kotek34 Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 (edytowane) WitamNiedawno zrobilem calkowice od nowa isntalacje w swojej MZ TS 150.Wszystko fajnie dziala, ladowanie jest, siwatla dzialaja kietunki tez, ogolnie super. Ale pojawil sie nowy problem gdy zapale moto to na obrotach okolo 3000 do 4000 nie potrafi sie zebrac tylko klebami spalin prycha z gaziora i raz za czas pociagnie z tlumiora. Pierwsze zmeinialem swice i nic, wiec wzialem sie za zaplon, tyle ze tak dobrze sie na ustawianiu nie znam, a narzedzi profesjonalnyc tez nie mam. Wywnioskowalem ze jest za wczesny(jak sciaglem kape od zaplonu zobaczylem ze jest na maksa w prawo), wiec przestawilem go kilka mm w lewo czyli odwrotnie do obrotu walu. Zrobilem tak kilka razy i dalej tak samo. Przerwa na platynkach jest okolo 0,4 mm. Wyprzedzenie starlaem sie ustawic na oko. Czyli okolo 3mm, czy jesli bedzie wieksze to beda wystepowac wlasnie takie objawy? Jeszcze jedno. W necie wyczytalem zeby przerwe na platynkach ustawiac nie na pelnym ich rozwarciu tylko w GMZ czyli 2,5-3mm przed GMP. Wszystko fajnie tylko ja wtedy ustawie te 0,4mm to jak tlok pojdzie w gore t w GMP bede mial 2 razy tyle. Czyz nie? Moglby mi to ktos jasno wytlumaczyc? Edytowane 21 Maja 2006 przez kotek34 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Powodem strzałów może być za pózny zaplon, który trzeba porzadnie ustawić. Chcąc dobrze ustawić zapłon w Etce należy niestety wyposażyć się w czujnik mikrometryczny, który zapewni nam odpowiednią dokładność pomiarów. Wszelkie patenty ze śrubokrętami, nacinanym odpowiednio gwoździem i nawet suwmiarką można sobie ze spokojem odpuścić. Sposoby te, dobre w sytuacji awaryjnej , ale nie zapewniają należytej dokładności na którą nasze etki są wyjątkowo czułe. Po ustawieniu zaplonu i rozgrzaniu silnika nalezy wyregulowac gaźnik( złe wyregulowanie gaźnika jest przyczyną strzelania w tłumik) Strzał w tłumik może powodować także zepsuta lub mostkująca świeca. Pamiętaj, że swieca powinna mieć odpowiednią wartośc cieplną. Przy okazji sprawdz kondensator. Zepsuty kondensator moze powodować nieregularną prace silnika oraz strzelanie w gaźnik. Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
etz250 Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 w sumie to klocilbym sie z czyjnikiem mikrometrycznym ze zwykla zarowka na kabelku tez ustawisz;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 w sumie to klocilbym sie z czyjnikiem mikrometrycznym ze zwykla zarowka na kabelku tez ustawisz;]Ale co tych chcesz ustawić za pomoca "zwykłej zarówki na kabelku"? Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ober Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 tomason2 chłopak musi sobie pospamować, spójrz na tuzin odswieżonych tematów, sam się pytał jak ustawić zapłon i widać, że do końca jeszcze nie zrozumiałkotek34 ustawienie zapłonu masz opisane w temacie niżej/wyżejPOZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
etz250 Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 ale juz ustawilem;] jak do przerywacza i masy podlaczysz zarowke i przekrecisz walem jak sie zaswieci i tlok bedzie okolo 3mm od gmp to masz dbrze ustawiony a jak wiecej albo mniej to trza ustawic ;];] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ober Opublikowano 20 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2006 Tak i do ustawienia tłoka nie "około", tylko w danej odległości og GMP służy właśnie ten czujnik a nie do sprawdzenia rozwarcia styków, które jest dokonywane za pomocą żarówki.POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kotek34 Opublikowano 23 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 Kurcze calkowicie zaponailem o tym temacie. Dlugo nie bylo na niego odpowiedzi i odszedl w niepamiec ;) W kazdym razie z zaplonem jzu sobie poradzilem, co prawda metoda prob i bledow, ale moto jezdzilo i przestalo strzelac w tlumik. Wiem, ze takie ustawianie "na zarowke" czy "na srubowkret" jest prymiotywne i bardzo malo precyzyjne, ale nie kazdy ma dostep do czujnika. Zreszta u mnie w okolicy od lat ustawia sie zaplon na "oko" i kazdy jezdzi.Teraz zreszta mam inny problem z motorkiem opisany w osobnym temacie. Dzieki wszystkim za odzew, nawet jesli jest spozniony. Wiece jak to mowia "lepiej pozno niz wcale" :banghead: Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.