woojo Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 Witam. jak co roku na wakacje wybieram się do Londynu. Wszystko zaczęło się jednak w 2002 roku kiedy to z przyjaciółmi, zaraz po maturzepostanowiliśmy wyjechać na rok do Anglii. Jak postanowiliśmy tak tez zrobiliśmy. Jeszcze w Polsce zapłaciliśmy za szkołę językową i zaraz potem byliśmy już w drodze do Londynu. Cztery osoby w aucie i kolega na Hondzie Dominator. Co tankowanie zmienialiśmy się w siodle, tak ze jeden jechał na motorze a drogi odpoczywał w tym czasie w samochodzie. podroż zajęła nam dwa dni z jednym dużym przystankiem w Holandii :biggrin: W tym roku również się wybieram. Mam tam zaprzyjaźnioną restaurację, w której pracuje jako dostawca jedzenia. Jadę tam moim specjalnie do tego celu przystosowanym KTM LC4 400. Na co dzień ta maszyna służy mi do katowania po lasach a w czasie wakacji będzie na mnie zarabiać (w zeszłe wakacje zarobiła na DUKE II) Wyruszam 26 czerwca z Wrocławia. Pierwszego dnia dojeżdżam do Hengelo (Holandia ok.800km od Wrocławia) Potem już tyko 600km. do samego Londynu. Prędkość przelotowa to ok. 100-120km/h. Jeżeli ktoś jest chętny to na pewno nie pogardzę towarzystwem. Peas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoltecek Opublikowano 14 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2006 ojej czy mozesz mi powiedziec jak przygotowujesz sprzeta?? mam taki sam sprzet i chce nim sie wybrac do rumunii ale nie wiem czy zda egzamin w trasie jakie masz przełozenia?? aa i jezeli np. zabrałbym sie z toba to czy znajde sobie jakas robutke i mały koncik do noclegu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woojo Opublikowano 15 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2006 Przede wszystkim zrobiłem kompletny przegląd silnika. Sprawdziłem rozrząd, pierścienie i oczywiście zmieniłem olej. W trasie będę jechał na zębatkach 17lub16/50 a do pracy w Londynie zakładam 15/17. Mam szerszą i wyższą kanapę bo ta seryjna nie jest za wygodna. Motor w siodle z tą kanapą ma 950mm. wysokości więc obniżam go przez zamontowanie w tylnym zawieszeniu dłuższych łączników wąchacza z amortyzatorem a przód zwyczajnie opuszczam na półkach. Dzięki temu zabiegowi motor obniża się o jakieś 60-70mm. Oczywiście szosowe opony + tirol w dętkach. Do seryjnego bagażnika mocuje aluminiowy kufer (taki sam jak mają dostawcy pizzy na skuterach) + torba na bak. Jeszcze tylko mała szybka z pleksiglasu przymocowana do owiewki i można ruszać w trasę. Zabieram ze sobą tylko najpotrzebniejsze rzeczy i oczywiście kanister bo 11,5 l. z seryjnego baku na niewiele mi starczy. Torba z ubraniami i prezentami pojedzie autobusem i odbiorę ją już w Londynie. Mam GPS więc raczej się nie zgubę.Zoltecek, jeżeli masz ochotę się jechać to z mieszkaniem w nie ma problemów. Praca tez raczej powinna się znaleźć ale tego niestety nie mogę Ci obiecać. Jak masz pytania to pisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2006 woojo w zeszłym roku jechałem Kawą podobną trasą.Wracając z Londka też zatrzymałem się w Hengelo ;) śmieszna mieścina. W tym roku będę jechał trochę inaczej bo kumpel u którego się zatrzymam przeprowadza się. Powodzenia na trasie i może do zobaczenia pod ACE cafe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoltecek Opublikowano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2006 co do tych przełożen to sa strasznie wielkie ja w trase chce załozyc przełozenia 16-przod 40 tył zebym nie katował sprzet wysokimi obrotami co do baganika to go wogule nie mam i nie moge nigdzie dostac ;/ musze sie zastanowic co do pracy bo w sumie wrociłem z NIemiec z pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woojo Opublikowano 15 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2006 PROC, jeszcze nie wiem gdzie jeste to ACE cafe ale na 100% pojawie się tam jak tylko dojade do Londynu. zoltecek, jezeli chodzi o przełozenia to opcja 17/50 wdaje mi sie idealna na trasę. przy 120km/h silnik pracuje spokojnie i mam wrazenie, że obroty wynoszą jakieś 4,5tyś. +1 ząb z przodu = +3 zęby z tyłu, 1 ząb więcej z przodu to = +10km/h. jeżeli chodzi o bagażnik to ja kupiłem swój dzwoniąć do faceta, który sprzedawał cały motor i powiedziałem mu, że chcę tylko bagarznik ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoltecek Opublikowano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2006 (edytowane) no własnie ja mam ksiazke jakas z KTM i tam jest napisane ze max przełozenie do przodu to 16 a opcja 16/40 daje predkosc 115km/h przy 4800obr a 1 zabek z przodu daje tylko 5km/h tak jest w tej ksiażce ale moze tam kłamia nie wiem jutro zmienie przełozenia na 16/50 bo teraz mam 14/50 ale latam w terenie a co to tego bagaznika to bardzo dobry plan tez tak zrobie ;) i mam pytanie ile ci spala motocykl w trasie ?? Edytowane 15 Czerwca 2006 przez zoltecek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciarah Opublikowano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2006 To coz, szerokosci i dojedz szczesliwiePozdrowionka, MarcinPS. Moze spotkanie w weekend po Twoim przyjezdzie???Np. wlasnie w ace-cafe ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woojo Opublikowano 17 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2006 masz racją Zoltecek, książka serwisowa rzeczywiście tak pisze o tych przełożeniach ale wydaje mi się, chodzi tam o silnik 620. ja mam zębatki: 15,16,17,44,50 i będę musiał jeszcze pokombinować jak je optymalne ustawić. motocykl powinien palić w trasie max 5,5l. ale liczę na spalanie 4,5l przy prędkościach 100-110km/h.Ciarah, co do ACE cafe to od 29.06 jestem w Londynie. daj znać kiedy będziecie to postaram tak sobie ustawić czas pracy żeby móc wpaść i was odwiedzić. właśnie wgrywam mapy do palmtopa, uffff koniec użerania z A-Z. :banghead: Peas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoltecek Opublikowano 17 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2006 a gdzie mozna kupic przełozenie 17 ?? i czy zebatki masz aluminiowe czy zeliwne bo top wielka roznica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woojo Opublikowano 17 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2006 ja akurat mam zębatkę 17 bo taka seryjnie jest zamontowana w KTM DUKE II 17/40. ale możesz bez najmniejszego problemu kupić taką na Allegro lub np. na www.seba-motor.pl przednie zębatki mam stalowe (jeszcze nigdy nie słyszałem o żeliwnych) a tylne aluminiowe. zębatki aluminiowe szybciej się zużywają ale za to są lżejsze przez co jest mniejszy ubytek mocy przenoszonej na koło. jest to kompletnie nie odczuwalne w czasie jazdy więc nie rozumiem dlaczego mówisz że to wielka różnica?? Peas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoltecek Opublikowano 17 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2006 bo włąsnie sie szybciej zuzywaja i nie wiem ile ona moze wytrzymac (jaki dystans) a mam jeszcze pytanie dotyczace samego serwisowana co ile nalezy kontrolowac luz zaworowy i co ile trzeba wymieniac olej bo akurat to w mojej serwisiwce nbie jest podane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woojo Opublikowano 17 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2006 nie wiem dokładnie po jakim dystansie padają zębatki ale stalowa wytrzyma troszeczkę dłużej. wszystko zależy od stylu jazdy. co do oleju to należy go wymieniać zawsze razem z filtrami (są dwa) co 5000 jeżeli jeździsz po mieście i co 2500 jeżeli jeździsz w terenie. koniecznie tego przestrzegaj bo te silniki są bardzo wrażliwe na stary i przepracowany olej.Zawory reguluje co 10tyś. km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.