Skocz do zawartości

Zdjecia i opisy waszych WSK M06Z, M06L, M150, M06B1


kobuz1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ładna ta B1, choć mógłbyś zrobić polerke lakieru.

Felgi były malowane na szaro. Nie znalazłem nigdzie informacji w Kuklewiczu/Kapeckim że felgi były chromowane. Były modele z chromowanymi felgami, ale Twój na 100% do nich się nie zalicza, były to eksportowe wersje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karol, te dokumenty które sie zachowały to rarytasy:D szanuje je, bo razem z motocyklem stanowia wspanialy oryginalny komplet. A oryginalny zestaw narzedzi też może masz?

Co do opon to jak juz bedziesz malował felgi to opony umyj w jakiejs starej wanne w cieplej wodzie z proszkiem do prania, a nastepnie jak wyschną to przez założeniem zakonserwuj je od wewnatrz srodkiem do konserwacji gumy , jak ten srodek wsiaknie to przetrzyj szmatka i posyp talkiem, z zewnatrz zakonserwuj tylko tym srodkiem i zostaw. taki srodek ja akurat kupilem w supermarkecie Tesco za 6,50zl.

A co do malowania felg to u Ciebie oryginalnie były fele malowane taka szarą farba, wiec oczywiscie zrób identycznie jak w oryginale, czyli szara farba. najlepiej jak pójdziesz do mieszalni farb i oni CI cos dobiora. Najlepiej było by rozebrac felgi, wypiaskowac je i wtedy pomalowac od podstaw i nastepnie złożyc. Oczywiscie przy okazji umyc szprychy i bebny jakims skutecznym srodkiem do uzuwania zabrudzen z aluminium. Mysle ze taki srodek na cynkowane szprychy tez zadziala w jakims stopniu. Tak jak napisal kolega wczesniej mógłbys zrobic polerke lakieru, czyli np pasta tempo, lub automax. UWAGA-nie polerowac logo oraz staras sie nie naciskac podczas polerowania w miejscach gdzie sa szparunki. Oczywiscie logo by sie nie starlo od razu tak samo szparunki, ale moga sie stopniowo zetrzes szparunki.. a logo moze stracic kolory. Nastepnie jak zrobisz tempo to polecal bym potraktowac pasta G3 i polerka załozona na szlifierke katowa ( ale to nie jest konieczne).

Co do pierscieni mam jeden namiar, spyta o pierscienie nominalne, oczywiscie tylko oryginał, rzemiosła nawet nie zakładaj!

A czy na cylindrze masz próg? jesy wyczuwalny ?

pozdrawiam - Julas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście mam oryginalny komplet narzędzi w pokrowcu koloru siedzenia i zrobione z takiego samego materiału.

 

Czy jak zdejme opone i dętke to musze tez rozmontowac wszystkie szprychy i zapiaskowac samą felgę? I potem trzeba będzie wyregulować koło w zakładzie (szprychy) ?

 

Jeśli chodzi o pytanie dotyczące pierścieni. Jestem początkujący i możesz mi dokładnie powiedzeć o co chodzi z tym progiem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak bylo by najlepiej rozszprychowac cala felge wypiaskowac i potem wszystko zlozyc do kupy a nastepnie wycentrowac cale kolo (wyregulowac szprychy, tak jak mowisz:))

 

Najlepiej wykrec cylinder i wtej samej pozycji po zdemontowaniu go trzymaj go, nastepnie palcem sprawdz dotykajac gladzi cylindra poruszajac palcem(paznokciem) w gore i dol w gornej czesci cylindra, powinienes wyczuc roznice w gladzi cylindra czujac ten wyrobiony prog.

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Karol, jesli chcesz piaskowac to musisz rozebrac koło , czyli wykrecic szprychy i dac do piaskowania sama obrecz, bo jesli bys dal cale to wtedy bebny która napewno masz w ladnym stanie to po piaskowaniu napraly by paskudnegop wygladu i szybko by sie brudzily, tak samo szprychy, podejrzewam ze ocynk na nich masz w ladnym stanie i nie trzeba nic z nimi robic po za czyszczeniem oczywiscie;)

Wiec w gre wchodzi piaskowanie samej obreczy a nastepnie pomalowanie odpowiednia farba. Oczywiscie po złożeniu wszystkiego do kupy bedziesz musial wycentrowac całe koło u kogos kto sie na tym zna, najlepiej dorwac jakiegos starszego Pana w jakims małym warsztacie ktory naprawia rowery. U mnie w miescie taki jest, facet napewno zrobi dobrze i co najwazniejsze tanio. Mysle ze z takim warsztatem nie bedziesz mial problemów. A jak juz bedziesz mial rozplecione koło to nie poleruj bebnów a jedynie wyczysc, no chyba ze oryginalnie byly polerowane;) Starajmy sie odrestaurowywac wszystko identycznie z oryginałem, tak jak wyszlo z fabryki w dniu produkcji;)

Aha, i prosiłbym Cie o zrobienie fotek zestawu narzedzi, i zeby fotki byly w miare dokładne to moze uda mi sie złozyc takie zestaw bo kiedys po dziadku mialem pewne narzedzia ktore pochodzily z B1.

Pozdrawiam - Julas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No tak troche odswieze temat.

Powoli kompletuje moja WSK M06L, serducho juz jest co prawda nie oryginał ale rowniez od starszego typu WSK. Inne elementy sa w dordze a mianowicie przod z lampa i blotnikiem, slimak - wszystko od M06L tylko ze wisnowiej. Powoli, powoli i uzupelnie reszte brakow :crossy:

 

Mialem sie tego nie podejmowac i co prawda nie ktore elementy nadwozia juz mialy innego wlasciciela ale odzyskalem je spowrotem i Elka powoli stanie na kolach. I mam do niej maly sentyment, jest jedyna w swoim rodzaju - niebieska.

Kilka zdjec:

Taka zdobylem:

http://img174.imageshack.us/img174/6005/dsc03361bd1.jpg

 

Po malym skompletowaniu:

http://img201.imageshack.us/img201/3184/m06lxk2.jpg

 

PS: Odkrecony blotnik tylko dlatego zeby go nie uszkodzic (zatrzasku stopki) i kierownica, licznik. Jak widac moto stoi na polce.

Edytowane przez pioter_gpz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Pioter, ucieszyłem sie jak zobaczyłem że ktos temat odswieżył;) Gratuluje postepów przy "Elce", wypadało by żebym ja też wziol sie za jakies swoje maszny, ale niestety czas na to nie pozwala zbytnio;(

Ciagle auta i auta musze robic bo cos sie psuje, a sa potrzebne na codzien niestety...

eh, a powiedz mi skad wziales oryginalny przód z lampa? Po zimie Elka bedzie juz polakierowana? Jakies założenia już masz co do odrestaurowywania?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ogloszenia otomoto. Czlowiek pisal ze sprzeda naprawde okazyjnie, wiec skontaktowalem sie z nim, poprosilem o bardziej szczegolowe zdjecia no i uzgodnilismy co i ile bedzie kosztowało. Wiec powiem w skrocie : lagi cale kompletne z polkami+lampa (bez stacyjki)+kierownica(cała kompletna z manetkami)+blotnik przod+slimak z linka(sprawny na tylne kolo). Stan calosci oceniam na bdb- :) cena to 60 zł. Wszystkie czesci pochodza od WSK M06L. Dowiedzialem sie troche o historii motocykla z ktorego pochodza czesci a bylo tak: facet ktory byl jej posiadaczem odstawil ja na strych cala kompletna na chodzie poniewaz kupił nowszy model wsk ktorym zaczal jezdzic, wiec ta poszla w odstawke teraz ja rozkrecil i postanowail sprzedac na czesci... troche ta historia wydaje mi sie nie taka, no ale czlowiek po rozmowie telefonicznej wydaje sie uczciwy i prosi o e-maila po otrzymaniu przezemnie paczki czy wszystko sie zgadza itp. Chcialem zrobic u niego wieksze zakupy a dokladnie kupic koła, ale juz je sprzedał, tez w sumie za bezcen jak za kompletne cale z oponami, dekielkami i oskami... No szkoda.

 

Po zimie Elka bedzie juz polakierowana? Jakies założenia już masz co do odrestaurowywania?

 

Narazie moim zalozeniem jest jej skompletowanie :) pozniej bedziemy mysleli o odrestaurowaniu :)

Edytowane przez pioter_gpz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EEEEhhh

 

az sie lezka w oku kreci jak patrze na te wasze sprzety

mam do nich niesamowity sentyment bo sam kiedys bylem posiadaczem

szkoda tylko ze zadnego zdjecia nie mam

 

pozdro dla wszystki wskowcow :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EEEEhhh

 

az sie lezka w oku kreci jak patrze na te wasze sprzety

mam do nich niesamowity sentyment bo sam kiedys bylem posiadaczem

szkoda tylko ze zadnego zdjecia nie mam

 

pozdro dla wszystki wskowcow

 

Dzieki w swoim imieniu i pozostalych :)

 

I Byko zrob tak jak mowi Lukass! Taka WSK jeszcze jest do znalezienia i na dzien dzisiejszy nie jest jeszcze drogim motocyklem. Ale juz powoli poszukiwanym :)

 

No dzis dostalem sowje czesci :P Jestem bardzo zadowolony, wszystko zgodne z opisem i wzorowo zapakowane, nic nie uleglo uszkodzeniu. Nie mam tymczasowo aparatu, bo dodal bym kilka fotek. Ale nie bawem to zrobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj kolego Byko;) Fajnie że zajrzałes do tego tematu, może uda nam sie Ciebie namówic na nabycie wspaniałego Polskiego motocykla WSK:)

Oczywiście im starszy model by CI sie udało zdobyc tym lepiej!

Powiedz nam jaki model miałes WSK i ogólnie napisz wspomnienie o motocyklu który miałes;)

Pioter to fajnie że masz już czesci! Teraz jeszcze koła, itp i bedzie komplecik;) Najważniejsze że cały czas działasz dażac do celu;)

Pozdrawiam - Julas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...