TOM68 Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 Może najpierw pytanie, które najbardziej mnie nurtuje - czy kategoria ta nadal istnieje? Jedni mówią, że została już usunięta, drudzy, że jest ona nadal. A więc którzy mają rację? Jak już piszę o uprawnieniach to, czy wiadomo, czy zostało już wprowadzona ustawa na kategorię A dot. wieku kierowcy (24 lata)? Jeżeli nie, to czy jest ona pewna, gdyż chciałbym teraz, jako 16sto latek zrobić sobie prawo jazdy kategorii A1, lecz nie widzę sensu w tym, gdybym mógł zrobić pełne prawko za 2 lata : ) Teraz trochę o motocyklach - a więc posiadając prawko kat A1 można jeździć motocyklami do 125ccm i do 15km - jednak jak to jest w praktyce? Jest dużo mniejszy wybór motocyklów do 15 koni mechanicznych. I ogólnie, czy opłaca się robić takie prawko. Poprosiłbym też o nazwy dobrych motocykli sportowych/turystycznych/chopperów 125ek w miarę dobrych cenach dla mnie taką ceną jest 3000-5000zł za motocykl używany Pozdrawiam. Jest nadal A1, ustawa a pro po 24 lat to projekt i dopiero może wejść w życie połowa 2009 albo i koniec 2009 ( takie są pogłoski). Motocykli 125ccm jest raczej mały wybór (mało popularne jak jest prawko to 600 albo 1000 bo mniejszy to wstyd ), ale w skuterach jest co wybierać. Czy się opłaca to już Ty musisz zadecydować (ale wtedy na legalu możesz jeździć 125ccm). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adikosak Opublikowano 27 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 (edytowane) Ale jak możesz jechać legalnie na motocyklu jak ma więcej jak 11 kW (czyli 15 kM) skoro A1 obowiązuje do tej właśnie mocy? Ja np. mam w dowodzie 15kW i już na A1 się nie łapie. 4T ;) A 15 kM co to jest jest to nic!!! A A1 kosztuje gdzieś w granicach podobnych co A więc dla mnie szkoda by było kasy na taki wydatek, jak za dwa lata i tak będę/będziesz robił na A więc dla mnie szkoda kasy. Wole się porządnie obkupić w strój na motocykl za tą kase albo, włożyć w tuning mojego mota:D Edytowane 27 Lipca 2008 przez adikosak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Apode Opublikowano 27 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 A więc dla mnie szkoda by było kasy na taki wydatek, jak za dwa lata i tak będę/będziesz robił na A więc dla mnie szkoda kasy. Wole się porządnie obkupić w strój na motocykl za tą kase albo, włożyć w tuning mojego mota:Dno wiesz, ale podobno za 2 lata juz nie bede mial takiej mozliwosci :| bym musial czekac 9 lat - jak dla mnie to zdecydowanie az duzo :icon_evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian44 Opublikowano 27 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 (edytowane) Yamaha TDR 125?Honda nsr 125 (2 suw)HONDA CBR 125( 4 SUW jednak zawsze zywotniejsze) chociaz wielu bardziej podoba sie nsr niz cbr w wersji 125ccmCagive tez bym odradzał, mialem, wpadlem, stalem wiem czym to smierdzi....Derbi i te inne "pod marki" to dla mnie jeden hu**Jak kupowac to cos z marką :icon_evil: Edytowane 27 Lipca 2008 przez adrian44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikonrad Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 jezdzilem na YBR125 i jest to bardzo dobry latwy w prowadzeniu pojazd. Czy sie oplaca kat A1? sowje dzieci wysle na nia po to by zanim wsiada na cos na prawde mocnego mialy dwa lata doswiadczenia na czyms co juz jest moto, a jeszcze nie latwo sie na tym zabic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adikosak Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 jezdzilem na YBR125 i jest to bardzo dobry latwy w prowadzeniu pojazd. Czy sie oplaca kat A1? sowje dzieci wysle na nia po to by zanim wsiada na cos na prawde mocnego mialy dwa lata doswiadczenia na czyms co juz jest moto, a jeszcze nie latwo sie na tym zabic. może ybr125 ale jakbyś miał wsiąść na crosa albo na jakikolwiek mocniejszy 2T to zmieniłbyś zdanie co do tego, że "nie łatwo się na tym zabić" - wiesz na co by cię dzieciaki namówiły? Może niechciałyby jeździć na słabej YBR125 :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikonrad Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 może ybr125 ale jakbyś miał wsiąść na crosa albo na jakikolwiek mocniejszy 2T to zmieniłbyś zdanie co do tego, że "nie łatwo się na tym zabić" - wiesz na co by cię dzieciaki namówiły? Może niechciałyby jeździć na słabej YBR125 :)jasne ze pewnie zawolaja cbr a nie ybr, tu trzeba by troche negocjacji i podac tak temat zeby wybraly co ojciec upatrzyl, np ojciec ma w garazu ybr na dojazdy codzienne do pracy a dziciaki maja jakis skuter 50cc 4t koncza 16 lat i wybor maja prosty. Jak juz dojde do tego momentu to opisze jak to sie lub nie udalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmek Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Witam. Śmigam :D sobie ybeerką po mieście i nie tylko. Dla mnie zupełnie wystarcza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RudyXJ Opublikowano 6 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 wsk/wfm , tani , kultowy , tani w utrzymaniu, zmusi do opanowania podstaw mechaniki ... :icon_twisted: Cytuj http://www.bikepics.com/members/rudyfws/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Schabovy Opublikowano 6 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 rowniez posiadam ybr 125 jako pierwsze moto i szczerze moge polecic.. w sam raz do nauki i opanowania podstaw... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmek Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 ...nie tylko dla początkującego 16-latka :biggrin: . Nowy, z 2-letnią gwarancją, ekonomiczny już za 7500zł :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bad112 Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Witam , to mój pierwszy post na forum ,i najbardziej pasujący do nortującego mnie pytania, gdyz nie che zasmiecac forum zbednymi tematami, a pasujacego do zagadnienia nigdzie nie znalazlem :rolleyes: Otóz planujemy z bratem zakup motocykla na wiosne (wlasnie idziemy na A) i nie wiemy zupelnie co bedzie lda nas najlepszym wyborem do jazdy, a konkretnie chodzi o to ,że obydwoje jestesmy fanami plastików i uznalismy ze najlepszym wyborem bedzie dla nas zakup 125 np. RS 125 ,albo CBR-ke 125 itp. sztuk 1 gdyz szkoda nam kupowac 2 moto do nauki jazdy, w domysle po nabraniu wprawy mamy plany na jakies 600-tki (ZX6R,R6,F4i, itp.) . Do czego zmierzam , otóz wywiazala sie burzliwa dyskusja ponieważ, ja jezdzilem na moto juz w wieku 15 lat do 17 roku zycia regularnie na WSK 175 :icon_mrgreen: , mialem tez okazje kilka razy dosiasc GS 500, GPZ i ZXR 400. , braciak motocykle prowadzil ew, w grach typu Moto GP ;P , i nie najlepsza byla by 125, ja z koleji zaczynam myslec czy 125 nie bedzie dla mnie za mala (189cm, 96kg) , chociaz brat jest nie duzo mniejszy :) tyle ze znacznie chudszy (ok75kg) , czy jest sens kupowac 125cm (jak twierdzi braciak zeby uczyc sie na sporcie) ,czy lepiej kupic cos mniej sportowego np. GS,lub CB i pozniej przyzwyczajac sie do plastików. Chodzi dookladnie o to czy 125 w sporcie bedzie lepszym rozwiazaniem do nauki latania w przyszlosci na sporcie czy lepeij typowe moto uniwersalne o wiekszej mocy??? Jezeli cos jest nizrozumiale pisac, mysle ze temat tu sie nada. Pozdrawiam BadBoy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.