Skocz do zawartości

CBR 600 F3 - przyspieszenie...


foks
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc, od 4 dni jestem szczesliwym posiadaczem Hondy CBR 600 f3 z 98 roku, motocykl oceniony przez mechanika jako stan b.db :icon_mrgreen: Ja sie przesiadlem z GPZ 500, wiec dla mnie roznica spora, ale mam pytanie odnosnie przyspieszania... czy to normalne dla tego modelu, ze jak ruszam spod swiatel na 1 biegu i mocno dodaje gazu to motocykl na poczatku jakby nie chcial przyspieszac (nie wiem jak to nazwac, "opozniona reakcja na mocno dodany gaz"? pojawia sie przy mocnym odkreceniu manety :biggrin: ) a dopiero po chwili dostaje kopa (cos kolo 3-4 tys), drugi raz dostaje go powyzej 7 tys (to akurat dla mnie normalne). Mam sie do tego przyzwyczaic, czy cos jest nie tak?

Oraz sprawa nr 2, skrzynia biegow :buttrock: Jak gazuje na 1wszym biegu powyzej 10 tys obrotow i chce wrzucic bieg nr 2 to musze to zrobic mocnym, stanowczym ruchem, gdyz jak wrzucam tak lekko jak inne biegi to 2 nie chce wskoczyc i slysze takie terkotanie jakby cos tam chcialo wejsc a nie moglo a potem wskakuje luz :biggrin: W gpz w trakcie jazdy bylo bardzo trudno wrzucic luz, w cbr odwrotnie...

POMOCY ! :biggrin:

Edytowane przez foks

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to normalne dla tego modelu, ze jak ruszam spod swiatel na 1 biegu i mocno dodaje gazu to motocykl na poczatku jakby nie chcial przyspieszac (nie wiem jak to nazwac, "opozniona reakcja na mocno dodany gaz"? pojawia sie przy mocnym odkreceniu manety

 

Ciągnie na 1 biegu od samego dołu. Możliwe że nie najlepsze ustawienie składu mieszanki dla wolnych obrotów masz - testowe ustawienie śruby wolnych obrotów w moim motocyklu na 2 obroty powodowało taką jakby mała czkawkę podczas ruszania. Ustawienie na 2.5 (wg motodaty) zlikwidowało ten wkurzający objaw, aczkolwiek ustawiając śrubę na 2 obroty idealnie paliła goraca bez gazu :icon_mrgreen:

 

 

Jak gazuje na 1wszym biegu powyzej 10 tys obrotow i chce wrzucic bieg nr 2 to musze to zrobic mocnym, stanowczym ruchem, gdyz jak wrzucam tak lekko jak inne biegi to 2 nie chce wskoczyc i slysze takie terkotanie jakby cos tam chcialo wejsc a nie moglo a potem wskakuje luz W gpz w trakcie jazdy bylo bardzo trudno wrzucic luz, w cbr odwrotnie...

 

przed przełączeniem z 1 na 2 przytrzymaj delikatnie dźwignię zmiany biegów, sprzęgiełko - ujęcie gazu i ogień. W taki sposób wchodzą jak w masełko bez trzasków i innych efektów specjalnych.

Edytowane przez viperPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do pierwszej sprawy to może być wina zaworków iglicowych w gaźnikach

 

a druga kwestia to wina źle wyregulowanej dzwigni zmiany biegów lub nieumiejętnej jej zmiany...przy ostrym przyśpieszaniu zanim wciśniesz sprzęgło ( lub jak bez sprzęgła zanim ujmiesz gaz) to noga powinna już wywierać lekki nacisk na dźwignię

 

o widzę, że Viper mnie wyprzedził...

 

pees. a co do jajek przy hamowaniu (to z innego wątku :biggrin:) to musisz się przysunąć do baku i obejmować go nogami i powinno być ok :icon_mrgreen: do momentu jak zaczniesz ćwiczyć stoopale :buttrock:

Edytowane przez TUREK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kręcisz tym: http://www.smsnet.pl/~viperpl/pilotscrew.JPG - czerwone kreski wskazują śruby (1 gaźnika na fotce zabrakło :icon_mrgreen: )

 

Dostań się do tych śrub (zdemontuj boczne plastiki) - wkręć śruby (licząc liczbę obrotów - podaj ją w tym temacie) - odkręć śruby o 2,5 obrotu - powinno zadziałać o ile wszystko inne jest OK.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...