khaoz Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Witam wszystkichOd pewnego czasu zastanawiam się nad pomalowaniem swojego motoru. Czy jest ktoś, kto mniej więcej wie jak to zrobić? Chodzi mi o takie czynności jak usuwanie poprzedniej warstwy lakieru, farby itd - czy jest to potrzebne? Czy wystarczy palnąć farbę prosto na to, co obecnie jest na baku/owiewkach? Chciałbym się również dowiedzieć jakich narzędzi najlepiej do tego użyć? Czy potrzebny jest jakiś specjalny pistolet, czy można zwykłym aerografem?Proszę o pomocZ góry dziękuję :icon_mrgreen: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Wszystko zależy od tego co i na czym chcesz robić. Na blachach ramie itp. możesz usunąć starą farbę poprzez piaskowanie – usługa ta ceni się różnie. Jej zalety – wyczyszczenie powierzchni do gołej blachy – świetnie trzyma się na tym lakier.Wady trzeba bardzo szybko położyć na wypiaskowane rzeczy przynajmniej podkłąd, wypiaskowane niezabezpieczone rzeczy bardzo szybko korodują. Z plastiki trzeba zmatowić np. papierem ściernym wodnym gradacja zależna od powierzchni i fazy matowania - czy początek czy koniecPotem musisz odtłuścić powierzchnię przed malowaniem zarówno podkładu jak i lakieru.Podkład przed odtłuszczeniem i nakładaniem lakieru również musisz odtłuścić Nakładanie farby.Pistolet na dużą powierzchnię aerograf na jakąś grafike, tak czy inaczej bez dobrego kompresora i pistoletu nic nie zdziałasz – nie będziesz chyba nakładał klaru na malunek aerografem. Ogólnie cały proces oraz możliwości lakierowania są bardzo zróżnicowane i można by o tym napisać niejedną książkę Moja rada jest jednak taka, jeśli nigdy tego nie robiłeś to poćwicz na czymś na czym nie będziesz teraz jeździł a za motocykl zabierz się jak już nabierzesz wprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris02 Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 Właśnie chciałem założyć identyczny temat ale widze że nie ma juz potrzeby. PROC jeżeli sie tak orientujesz to może bedziesz wiedział ile +/- wezmą za pomalowanie calego motocykla, owiewki, zbiornik, bez ramy i piaskowania. Z całym procesem matowienia do położenia lakieru. Zamierzam położyć tym razem nie czarny mat a połysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 Określenie kosztów jest dość trudne raz ze co lakiernik to inne obyczaje a dwa, że przy określaniu kosztów lakiernik będzie patrzyła na to ile będzie miał roboty z przygotowaniem powierzchni do malowania.W przypadku motocykli owiewki nie są gładkie jak drzwi samochodu czy maska a maja wiele zakamarków i różnych dziwnych rzeczy których lakiernicy nie lubią.Mimo np. podobnej powierzchni i zużycia podobnej ilości lakieru co np. na maskę krzyknie zupełnie inny koszt lakierowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maverik Opublikowano 16 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2006 Właśnie chciałem założyć identyczny temat ale widze że nie ma juz potrzeby. PROC jeżeli sie tak orientujesz to może bedziesz wiedział ile +/- wezmą za pomalowanie calego motocykla, owiewki, zbiornik, bez ramy i piaskowania. Z całym procesem matowienia do położenia lakieru. Zamierzam położyć tym razem nie czarny mat a połysk. ja licze w okolicy 300 zl od elementu, czyli za GPZ ze znizka za calosc jest to ok tysiac zl, ale tak naprawde wszystko zalezy od stanu czesci, jaki to ma byc lakier itp. rzeczy, dokladna wycene mozna zrobic dopiero po obejrzeniu elementow pozdr. Arek Fzx 1000lakierowanie/aerografADM Motocykle Witam wszystkichOd pewnego czasu zastanawiam się nad pomalowaniem swojego motoru. Czy jest ktoś, kto mniej więcej wie jak to zrobić? Chodzi mi o takie czynności jak usuwanie poprzedniej warstwy lakieru, farby itd - czy jest to potrzebne? Czy wystarczy palnąć farbę prosto na to, co obecnie jest na baku/owiewkach? Chciałbym się również dowiedzieć jakich narzędzi najlepiej do tego użyć? Czy potrzebny jest jakiś specjalny pistolet, czy można zwykłym aerografem? rowniez odpowiem :biggrin: pisalem juz na forum mniej wiecej jak wyglada prawidlowy proces lakierowania, jednak tu dam dobra rade, jesli chcesz robic sam i chcesz zeby bylo dobrze najpierw przeczytaj dobra ksiazke na ww temat, potem musisz zorganizowac warunki i nabyc odpowiednie narzedzia, te ze sredniej polki beda Cie kosztowac 4 x tyle co lakierowanie moto :biggrin: pozdr.-- Arkadiusz Tarnowski 694 150 895Lakierowanie/AerografADM Motocykle caly czas w budowie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris02 Opublikowano 16 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2006 ja licze w okolicy 300 zl od elementu, czyli za GPZ ze znizka za calosc jest to ok tysiac zl, O ku*** to sporo jak na tyle wyceniłes. Wiadomo najpierw trzeba zobaczyć części, ale i tak pierwsza orientacyjna cena jest wysoka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartusdr Opublikowano 22 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2006 O ku*** to sporo jak na tyle wyceniłes. Wiadomo najpierw trzeba zobaczyć części, ale i tak pierwsza orientacyjna cena jest wysoka 300zł od elementu to jest normalna cena za lakierowanie :biggrin: , bo malować w stodole farbą filtrowaną przez pończochę to można było rometa :icon_exclaim: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.