 @Dziadu jesteś w błędzie, bo blokada zapobiegająca otwarciu szybki w ARAI'u nazywa się inaczej, ale wiem na pewno, że nie jest to Pinlock :icon_rolleyes: Cytuj https://www.bikepics.com/members/Bart3z/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mattir Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Blokada żeby się szybka nieotwierała nazywa sie z tego co pamiętam unlock :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motorrader88 Opublikowano 30 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Ma całkiem porządną wentylację, wyjmowany środek i największa zaleta tego kasku to szybka z Pinlockiem. Nie zdarzyło mi się aniu razu aby zaparowała !!!!!. Nawet w ulewnym deszczu , jak wracaliśmy w kilka sprzętów z Mazur nie miałem żadnych problemów z parowaniem, w przeciwieństwie do moich kumpli .Podsumowując to największa wada to głośność, a największa zaleta to Pinlock. Wydaje mi się,że nowego kasku takiej jakości za taką cenę nie dostaniesz nigdzie. To jest wycinek odpowiedź którą otrzymałem w już starym temacie na temat kasku Lazera Fiberpro właśnie z Pinlockiem. Z tego co tam pisze pinlock jest czymś co bezpośrednio odpowiada za nie parowanie szybki Pinlock jest to możliwośc przypięcia do szybki standardowej jeszcze jednej np. szybki nieparującej lub przyciemnianej. AntiFog jest to system który zapobiega parowaniu szyby stosowany na ogół w 3wersjach:-spray który jest do niczego-wklejka z folii nieparującej-podwójna lub pojedyńcza fabrycznie nieparująca szybka.A do to sprawowania się obu to możesz mieć oba albo każde osobno. W większości kasków jedno nie przeszkadza drugiemu o ile masz możliwość przypiecią pinlocka. Jak coś pomyliłem to mnie poprawiać:icon_rolleyes: ...a z tego wynika, że pinlock to coś co służy do montażu drugiej szybki... ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mattir Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Na standardowej szybce po bokach masz takie male "bolce" i to jest system Pinlock. Teraz nie pamiętam czy Fiberpro ma juz zamocowaną szybke antyfog mogę to sprawdzić dopiero w piątek. Jak chcesz to zobacze i Ci powiem czy ma czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motorrader88 Opublikowano 30 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Ok dzięki za odpowiedzi. I tak za cholere nie mogę zajarzyć co to ma do parowania szybki. Mattir tutaj znalazłem kask Shoei XR pokazany w 3D. Tam faktycznie widać jakieś białe "bolce" na szybie. Czy to o to chodzi? ...stosowany na ogół w 3wersjach:-spray który jest do niczego-wklejka z folii nieparującej-podwójna lub pojedyńcza fabrycznie nieparująca szybka... mam jeszcze pytanko... czym się różni pojedycza nieparująca szybka od podwujnej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mattir Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 (edytowane) ten kask który podałeś w 3D ma pinlocka i to są te małe pierdolniki po bokach które na tej prezentacji bardzo dobrze widać :bigrazz: A do parowania ma to że możesz pod tego pinlocka podczepić nieparującą szybke i tyle pinlock ma z nieparowaniem szybki wspólnego.Pojedyńcza szybka ma na ogól maszynowo wprasowaną folie antifog która po jakimś czasie zacznie złazić. Ja zawsze używam foli i sam sobie podklejam taka folia na szybke z możliwością dociniania, ma ona kształ normalnej szyby ale jeśli trzeba to można przyciąć kosztuje 50zł i na cały sezon mam z głowy. Mogę sobie dmuchać, chuchać, pluć i co mi się jeszcze zamarzy i nie paruje. Teraz przymierzam się do kasku Leox i on nie ma antifoga ani pinlocka więc folia znowu pójdzie w ruch.Jeśli jeszcze będziesz miał jakieś pytania odnośnie kasków to wal śmiało z chęcią odpowiem. System o którym wspominał DZIADU to tak jak pisałem wcześniej unlock i stosuje go również Nolan. I ta nazwa przynajmniej jest przez nolana używany. Jeśli ktoś ma model N81E to na dole przy tym przełączniku od blokady jest napis/naklejka o treści "Vision unlock" Edytowane 30 Stycznia 2007 przez mattir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motorrader88 Opublikowano 31 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2007 Dzięki za te wszystkie odpowiedzi. Teraz to już nareszcie załapałem o co chodzi :crossy:. Wiesz tak się składa że jestem akurat w niemczech, byłem już dzisiaj odwiedzić louisa i zastanawiam się nad zakupem kasku (skoro już tu jetem). Nie mam za dużo kasy ze sobą tak więc shoei nie kupię ale już się tyle naoglądałem i nazastanawiałem nad tymi kaskami że trochę mam dosyć. początkowo chciałem zbierać na xr1000 ale aż taki bogaty nie jestem i stwierdziłem że kupie jeszcze coś przejściowego. Tak na dobrą sprawę to itak nikt mi jeszcze nie udowodnił że Shoei czy Arai jest lepszy i bezpieczniejszy od innych. Mówie tutaj głównie o bezpieczeństwie a nie o wyciszeniu i wygodzie bo wiadomo za wygode się płaci. Pytałem już kiedyś na forum z jakich materiałów skorupy są najlepsze itd. ale nie uzyskałem żadnej odpowiedzi. Teraz już się nie dziwie bo skąd my to mamy wiedzieć. Mi na moje oko wydaje się że coś z karbonocośtam będzie lepsze od thermoplastu chociażby dlatego że jest droższe. Tym sposbem doszedłem do wniosku że kupie coś taniego, wygodnego, ładnego i zarazem lepszego od tego co mam teraz (caberg classico). Myślę o Sharku S500. Czytałem już na forum o tych kaskach i o tym że niby S800 są lepsze. Ale skoro mi chodzi głównie o bezpieczenstwo a oba są wykonane z tych samych materiałów to po co przepłacać??? Zresztą jak porządnie przydzwonisz to i shoei nie pomoże, a na szlif to chyba każdy lepszy od tigra w sam raz... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIADU Opublikowano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2007 No może rzeczywiście mi się pokręciło :crossy: Cytuj Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mattir Opublikowano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2007 Kaski z carbono-kevlaru są napewno lżejsze niż te z termoplastiku i podobno bezpieczniejsze. Ja teraz przymierzam się do zakupu kasku Airoh Leox właśnie z carbono-kevlaru ten kask już mam upatrzony http://www.motosprzet.pl/index.php?m=Main&...ent&id_ass=1253A na dodatek cena jest zachęcająca bo jeszcze nigdzie go nie znalazłem taniej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motorrader88 Opublikowano 31 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2007 Kaski z carbono-kevlaru są napewno lżejsze niż te z termoplastiku i podobno bezpieczniejsze. Ja teraz przymierzam się do zakupu kasku Airoh Leox właśnie z carbono-kevlaru ten kask już mam upatrzony http://www.motosprzet.pl/index.php?m=Main&...ent&id_ass=1253A na dodatek cena jest zachęcająca bo jeszcze nigdzie go nie znalazłem taniej .Nawet wczesniej nie zwrocilem uwagi na to ze jest on z takich materialow ale jak tak to dobra cena. Co myslisz o moim bo coprawda jest z gorszych materialow ale przynajmniej go moge zmierzyc i jest mi wygodny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mattir Opublikowano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2007 Nie jeździłem nigdy w Sharku więc niewiele mogę Ci powiedzieć. Ale z tego co słyszałem to są pozytywne opinie o nich. Więc myśle że nie będzie problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.