Skocz do zawartości

MZ - robiorka silnika


kotek34
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie nikt z Was naprawde nic nie wie. Pogoda ladna, a silniczek dalej lezy.

 

 

 

Nie grzebałem w silnikach ts tylko w etz ale:

 

W tym kwadracie prawdopodobnie jest simmering i powinno się go lekko zdjąć.

Chyba że ktoś przykleił na sylikon spróbuj opukać gumowym młotkiem jak nie to podważyć czymś.

Co do zjechanej śruby to w ostateczności trzeba poradzić sobie śrubokrętem i młotkiem. To zwykle pomaga.

Jak będziesz składał to zamontuj ampulowe śruby i problem z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam!

Wreszcie udalo mi sie rozpolowic tego bydlaka. Dobrze, ze wpadl znajomy bo bylem blisko rozpieprzenia bloku :) (niezauwazylem dwoch srubek, ktore znajduja sie miedzy zeberkami). Na szczescie po skuteznej reakcji znajomego wszystko poszlo sparwnie i szybko :lalag: Wal wyjety, a skrzynia w calosci zostala, ;) ale nie na dlugo bo i tak musialem powyjmowac te zebatki, bo cche dokladnie kartery wyczyscic. Znajmoy ma to w jednym palcu i powiedzial, ze pozniej zlozy tak jak trzeba, wiec nie ma obawy. ;)

 

Teraz moje pytanko odnosnie regeneracji. Rozwazam dwa wyjscia:

-Kupic nowy korobowod na Allegro i zaniesc jakiemus zaufanemu czlowikowi do zlozenia

-Nie bawic sie w zadne Allegro tylko dac caly wal do speca i niczym sie nie przejmowac

A tak w ogole ile mniej wiece kosztuje regeneracja walu normlanie (bez zadnych takich ze sam sobie zalatiwam korobowd czy cos tylko daje zarzniety wal i ide po odbior zregenerowanego). W 100zl sie zamkne czy bedzie ciezko?

 

Dalej jakie polecacie lozyska na wal. Sa 3. Wiem, ze odkryte, ale kupowac takie jak fybryka dala, czy moze sa juz jakies lepsze patenty?

Simmering zauwazylem, ze ejst jeden (od strony sprzegla), z drugiej strony ejst tylko dekielek, ktory, jak slusznie kolega wyzej stwierdzil, jakis spryciarz dal na silikonie i byly lekkie problemy ze zdjeciem.

 

Mysle tak zoprbic na tym silniczku po remoncie (zakladajac, ze nic innego sie nie wysypie) jakies 15-20 tys. Jak myslice dam rade?

 

PS. JAk skoncze i wszystko bedzie skakac i spiewac :D to swtowrze walsnego Tutoriala "How to - Rozbiorka silniczka w MZ TS 150". Oczywiscue jak Bog da to i zdjecia beda. NA razie sobie wszystko notuje na kartce co gdzie bylo, wszystkie podkladki, nakretki, zeby przy skaldaniu czegos nie schrzanic. Kurde chce ten silniczek srobic na cycus glancus. Jutro z rana zabieram sie za dokladne mycie i czysczenie wsszystkich czesci.

 

Pozdrawaim i dziekuje wszystim za pomoc. Wszystkie swoje dalsze poczynania z z tym silniczkiem bede u8mieszczal w tym temacie. Ufff.... ale sie rozpisalem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam jedno miejsce gdzie robią dobrze regeneracje koszt:

120zl bez wymiany korbowodu (jest to bez sensu)

180zl ze wszystkim

 

Niedawno robiłem silnik etz 150 i stwierdziłem że to sie nie opłaca i kupiłem nowy wał na agmocie za 210zl zobaczymy ile przejedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Zamowilem korobowd z Allegro. Dzwonilem do fachowca i powiedzial ze jak dam czesci to mi to zlozy wszystko do kupy. Regeneracja mnie wyjdzie okolo 110z.

 

Teraz mam inna sprawe. Z racji ze za niedlugo (jak dobrze pojdzie) bede skladal silnik, potrzebuje nowe sruby do jego skrecenia bo stare nie bardzo sie nadaja.

 

Czy sruby ampulowe ze silnika z MZ ETZ beda pasowac do silnika z TS-ki. Sa takie na Allegro do ETZ, ale nie wiem czy kupowac bo nie mam pewnosci ze beda pasowac? Ewentulanie gdzie indziej mozna zalatwic takie srubki. Moze ktos juz kupowal do TS-ki nowe srubki i moze cos doradzic/pomoc.

 

http://www.allegro.pl/item117343616_mz_etz...by_silnika.html

 

Pozdrawiam.

 

PS. Jeszcze jedno. Wyczytalem na inym forum, ze na wal powinny przychodzic dwa lozyska z luzem C4 i jedno z luzem C3. Z tego co widze w sklepach ciezko dostac lozysko C4. Patrzylem na Agmocie i sa tylko C3. Co o tym sadzicie?

Edytowane przez kotek34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska to c3 spokojnie wystarczą. Niektórzy zakładają jakieś zwykłe łożyska i też ze 2000km wytrzymają. Jak założysz c3 to pojeździsz długo. Da sie dostać orginalne łożyska z napisem DDR. Co do śrubek to nie opłaca sie

kupywać na alegro tylko bierzesz śrubki i idziesz do sklepu metalowego i tam dobiorą ampulowe na odpowiednio długość, kosztują grosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...