Skocz do zawartości

Airoh TR1


Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj ogladalem LEOXa, jak za taka cene (590 zl bez malowania) to rzucila mi sie jedna rzecz, brak zapiecia zatrzaskowego w pasku pod szyje (dwie blaszki i pasek ktory trzeba oplatac o te paski - w kasku sprzed 10 lat mam takie cos :clap:).

 

Przymierzalem Caberga 505 Chromo, chyba na ten sie skusze, wygodny, druga szybka przyciemniana. No i cena 580zl :biggrin:

 

Na 2-3 sezony go wezme (do czasu az uzbieram na shoei lub arai :clap: )

Edytowane przez Galford
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze kiedys, a ze nie mialem doswiadczenia z DD to wybieram druga opcje.

 

W przyszlosci sie zobaczy :biggrin:

 

Moze nawet w najblizszej, aktualnie po glowie chodzi mi Caberg 505 i Airoh Leox. Co tu wybrac? Help :clap:

Edytowane przez Galford
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leoxa bede mial od poniedzialku na testach - wiec jeszcze chwila cierpliwosci i napisze czy wart jest on zainteresowania.

Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok - paczka ze sprzetem do testow dotarla :) .

 

Mam Leoxa oraz SC66 i dwa kaski crossowe (jeden z pelna, zamykana szybka ;) ).

 

Na pierwszy ogien poszedl SC66:

 

Piekny kask. Ciezki (1600 gram), ale taki jaki tylko mozna sobie wymarzyc do szybkiej turystyki. Jest to zdecydowanie poprawiona wersja SV55. Skorupa carbon-kevlar, wewnetrzna szybka i dodatkowy antyfog w standardzie (doklejana folia).

Na razie smigalem tylko po miescie, ale aerodynamika perfekcyjna. 100km/h a w kasku totalna cisza - zadnego swistu wiatru. Odglosy mozna porownac do siedzenia w samochodzie z lekko uchylona szyba. Slychac silnik i delikatny oplyw wiatru przez otwarte nawiewy, ale zadnych swistow powietrza.

Na razie denerwuje mnie troche jego zapiecie - chyba tak jak w SV55 zbyt gleboko wszyte i uciska na gardlo - trzeba bedzie dokladnie wyregulowac pasek.

 

Leox: na razie tylko kontakt wizualny. Na jazde przyjdzie jeszcze czas.

Pierwsze wrazenie wsrod duzego kartonu innych kaskow to, ze Leox to taki kopciuszek. Inne pudelko opakowania (cale szare, praktycznie bez zadnego oznaczenia barw Airoha), inny pokrowiec na kask (z wiazaniem przypominajacym mi troche worki do W_Fu za czasow komuny) i calkowicie tradycyjny wyglad.

Malowanie jest ladne, ale rowniez trudno tu mowic o innowacji (ja dostalem w kolorze niebieskim).

Po zalozeniu lezy poprawnie, nic nie uciska. Wskakuje na glowe raczej "plytko" - tak na wzor sportowych kaskow. Jedyne co go wyroznia to duzy spojler na tyle kasku i w miare niska waga.

I wlasnie mysle, ze w tym bedzie jego caly urok - to cos co z kopciuszka przerodzi go w piekna bestie ;) . Spojler jest tak umiejscowiony i ma taki kszalt, ze zapewne bez wzgledu na wysokie predkosci bedzie powodowal piekne dociskanie kasku na glowie i trzymanie go w jednym miejscu.

 

Wkrotce szersze info.

Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wrócę do Airoha TR1 - nie została poruszona najważniejsza sprawa - jak oceniacie 'z doświadczenia' BEZPIECZEŃSTWO tego kasku ? Niestety, tylko z tworzywa :icon_mrgreen: ale jak z jakościa wkładek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz - nie sadze, aby znalazl sie ochotnik, ktory chcialby zrobic sobie dzwona tylko po to, aby przetestowac wytrzymalosc TR1. Kask spelnia europejskie normy bezpieczenstwa wiec trudno watpic w to, ze zapewnia odpowiedni poziom bezpieczenstwa.

 

Co do skorupy - rodzaj materialu tak naprawde odnosi sie glownie do wagi kasku. Zasadnicza energie uderzenia przyjmuje przeciez wewnetrzna czesc kasku - a zewnetrzna skorupa chroni w zasadzie tylko przed mechanicznym uszkodzeniem reszty.

 

Wnetrze to standardowo dla Airoha wysciolka CoolMax. Jak pisalem boczne poduszki sa male, ale pod innymi wzgledami nie ma sie do czego doczepic.

Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie ... w sumie ciężko znależć ochotnika na test :D Jak na razie moj nie ma nawet draśnięcia więc nic nie mogę powiedzieć. Jednak jak go założyłem na głowę a potem jeszcze ściągałem rozrinając szczęke aby uniknąć nadrywania uszu :] to też miałem wrażenie delikatności ...

 

TR1 w akcji ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh... jakoś nie mogę znaleźć informacji jakie standardy on spełnia... Wszędzie pisze że szybka spełnia ECE 22-05, nic o samym kasku :?

I cholernie jestem zmartwiony tym, że na plastiku osłaniającym szczękę nie ma wyściółki - niekoniecznie musi to zmniejszać bezpieczeństwo - jeśli tworzywo jest wytrzymałe na pęknięcia a mocowanie solidne, siła uderzenia zostanie przeniesiona na dzwon kasku -> główną wyściółkę. Tylko zakładać tej solidności wykonania bez testów nie będę ryzykował...

Szkoda że tego Łukasz nie umieściłeś w teście - pośrednio jest, ale jednak bezpośredniego wytknięcia jako wady nie ma.

 

Nawiasem polecam to :

http://www.motorcyclistonline.com/gearbox/..._helmet_review/

Edytowane przez xor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...