Carlos Opublikowano 24 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2006 Jakiś czas temu na w dziale "Chopper..." zadałem pytanie o możliwość przeróbki seryjnego wahacza, w którym normalnie siedzi kółko 170/80-15 pod oponkę 200/xx-xx http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...&hl=tylna+opona Andi przerobił ten temat i w swoim XVS 1100 ma gumę 200/60-16 i przerobiony wahacz, przy czym ta przeróbka polegała na sklepaniu wahacza (na gorąco) z prawej strony (ta górna rurka).Chodziło o zrobienie dodatkowego prześwitu min. 7mm (najlepiej 1cm). Tutaj z kolei widać przerobiony wahacz przez niemiecką firmę (ten jest pod opone 210):http://www.thunderbike.de/user/parts_detai...get=&optid=2040 Wydaje się, że wspomniana rurka, a raczej jej prawa część jest jakby wycięta i wspawana jest rurka robiąca więcej miejsca z prawej strony.I moje pytanie: 1. czy takie sklepanie na gorąco wahacza jest (w miarę :) ) bezpieczne? Boję się, że ta "rurka" jest hartowana powierzchniowo i po podgrzaniu okaże się, że zacznie się wyginać w tym miejscu albo nagle ni z tego ni z owego...trach! 2. Czy ten niemiecki wahacz jest Waszym zdaniem bezpieczny? 3. Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł na najbezpieczniejsze poszerzenie wahacza (w opisanym kontekście)? 4. Czy opona (np. Metzelera Me 880) 200/60-16 ma jakąś przewagę nad 200/70-15?Znalazłem takie romiary Metzelerów i zastanawiam się, który z nich będzie najporęczniejszy...Jak powiedziałem, nasz forumowy kolega Andi zastosował felgę 16 cali. Wydaje mi się, że jakbym zastosował oponę 15 cali, to mógłbym (może) wykorzystać stare szprychy (z felgi 15 cali)? Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.