PROSIACZEK Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Witam. Nie mogę sobie popradzić z regulacją zaworów w moim Gn250<strasznie klepią> Czy przyczyną tego może być wyrobienie powierzchni dzwigienek i wałka? Jeżeli tak , to czy można to naprawić czy będe musiał kupić nowe części<na które nie bardzo mnie stać>. Znających sie na rzeczy proszę o odpowiedź bo ze mnie żaden mechanik. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadek250 Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2006 WitamJa też śmigam GN250 ,luz zaworowy ustawiasz w górnym martwym punkcie tłoka a punkt odniesienia jest po lewej stronie na deklu od prądnicy. Musisz odkręcić zaślepkę a w środku jest znak do ustawiania tłoka w górnym punkcie. Luzy zaworowe: ssący 0,03-0,08 wydech 0,08-0,13 na zimnym silniku. A w jakim stanie masz łańcuch rozrządu, bo to też może dzwonić. PS. Moja GN po nagrzaniu też lekko stuka :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur09 Opublikowano 28 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2016 Witam!Dopisze się tutaj, żeby nie tworzyć drugiego podobnego tematu, bo widzę, że temat od kilku lat już chyba nieaktualny. Z góry mówię, że jestem bardzo początkującym "mechanikiem".Po zimie w moim Gienku (GN 250) zaczęły mi dzwonić zawory i spadła prędkość maksymalna do około 95-100 km/h (w poprzednim sezonie była na poziomie trochę ponad 120 km/h). Byłem pewien, że wystarczy poprawić zawory i problem zniknie, ale jednak nic się nie zmieniło. Po ponownym sprawdzeniu zaworów (tym razem oprócz ustawienia znacznika położenia tłoka na obudowie silnika i rotorze, dodatkowo sprawdziłem jego położenie przez otwór od świecy - tłok był w GMP) zauważyłem, że na co drugim ustawieniu tłoka w GMP luz na zaworach jest większy niż ustawiony i prawdopodobnie to jest przyczyną dalszego dzwonienia zaworów. Powiedzcie mi proszę, czy to ma tak być, czy jednak po każdym ustawieniu tłoka w GMP luz powinien być taki jak był ustawiony? Pytam, bo spotkałem się z opiniom, że to tak ma być, bo jest to spowodowane cyklem pracy silnika, ale jak patrzyłem na inne GN250 to jakoś nie było słychać aż tak tych zaworów.Wszystko ustawiam w nim wg. tej serwisówki. Moje ustawione w tej chwili luzy na zaworach to 0,05 mm na ssących i 0,1 mm na wydechowych. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.