Skocz do zawartości

Posiadacze Drag Starów łączcie się


Unek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

z tylnego sisibara zrobiłeś oparcie dla kierowcy?

 

Tak ;)

Poniewaz nie wiedzac czemu, oryginalne oparcia dla kierowcy sa strasznie drogie :biggrin: kupilem oparcie dla pasazera z bagaznikiem i troszke przerabiajac ( zmieniajac kat ustawienia bagaznika + wiercenie nowych otworow+spawanie ) zrobiel sobie zajebiscie wygodne i praktyczne oparcie :buttrock: :P

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jaki jest oryginalny akumulator w dragu, czy to jest żelowy czy zwykły, chce kupić prostownik i nie wiem do jakiego akumulatora czy do zelowego czy zwykły prostownik. Na allegro znalazłem coś takiego PROSTOWNIK

 

Witaj, ja kupiłem taką : http://www.moto-akcesoria.pl/product_info....oducts_id=18472

ładuję nią i jest ok jak na razie. :banghead: (ważne żeby mały prąd był przy ładowaniu)

Akumulator z tego co wiem jest żelowy bezobsługowy. (w moim z 2002 roku)

 

pozdr

empiq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jaki jest oryginalny akumulator w dragu, czy to jest żelowy czy zwykły, chce kupić prostownik i nie wiem do jakiego akumulatora czy do zelowego czy zwykły prostownik. Na allegro znalazłem coś takiego PROSTOWNIK

:clap:

Cos za madra ta ladowarka. szukaj raczej typowej do ladowania aku. motocyklowego tzn. takiej zeby miala prad ladowania 0,5 do 1A nie wiekszy. Przynajmniej ja takiej uzywam i sobie chwale.

Oryginalny akumulator jest zelowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xedos1

Panowie, jaki jest oryginalny akumulator w dragu, czy to jest żelowy czy zwykły, chce kupić prostownik i nie wiem do jakiego akumulatora czy do zelowego czy zwykły prostownik. Na allegro znalazłem coś takiego

 

Nie znam co prawda tego prostownika, ale wydaje się mieć bardzo szeroki zakres pojemności. Czy aby nie za szeroki.

Empiq pisze z kolei o Tronicu; no właśnie szlag go u mnie trafił (o czym kilka postów wcześniej pisałem). Zresztą koledze miesiąc wcześniej też. Choć nie miałem do niego zastrzeżeń.

Teraz natomiast zakupiłem Optimate III, "inteligentną" ładowarkę firmy TecMate (Belgia), gdzie można ją podłączać na różne sposoby (krokodylki, na stałe), no i można całą zimę nie odłączać od moto. Dedykowana jest do aku kwasowych (żelowych i płynnych), natomiast nie do NiCd.

Może się pospieszyłem z zakupem, gdyż na Expo (1,2,3 luty) dystrybutor - Micronex będzie miał stoisko i na pewno dużo taniej będzie można kupić.

Jak chcesz to mogę podesłać instrukcję do niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jezeli mowa o prostowniku to ja jestem za TRONIC'kiem

 

ostanoi nabylem w LIDL sa widzialem i chwale nawet bardzo

 

aku podladowane - zero problemow i nawet aku w puszcze podladowalem zeby niebylo ze cos nietak

 

wiec smialo moge polecic TRONIC'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:biggrin:

Jeszcze w sprawie ladowarek. Podaje link do strony producenta. Ja uzywam od 3 sezonow ladowarki EST 505 i dziala bezproblemowo. Mam tez prostownik automatyczny te firmy do aku. samochodowego i tez sie sprawuje bezproblemowo.

http://www.stef-pol.civ.pl/index.php?id=oferta

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy takie pytanko

 

pierwsza sprawa

 

jak to jest naprawde albo jak powinno byc

 

chodzi mi o odpalanie

 

mam wrazenie ze ten przycisk od startera mam zasniedzialy rozrusznik zaczyna krecic jakby po ulamku sekundy od wcisniecia

 

tez tak macie czy moze nie i wtedy do dziela i rozkrecam

 

i druga rzecz ktora niejest dla mnie zrozumiala to nieraz jak zapomne kranik odkrecic a przekrece kluczyk

slysze pompke jakby i swieci mi kontrolka pomaranczowa ta od silnika caly czas - calosc jakby sie ucisza jak odkrece kranik wtedy tez gasnie ta kontrolka

 

czy to normalny objaw - prosze o wyjasnienei sytuacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jezeli mowa o prostowniku to ja jestem za TRONIC'kiem

 

ostanoi nabylem w LIDL sa widzialem i chwale nawet bardzo

 

aku podladowane - zero problemow i nawet aku w puszcze podladowalem zeby niebylo ze cos nietak

 

wiec smialo moge polecic TRONIC'a

 

Używałem ją przez dwa lata (może z 6 x ładowałem) i nie miałem również żadnych zastrzeżeń, ba, nawet polecałem znajomym. A i cena jest super atrakcyjna. Ale szlag ją trafił. Kumplowi (któremu polecałem) też. Może to tylko przypadek.

Edytowane przez rzemol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy takie pytanko

 

pierwsza sprawa

 

jak to jest naprawde albo jak powinno byc

 

chodzi mi o odpalanie

 

mam wrazenie ze ten przycisk od startera mam zasniedzialy rozrusznik zaczyna krecic jakby po ulamku sekundy od wcisniecia

 

tez tak macie czy moze nie i wtedy do dziela i rozkrecam

 

i druga rzecz ktora niejest dla mnie zrozumiala to nieraz jak zapomne kranik odkrecic a przekrece kluczyk

slysze pompke jakby i swieci mi kontrolka pomaranczowa ta od silnika caly czas - calosc jakby sie ucisza jak odkrece kranik wtedy tez gasnie ta kontrolka

 

czy to normalny objaw - prosze o wyjasnienei sytuacji

Rozrusznik powinien od razu zaczac krecic po nacisnieciu przycisku.

A jesli chodzi o kranik, to nie wiem, bo nigdy go nie zamykalem i nie mialem takich objawow. Ale dla ciekawosci przejde sie do garazu i sprawdze jak to jest w Dragstarku corki. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik powinien od razu zaczac krecic po nacisnieciu przycisku.

A jesli chodzi o kranik, to nie wiem, bo nigdy go nie zamykalem i nie mialem takich objawow. Ale dla ciekawosci przejde sie do garazu i sprawdze jak to jest w Dragstarku corki. :icon_rolleyes:

 

qrcze niedobrze znaczy si eze moze mam cos zasniedziane - rozkrece i oblukam - no chyba ze alarm powoduje taki objaw

 

a co do kranika to mowisz ze mozna spokojnie zostawic odkrecony i paliwko niesplywa do gaznikow ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do kranika to mowisz ze mozna spokojnie zostawic odkrecony i paliwko niesplywa do gaznikow ???

 

byla juz w naszym temacie sprawa kranika. Szkoly sa jak to bywa dwie - nie zakrecam nigdy i nie szkodzi na moto oraz zakrecam. Po cos jest krenik wiec osobiscie rowniez zakrecam, gdy zapomne nigdy nie bylo negatywnych objawow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do kranika to mowisz ze mozna spokojnie zostawic odkrecony i paliwko niesplywa do gaznikow ???

byla juz w naszym temacie sprawa kranika. Szkoly sa jak to bywa dwie - nie zakrecam nigdy i nie szkodzi na moto oraz zakrecam. Po cos jest krenik wiec osobiscie rowniez zakrecam, gdy zapomne nigdy nie bylo negatywnych objawow.

 

nie nie ja mam odwrotnie kiedy nieodkrece ale zanim odpale to nieraz niezawsze zaczyna bzyczec jakas pompa domniemam i zaraz jak odkrece kranik to sekunda i przestaje tak jakby chciala zaciagnac paliwo i niemoze przez zakrecony kranik ...

 

a co do szkoly kranika to tez uwazam ze jezeli jest to po to by uzywac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kranik mam :banghead: używam rzadko - zakręcam tylko jak moto zostaje sama na dłużej :crossy: (zimowanie dłuższe postoje w garażu)

Jak wypaliłem trochę paliwo z gaźników i zapomniałem odkręcić kranik - tak samo pompa bzyczała jakby nie mogła zaciągnąć paliwa. więc chyba normalne to?

 

pozdrawiam

empiq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatam

W końcu temat w którym mogę pomóc :)

Akumulator do draga W książce serwisowej jest następujący GT14B-4 12V/12Ah Żelowy lub w technologi AGM

Teraz jeśli chodzi o ładowanie takiego aku

Nie prąd jest jest najważniejszy aczkolwiek istotny najbardziej optymalny jest 10godzinny Czyli pojemność akumulatora dzielimy przez 10 i mamy wynik ile Amper powinien dawać prostownik

Następna sprawa napięcie o wiele bardziej istotna nie wolno przekroczyć napięcia w tego typu akumulatorze 2,4V/ogniwo czyli 14,4V na cały akumulator gdy akumulator jest naładowany czyli prad płynący do akumulatora spadnie poniżej 0,2A

Następna sprawa to utrzymywanie akumulatora dłuższy okres wpiętego do prostownika czyli wpełni naładowanego W takim przypadku napiecie nie powinno przekroczyć 2,25V/ogniwo czyli 13,5V na cały akumulator

Wszystkie wartości zostały podane gdy akumulator jest w temperaturze 20C Korekcja temperaturowa wynosi 0,05V na każdy stopień temperatury w plus i minus

 

W razie jakichkolwiek niejesności prosze pytać

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...