Skocz do zawartości

Profesjonalne malowanie


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka niewiedziałem gdzie wstawić ten temat a więc:

Chciałbym pomalować sam sobie motor i teraz jest taki problem że niewiem dokładnie co i w jakich odstepach robić i jak malować.Powiem że zaopatrzyłem sie w:

 

Szpachlówke ponieważ mam drobne wgniecenia

Podkład akrylowy

Farba metalic

Lakier bezbarwny akrylowy

Benzyna ekstrakcyjna

I rózne rodzaje papierów ściernych

 

Prosze was o pomoc jak zrobić to malowanie "profesjonalnie" jak na te rzeczy które wymieniłem powiem że malowałem już motor ładnie wyszło, ale chciałem pomalować to tak jak robią to profesjonaliści

 

Prosze od dokładnie instrukcjie typu:

Kolejność malowania

Co zrobić np. po pomalowaniu podkładem itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ojciec prowadzi warsztat blacharsko-lakierniczy, pare razy przygotowywałem rzeczy do malowania ale sam nie lakierowałem:

 

1 czyścisz i matowisz całość użyj papieru 350-400, nie może być żadnych uskoków na powierzchni. Matowisz poruszając papierem we wszystkie strony (nie w kółka ale z góry na dół, lewo/prawo ewentualnie ukośnie)

 

2 wytrzyj z pyłu (dmuchnij spreżonym powietrzem najlepiej) i odtłuść nitro.

 

3 szpachla na wgniecenia i docierasz całość tak jak wyżej na mat, żadnych uskoków, przecieraj prowadząc ruchy prostopadle.

 

4 powtórz pkt. 2

 

5 kładziesz filler/podkład, nie przesadzaj z grubością warstwy jedna powinna wystarczyć

 

6 znow delikatnie matowisz użyj teraz papieru nie grubszego niż 800. powierzchnia ma być "satynowa" i na cycuś równa. Żadnych rys, żadnych kropli itp.

 

6 wysusz i odtłuść pożądnie

 

7 kładziesz lakier "kolorowy" (bazę)

 

8 wysusz - nie musisz czekać do twardego lakieru, daj podeschnąć kilkanaście minut żeby lakier nie spłynoł.

 

9 kładziesz lakier bezbarwny - po każdej warstwie czekaj kilkanaście minut

 

ilość warstw:

zależnie od lakieru jakiego używasz, gdy lakier gęsty starcza 2-3, jak żadszy potrzeba więcej. Odsyłam do instrukcji/specyfikacji lakieru.

Edytowane przez Setniew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie ale :

Papier wcale nie musi byc "wodny" i nie 1400 Słyszałeś chyba o materiałach ściernych SIASTRIP które pracują na sucho?

Nie musisz docierac tylko ruchami prostymi. Zastanów sie jak pracuje szlifierka oscylacyjna która jest nieodzownym narzędziem w warsztacie lakierniczym i której używa się do przygotowywania blach pod lakier.

Po położeniu bazy czyli jak piszesz "lakieru kolorowego" nie trzeba suszyć powirzchni. Lakier kładzie się metodą "mokre na mokre".Inaczej bedziesz musiał "kolor" ponownie zmatowić bo bezbarwny nie będzie się tego trzymać.

Poza tym :

Do wymienionego na poczatku zestawu materiałów nie pasuje benzyna. Nikt nie odtłuszca benzyną tylko albo niterm albo specjanymi preparatami Np. Pre Kleano 1000 lub podobnych. Benzyny nie stosuje sie również do rozcieńczania akrylu ani do mycia narzędzi.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papier wcale nie musi byc "wodny" i nie 1400. Słyszałeś chyba o materiałach ściernych SIASTRIP które pracują na sucho

 

Niesłyszałem. Nie jestem lakiernikiem. Pracowałem kilkanaście razy w warsztacie mojego ojca i zawsze używałem wodnych papierów.

 

Co do ich grubości potwierdzam nie musi być 1400. Ojciec doradza nie mniej niż 800 ;D

 

Nie musisz docierac tylko ruchami prostymi. Zastanów sie jak pracuje szlifierka oscylacyjna która jest nieodzownym narzędziem w warsztacie lakierniczym i której używa się do przygotowywania blach pod lakier.

 

Jednak ręcznie zawsze kazano mi unikać tarcia w kółka. Powód tylko wykonując proste ruchy z góry na dół a później z lewa na prawo jesteś w stanie uzyskać płaszczyznę. Całości dopełniają ruchy ukośne. Poszczególne ruchy powinny przecinać sie pod kątem 90 stopni. To dwie rózne techniki stąd przyrównanie do szlifierki jest moim zdaniem błedne.

 

Przynajmniej tak jest szkoła w warsztacie mojego ojca.

 

Po położeniu bazy czyli jak piszesz "lakieru kolorowego" nie trzeba suszyć powirzchni. Lakier kładzie się metodą "mokre na mokre"

 

No nie do końca. Trzeba przynajmniej podsuszyć żeby Ci nie spłyneło wszystko. Ale masz racje nie trzeba suszyć "na twardo"

Edytowane przez Setniew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...