Skocz do zawartości

Dr BIG vs Tenere??


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Z którą Tenere chcesz porównywać BIG-a oraz czego oczekujesz od motocykla? BIG jest bardzo specyficznym motocyklem i do tego wymagającym. Dobrze traktowany odwdzięcza się niesamowitymi wrażeniami z jazdy ale musisz wiedzieć czego chcesz. Więcej informacji o BIG-ach uzyskasz na forum http://www.dr650rs.info-euro.com/forum/index.php Ja po dwóch sezonach z tym moto szukam czegoś innego. Nie to, że jestem niezadowolony. Po prostu nie odpowiada mi specyfika tak dużego singla.

Pozdrawiam.

hikor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potrzebuje sprzetu do latania po prostu nic dodac nic ujac nie bawi mnie juz latanie po błotavh teraz asfalt sie liczy hehe chce zeby nie był za bardzo awaryjny mało palił bezobsługowy zeby nie potrzeba było synchronizowac gaznikow itd

a jaka jest specyfika duzego singla?? bo ja całe zycie latam endurakami i ona mi nie przeszkadza ale nie wiem jak to bedzie z 800/750 a tenere to chyba bym brał 660

Edytowane przez zoltecek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę o BIG-u w skrócie, bo lecę do pracy:

1. Mało elastyczny silnik. Od 3-go biegu w górę zakres użytecznych obrotów zaczyna się od ok. 3500 rpm

2. Spore spalanie (6-8 l/100 km) jak na tę moc (50 km)

3. Nieregularne zużycie oleju. Czsam przez 1500 km nie zużywa nic a czasem po 200 km zużyje 200-300 ml. Trzeba to BARDZO kontrolować.

4. Duża masa motocykla gotowego do jazdy - ok. 220 kg

5. Meganiewygodna kanapa w części kierowcy. Pasażer za to ma bajecznie wygodnie.

6. Niska prędkość przelotowa na asfalcie 120-130 km/h. Tutaj dodam, że nie warto montować szybszego zestawu napędowego niż dedykowany. Moto wyraźnie traci moc i prędkość maksymalna spada.

Jakakolwiek szynność obsługowa w okolicy góry silnika wymaga rozebrania całej masy plastików. To samo dotyczy banalnej wymiany żarówki w przednim reflektorze.

7. Dobre zawieszenie i hamulce. Polecam wstawić przewody w stalowym oplocie.

8. Dobra trakcja. Prowadzi się po prostu miodowo. Jak są założone dobre opony i zawieszenie jest ok. to można brać winkle naprawdę agresywnie i szybko z mocnym położeniem maszyny.

9. Chłodzony powietrzem i olejem więc przegrzanie silnika jest zjawiskiem kompletnie nieznanym dla tego moto.

Na razie tyle.

Pozdrawiam.

hikor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem XTZ660 Tenere, miałem mozliwość pojeździć na Big-u 800. Do jazd codziennych i do turystyki Yamaha jest bardzej przyjazna, Big bardziej twardy. Dużo o Tenerze pisałem wczesniej.

Jest jeszcze jedna Yamaha XT600Z Tenere - ale to rzadkie sztuki w kraju nad Wisłą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...