Wojteque Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 Witam, jako usprawnienie mojej CZ kupiłem gaźnik Mikuni z Husqvarny z lat 80-tych i teraz moje pytanie. Potrzebna mi jest mniejsza dysza główna, które założe pewnie jak się ociepli. Czy współczesne dysze będą pasować do starego gaźnika? Potrzebuję dyszę około 140. Gdzie ewentualnie szukać? Jak wygląda u was kwestia zmiany dysz zależnie od pory roku? Chodzi mi o motocykle enduro/cross. Jakich dysz używacie w lecie a jakich w zimie? Nie chodzi mi o różnice kilku setek przy dostrajaniu silnika tylko tak ogólnie różnica pomiędzy latem a zimą. Za pierwszym razem odpaliłem motocykl na tym gaźniku i byłem zachwycony. Duża poprawa w stosunku do ogrinalnego gaźnika. Dzisiaj po nieudanych próbach ze spustu ze skrzyni korbowej wylałem pewnie ze 150ml benzyny. Co wy na to? Dyszę główną mam 170 ale taka ilość benzyny to dla mnie zagadka. Kopałem parę, może parenaście razy a wachy taka ilość jakby przez gaźnika spływała jak przez rurkę zwykłą.Obstawiłem za wysoki poziom paliwa ale dalej już nie walczyłem zmotocyklem bo późno się zrobiło. Macie jakieś wskazówki? Gardziel tego gaźnika to 38mm. W orginalnym jest 36. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-WojteK- Opublikowano 22 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 Musisz znalezc motor, ktory ma taki typ gaznika Mikuni jak Ty i mozliwie najbardziej zblizone parametry do CZ. Na tej podstawie dobierzesz dysze glowna i poziom paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojteque Opublikowano 22 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2006 Gaźnik pochodzi z Husqvarny CR 430 z 82 roku i znalezienie materiałów na jego temat chyba wykracza poza moje możliwości. Ale będę próbował. Ta husqvarna ma podobne parametry do CZ 380. Pojemność troszkę większa to fakt, ale membrany jeszcze w niej nie było czyli powinno dać sięcoś z tym zrobić. Tylko nie wiem czy mam szukać dyszy z tamtego okresu za którą zapłacę tyle co za gaźnik, czy może współczesne dysze do Mikuni będą ok. Czy coś opróćz gwintu może być nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewertas Opublikowano 25 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2006 Przy doborze dyszy zwroc uwage na gwint.Mozesz zastosowac dysze od kazdego gaznika, pod warunkiem ze bedzie miala taki sam gwint.A jesli chodzi o rozmiar dyszy to sprobuj wkrecic dysze o rozmiarze takim, jak byl w oryginalnym gazniku od cz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 ja jak poszukiwalem dyszy do MBXa(mniejsza o to, poza tym to tez rarytas bo 50tka:P) to po prostu zdemontowalem ja z gaznika, udalem sie do serwisu i mi dobrali...mysle ze mozna poszperac we wspolczesnych dyszach- poszukac nigdy nie zaszkodzi...pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojteque Opublikowano 26 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Trochę się rozejżałem i z dyszami faktycznie nie ma problemu. Pasują współczesne dysze Mikuni choć pewnie nie tylko. Już z grubsza uporałem się z problemem. 170 okazała się w sam raz na zimę. Na 150 silnik pracował gorzej.Przy ostatnim wypadzie albo zaczął łapać lewe powietrze albo coś innego mu dolega ale to już inna bajka. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.