Skocz do zawartości

Suzuki Gn250-regulacja zaworów


PROSIACZEK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie mogę sobie popradzić z regulacją zaworów w moim Gn250<strasznie klepią> Czy przyczyną tego może być wyrobienie powierzchni dzwigienek i wałka? Jeżeli tak , to czy można to naprawić czy będe musiał kupić nowe części<na które nie bardzo mnie stać>. Znających sie na rzeczy proszę o odpowiedź bo ze mnie żaden mechanik. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja też śmigam GN250 ,luz zaworowy ustawiasz w górnym martwym punkcie tłoka a punkt odniesienia jest po lewej stronie na deklu od prądnicy. Musisz odkręcić zaślepkę a w środku jest znak do ustawiania tłoka w górnym punkcie. Luzy zaworowe: ssący 0,03-0,08 wydech 0,08-0,13 na zimnym silniku. A w jakim stanie masz łańcuch rozrządu, bo to też może dzwonić.

 

PS. Moja GN po nagrzaniu też lekko stuka :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...

Witam!
Dopisze się tutaj, żeby nie tworzyć drugiego podobnego tematu, bo widzę, że temat od kilku lat już chyba nieaktualny. Z góry mówię, że jestem bardzo początkującym "mechanikiem".

Po zimie w moim Gienku (GN 250) zaczęły mi dzwonić zawory i spadła prędkość maksymalna do około 95-100 km/h (w poprzednim sezonie była na poziomie trochę ponad 120 km/h). Byłem pewien, że wystarczy poprawić zawory i problem zniknie, ale jednak nic się nie zmieniło. Po ponownym sprawdzeniu zaworów (tym razem oprócz ustawienia znacznika położenia tłoka na obudowie silnika i rotorze, dodatkowo sprawdziłem jego położenie przez otwór od świecy - tłok był w GMP) zauważyłem, że na co drugim ustawieniu tłoka w GMP luz na zaworach jest większy niż ustawiony i prawdopodobnie to jest przyczyną dalszego dzwonienia zaworów. Powiedzcie mi proszę, czy to ma tak być, czy jednak po każdym ustawieniu tłoka w GMP luz powinien być taki jak był ustawiony? Pytam, bo spotkałem się z opiniom, że to tak ma być, bo jest to spowodowane cyklem pracy silnika, ale jak patrzyłem na inne GN250 to jakoś nie było słychać aż tak tych zaworów.

Wszystko ustawiam w nim wg. tej serwisówki. Moje ustawione w tej chwili luzy na zaworach to 0,05 mm na ssących i 0,1 mm na wydechowych.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...