Skrzek Opublikowano 22 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2006 Witam i z miejsca proszę wszystkich będacych w temacie elektryki o przeczytanie poniższego problemu i o ew. poradę. Mam FZ6S `05 wersja USA, której to światło krótkie świeci po lewej stronie klosza, a długie po prawej (patrząc z pozycji kierowcy). Zaznaczam że moto kupiłem po lekkim ślizgu i widać że coś z kablami było majsterkowane, stąd nie wiem czy oryginalnie nie ma przypadkiem swiateł krótkich po prawej a długich po lewej stronie klosza (jak to ma miejsce w wersji europejskiej). Po ostatniej przejażdżce bocznymi drogami stwierdziłem że tak dalej jeździć nie bedzie po pobocze jest w ogóle nie oświetlone przy jeździe na krótkich (bez włączania długich na prawej stronie). Po rozebraniu okazało się że żarówka od świateł długich (po prawe stronie klosza)jest dwuwłóknowa i po podpięciu dodatkowego kabla przeciągniętego z lewej żarówki (krótkie) wszystko świeci ładnie, tzn. i krótkie po lewej i krótkie włókno w prawej, dwuwłóknowej żarówce. Zgrzyt pojawia się, gdy chcę włączyć światło długie - żarówka dwuwłóknowa (ta prawa) zaczyna świecić na "full" czyli świecą się oba włókna (długie i krótkie). Oczywiście jazda z włączonymi oboma włóknami (pozycja włącznika "długie") nie ma sensu bo wszystko musi się skończyć ewidentnym "sfajcowaniem" się tej żarówki, która na pewno nie wytrzyma takiej ilości ciepła. Póki co, zakleiłem plastrem włącznik długich na kierownicy, co bym sobie nie zapomniał. Moje pytanie brzmi: czy ktos zna taki sposób/przełącznich/schemat/obwód (niepotrzebne skreślić), który po włutowaniu w odpowiedni miejsce automatycznie rozłączał by światło krókie, gdy na kierownicy włącza się "pśtykiem" światła długie ? Problem dotyczy tylko tej prawej, dwuwłóknowej żarówki "H4", bo lewa to zwykła pojedyńcza żarówka "H7". Wiem ze cuś takiego istnieje bo miałem SV650S`03 i w tych podwójnych lampach wszystko przełączało się jak trzeba. Jeśli coś jest zamotanie napisane proszę o informację. Z góry wszystkim dziękuje za przeczytanie pow. problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajac Opublikowano 22 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2006 Po pierwsze, masz słabo oświetlone pobocze, bo masz amerykańską lampe o symetrycznym snopie światła. A co do elektryki to można nabyć taki najzwyklejszy przekażnik i on załatwi sprawę gaszenia krótkich świateł po włączeniu długich. Kupisz go w każdym sklepie motoryzacyjnym w cenie około dychy. Schemat podłączenia jest na samym przekażniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skrzek Opublikowano 24 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Po pierwsze, masz słabo oświetlone pobocze, bo masz amerykańską lampe o symetrycznym snopie światła. A co do elektryki to można nabyć taki najzwyklejszy przekażnik i on załatwi sprawę gaszenia krótkich świateł po włączeniu długich. Kupisz go w każdym sklepie motoryzacyjnym w cenie około dychy. Schemat podłączenia jest na samym przekażniku. Zając, dzięki za odzew! Mógłbyś jeszcze sprecyzować czy istnieje jakaś fachowa nazwa takiego przekaźnika ? W mojej wiosce raczej tego nie mają, wnioskuję po zdziwieniu sprzedawcy w elektrycznym :)Poszukam w Krakowie. Dzięki śliczne ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 nie pytaj w elektrycznym tylko w motoryzacyjnym.najtanszy bedzie od poloneza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.