Skocz do zawartości

Full cross do 7-8tys


Rekomendowane odpowiedzi

Slyszalem cos takiego ze jak w KTM SX sie raz silnik rozlozy to on juz nigdy nie bedzie chodzil tak jak powinien. Powiedzcie czy to jest w jakims stopniu prawda??

:) HEH! ciekawa teoria :P a co za róznica czy KTM czy Yamaha czy Honda?? :crossy: Silniki wszystkich marek rózną sie tak niewlielkimi drobiazgami oprócz wygladu w crossówkach, ze to nie ma znaczenia.

Silnik w crossówce remontuje sie co ok 50h (amatorka) wiec co to za róznica :cool:

Głupot Ci ktoś jednym słowem naopowiadał. Zawsze zalezy co sie sypnie. Jak dla mnie jak coś padnie to jest kwestia kupienia tego i wymiany i jest jak nowy wiec nie wiem co ten Twoj informator miał na mysli.

Fabryka powiedziała ze tłoka trzeba wymienić po 8h a korbe po 20h i nigdy po takim przebiegu tych czesci w crossie nie mozesz mieć pewnosci ze nic sie nie stanie (wiadomo fabryka potraktowała to z dużą rezerwą i bardziej chodzi o 100% parametrów fabrycznych kótre po tych godzinach ulegają zmianie niz o utrate wytrzymałości podzespołu).

Co to za róznica czy tłok z przebiegiem 150h pęknie w CR YZ KX czy SX. W kazdym przypadku prawie napewno zniszczy nicasil i moze spowodować skrzywnie korby i wału jesli nastapi zablokowanie przy wysokich obrotach. W kazdym z tych motocykli naprawy będą wymagały te same elementy i koszty będą podobne a jesli zostanie to zrobione jak trza to kazdy z nich "bedzie chodził tak jak powninien" :cool:

Pozdr!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy kąt główki ramy ma jakieś znaczenie w prowadzeniu??

ma znaczenie :) motocykle enduro mają bardziej "ostry" kąt główki czyli amortyzator jest bardziej pionowo i dzięki temu motocykl jest znacznie zwrotniejszy np pomiedzy drzewami. W Crossówkach amortyzator natomiast jest bardziej "leżący" i dzięki temu lepiej pokonuje sie przy duzych szybkościach upsy (muldy, tralki) na torze jak i zakręty po bandach.

Różnice te jednak dla amatorów są praktycznie nieodczuwalne w jezdzie (moze minimalnie). Wizualnie też raczej tego nie widać bo te róznice katów nachylenia glówki ramy są niewielkie :buttrock:

To tak w uproszczeniu :bigrazz: miałem niedawno referat o podobnym temacie na Technikach Materiałów Konstrukcyjnych :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...