Skocz do zawartości

Londyn - nadchodzę!!


woojo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. jak co roku na wakacje wybieram się do Londynu. Wszystko zaczęło się jednak w 2002 roku kiedy to z przyjaciółmi, zaraz po maturze

postanowiliśmy wyjechać na rok do Anglii. Jak postanowiliśmy tak tez zrobiliśmy. Jeszcze w Polsce zapłaciliśmy za szkołę językową i zaraz potem byliśmy już w drodze do Londynu. Cztery osoby w aucie i kolega na Hondzie Dominator. Co tankowanie zmienialiśmy się w siodle, tak ze jeden jechał na motorze a drogi odpoczywał w tym czasie w samochodzie. podroż zajęła nam dwa dni z jednym dużym przystankiem w Holandii :biggrin:

W tym roku również się wybieram. Mam tam zaprzyjaźnioną restaurację, w której pracuje jako dostawca jedzenia. Jadę tam moim specjalnie do tego celu przystosowanym KTM LC4 400. Na co dzień ta maszyna służy mi do katowania po lasach a w czasie wakacji będzie na mnie zarabiać (w zeszłe wakacje zarobiła na DUKE II) Wyruszam 26 czerwca z Wrocławia. Pierwszego dnia dojeżdżam do Hengelo (Holandia ok.800km od Wrocławia) Potem już tyko 600km. do samego Londynu. Prędkość przelotowa to ok. 100-120km/h. Jeżeli ktoś jest chętny to na pewno nie pogardzę towarzystwem.

 

 

Peas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojej czy mozesz mi powiedziec jak przygotowujesz sprzeta?? mam taki sam sprzet i chce nim sie wybrac do rumunii ale nie wiem czy zda egzamin w trasie jakie masz przełozenia?? aa i jezeli np. zabrałbym sie z toba to czy znajde sobie jakas robutke i mały koncik do noclegu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim zrobiłem kompletny przegląd silnika. Sprawdziłem rozrząd, pierścienie i oczywiście zmieniłem olej. W trasie będę jechał na zębatkach 17lub16/50 a do pracy w Londynie zakładam 15/17. Mam szerszą i wyższą kanapę bo ta seryjna nie jest za wygodna. Motor w siodle z tą kanapą ma 950mm. wysokości więc obniżam go przez zamontowanie w tylnym zawieszeniu dłuższych łączników wąchacza z amortyzatorem a przód zwyczajnie opuszczam na półkach. Dzięki temu zabiegowi motor obniża się o jakieś 60-70mm. Oczywiście szosowe opony + tirol w dętkach. Do seryjnego bagażnika mocuje aluminiowy kufer (taki sam jak mają dostawcy pizzy na skuterach) + torba na bak. Jeszcze tylko mała szybka z pleksiglasu przymocowana do owiewki i można ruszać w trasę. Zabieram ze sobą tylko najpotrzebniejsze rzeczy i oczywiście kanister bo 11,5 l. z seryjnego baku na niewiele mi starczy. Torba z ubraniami i prezentami pojedzie autobusem i odbiorę ją już w Londynie. Mam GPS więc raczej się nie zgubę.

Zoltecek, jeżeli masz ochotę się jechać to z mieszkaniem w nie ma problemów. Praca tez raczej powinna się znaleźć ale tego niestety nie mogę Ci obiecać. Jak masz pytania to pisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woojo w zeszłym roku jechałem Kawą podobną trasą.

Wracając z Londka też zatrzymałem się w Hengelo ;) śmieszna mieścina.

 

W tym roku będę jechał trochę inaczej bo kumpel u którego się zatrzymam przeprowadza się.

 

Powodzenia na trasie i może do zobaczenia pod ACE cafe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tych przełożen to sa strasznie wielkie ja w trase chce załozyc przełozenia 16-przod 40 tył zebym nie katował sprzet wysokimi obrotami co do baganika to go wogule nie mam i nie moge nigdzie dostac ;/ musze sie zastanowic co do pracy bo w sumie wrociłem z NIemiec z pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PROC, jeszcze nie wiem gdzie jeste to ACE cafe ale na 100% pojawie się tam jak tylko dojade do Londynu.

 

zoltecek, jezeli chodzi o przełozenia to opcja 17/50 wdaje mi sie idealna na trasę. przy 120km/h silnik pracuje spokojnie i mam wrazenie, że obroty wynoszą jakieś 4,5tyś. +1 ząb z przodu = +3 zęby z tyłu, 1 ząb więcej z przodu to = +10km/h. jeżeli chodzi o bagażnik to ja kupiłem swój dzwoniąć do faceta, który sprzedawał cały motor i powiedziałem mu, że chcę tylko bagarznik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie ja mam ksiazke jakas z KTM i tam jest napisane ze max przełozenie do przodu to 16 a opcja 16/40 daje predkosc 115km/h przy 4800obr a 1 zabek z przodu daje tylko 5km/h tak jest w tej ksiażce ale moze tam kłamia nie wiem jutro zmienie przełozenia na 16/50 bo teraz mam 14/50 ale latam w terenie a co to tego bagaznika to bardzo dobry plan tez tak zrobie ;) i mam pytanie ile ci spala motocykl w trasie ??

Edytowane przez zoltecek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz racją Zoltecek, książka serwisowa rzeczywiście tak pisze o tych przełożeniach ale wydaje mi się, chodzi tam o silnik 620. ja mam zębatki: 15,16,17,44,50 i będę musiał jeszcze pokombinować jak je optymalne ustawić. motocykl powinien palić w trasie max 5,5l. ale liczę na spalanie 4,5l przy prędkościach 100-110km/h.

Ciarah, co do ACE cafe to od 29.06 jestem w Londynie. daj znać kiedy będziecie to postaram tak sobie ustawić czas pracy żeby móc wpaść i was odwiedzić. właśnie wgrywam mapy do palmtopa, uffff koniec użerania z A-Z.

 

:banghead: Peas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja akurat mam zębatkę 17 bo taka seryjnie jest zamontowana w KTM DUKE II

17/40. ale możesz bez najmniejszego problemu kupić taką na Allegro lub np. na www.seba-motor.pl

przednie zębatki mam stalowe (jeszcze nigdy nie słyszałem o żeliwnych) a tylne aluminiowe. zębatki aluminiowe szybciej się zużywają ale za to są lżejsze przez co jest mniejszy ubytek mocy przenoszonej na koło. jest to kompletnie nie odczuwalne w czasie jazdy więc nie rozumiem dlaczego mówisz że to wielka różnica??

 

Peas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo włąsnie sie szybciej zuzywaja i nie wiem ile ona moze wytrzymac (jaki dystans) a mam jeszcze pytanie dotyczace samego serwisowana co ile nalezy kontrolowac luz zaworowy i co ile trzeba wymieniac olej bo akurat to w mojej serwisiwce nbie jest podane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem dokładnie po jakim dystansie padają zębatki ale stalowa wytrzyma troszeczkę dłużej. wszystko zależy od stylu jazdy. co do oleju to należy go wymieniać zawsze razem z filtrami (są dwa) co 5000 jeżeli jeździsz po mieście i co 2500 jeżeli jeździsz w terenie. koniecznie tego przestrzegaj bo te silniki są bardzo wrażliwe na stary i przepracowany olej.

Zawory reguluje co 10tyś. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...