Skocz do zawartości

Honda NS-1, zmiana oleja w dozowniku...


SeibR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, skończył mi się jakiś czas olej z dowoznika był wlewany REPSOL oryginalny Hondy za około 20 zł w hurtowni LITR... niebło takiego w sklepie kupiłem inny, taki dobry jak CASTROL R2, kupiłem Motul... 50 zł litr... i motor mam na dotarciu dotrałem na tym oleju około 150 KM, widoczny rezultat był taki że mniej kopci... ale podobno po zmianie oleju trzeba wyczyścic z nagaru czy z czegoś coś... narazie dobrze jeździ... ale ponoc może się coś sknocic... co to trzeba wyczyścic czy coś tak słyszałem... PLZ o POMOC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej do dozownika a olej przekładniowy to dwie różne rzeczy!!! Olej z dozownika (do niego właśnie jest kontrolka) miesza się z benzyną i leci normalnie do komory spalania. Olej do przekładni (na prawej stronie pokrywy silnka powinien być wizjer przez który sprawdzasz jego stan) wlewasz do skrzyni biegów i on smaruje przekładnię i sprzęgło (wet clutch). Zdecyduj się o który olej Ci chodzi.

 

Napisałeś, że mniej kopci... z tego wynika, że zmieniłeś olej w dozowniku, bo jakbyś zmienił olej w przekładni to jedyne co może zajść to wzmożone kopcenie z rury wydechowej.

 

A zatem możesz być spokojny, bo oleje silnikowe (te, wlewane do dozownika) mają podobną strukturę i nic silnikowi się nie stanie jeśli wlejesz raz ten a innym razem inny. Osobiście jednak radzę lać Castrol'a, bo też mam dwusówa i na tym oleju silnik chodzi mi najlepiej.

 

A do przekładni ostanio kupiłem za radą jednego z członków tego forum (thx Dibo) - Motul Transoil Expert. Ale to już zależy czy wcześniej wlewałes syntetyka czy półsyntetyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedz się i dopiero potem wlewaj taki sam! Jak chcesz zmienić olej przekladniowy na inny to najpierw zrób remont silnika a potem zmieniaj. Piszesz, że silnik jest na dotarciu :-|, więc olej przekładniowy powinien być ok, chyba że po remoncie wlałeś stary. Pzdr

Edytowane przez Daevon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej do dozownika a olej przekładniowy to dwie różne rzeczy!!! Olej z dozownika (do niego właśnie jest kontrolka) miesza się z benzyną i leci normalnie do komory spalania. Olej do przekładni (na prawej stronie pokrywy silnka powinien być wizjer przez który sprawdzasz jego stan) wlewasz do skrzyni biegów i on smaruje przekładnię i sprzęgło (wet clutch). Zdecyduj się o który olej Ci chodzi.

 

Napisałeś, że mniej kopci... z tego wynika, że zmieniłeś olej w dozowniku, bo jakbyś zmienił olej w przekładni to jedyne co może zajść to wzmożone kopcenie z rury wydechowej.

 

A zatem możesz być spokojny, bo oleje silnikowe (te, wlewane do dozownika) mają podobną strukturę i nic silnikowi się nie stanie jeśli wlejesz raz ten a innym razem inny. Osobiście jednak radzę lać Castrol'a, bo też mam dwusówa i na tym oleju silnik chodzi mi najlepiej.

 

A do przekładni ostanio kupiłem za radą jednego z członków tego forum (thx Dibo) - Motul Transoil Expert. Ale to już zależy czy wcześniej wlewałes syntetyka czy półsyntetyka.

 

Tak , potwierdzam wypowiedz kolegi !! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...