Skocz do zawartości

Yamaha TT szukam praktycznych informacji


Rekomendowane odpowiedzi

wiem ze ten sam stary sprawdzony niezawodny silnik co w XT pytanie raczej tyczy sie wielkosci ramy mam 184 cm i obecnie mam dr biga na mnie idealny:) ale ze wzgledu na wiek i przeznaczenie chcialem go wymienic na TT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do lasu mam KTM sx 250 nadmiar mocy:) tak ze TT bedzie nie zagrozona--w sumie tylko jako niezawodny turysta mnie on interesuje na bardzo trudny teren...przeglądając inne marki jestem coraz blizej wymiany na TT- kupie go w niemczech tak ze o stan techniczny nie ma obaw kwestia tylko w jakim wariancie zawieszenia i czy nie bedzie za mały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc!

Sam sie zastanawialem nad zakupem TT600 całkiem niedawno, ale kupilem XT600 dlatego ze jest znacznie tanszy i jest go wiekszy wybor.

Ale szukajac informacji o TT znalazlem taką oto strone na której dowiesz się wszystkiego na jej temat:

http://www.xt600.e9.pl/index.php i tam szukaj informacji przede wszstkim na forum o TT.

A w szczegolnoci polecam wątek:

http://www.xt600.e9.pl/modules.php?mop=mod...pic=137&forum=9

Dla mnie jak narazie TT600 pozostanie ideałem. Niestety trzeba dac z 10 tysi, ale inwestycja zwróci sie na bank, poza tym jesli cena nie jest przesadzona to są to bardzo chodliwe motocykle, łatwo potem odsprzedac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

 

Nie wiem o ktora wersje TT Ci chodzi. Np. miedzy TT600S a TT600R, jest kolosalna roznica. Ja jestem szczesliwym posiadaczem TTR-ki od ok 2 lat, zrobilem na niej 20 tys. z czego prawie 15 przypadlo na wyprawe do Mauretanii. Mam 181 cm wzrostu i na TT czuje sie bardzo dobrze, mysle ze Twoje dodatkowe 3 cm nie powinno zrobic zadnej roznicy.

 

Znam mocne i slabe strony tego sprzetu wiec wal z konkretnymi pytaniami - chetnie odpowiem.

 

Pozdrawiam

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam--- generalnie silnik!!!! czy sa jego odmiany?? co do zawieszenia to porównanie do KTM Lc4 jak to sie ma??? u mnie skonczy sie tak ,ze kupie w Niemczech po wypadkowy sprzet ewentualnie po duzym defekcie--wszystkie motorki tak kupilem:) i defekty okazaly sie żadne..jak i cena:)---zastanawiam sie nad opcja wstawienia silnika od xt do KTM lc4 narazie to tylko pomysl---chodzi o zbudowanie motocykla idealnego:);):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

mowie o TT600R, bo nie mam pewnosci co do wersji S. Silnik ma w zasadzie dwie odmiany (choc ciezko tu mowic o odmianach). Roznica polega na dodaniu elektrycznego rozrusznika od 2003, zdaje sie, roku.

Jest to niemal identyczny silnik jak w XT. W zasadzie taki sam tylko z inaczej zestopniowanymi przelozeniami i chyba ze zmienionym rozrzadem (ale tego nie jestem pewien),

 

Jezeli chodzi o zawiasy to nie mam porownania z LC4, natomiast ja na swoje specjalnie nie narzekam. Przod mimo skoku 280 mm i pelnej regulacji jest dosc miekki. Pewnie da sie to zniwelowac twardszym olejem - 10W, moze nawet 15. Tylny Ohlins, bez zarzutu. Generalnie, jeszcze mi sie nie zdazylo dobicie zawieszenia. Oczywiscie wedrowka na jakis nawet lekki tor i proba skokow musi skutkowac dobijaniem, ale to chyba normalne. Przy jakichs skokach bardziej endurowych przod siada wyraznie natomiast nie dobija.

 

Z mojego punktu widzenia (nie wyczynowego tylko ostro turystycznego) TTR jest niemal idealna. Brakuje mi w zasadzie tylko elektrycznego rozrusznika (wersja z rozrusznikiem, ktora w 2003/2004 przygotowala Yamaha to juz bardziej XT niz TTR - bez porownania, kompletna wtopa tej firmy) i jakiegos mocnego upside-downa z przodu (jakby sie jednak chcialo troche poskakac - choc tu przeszkadza 131 kg suchej masy).

 

Pod katem turystyki trzeba jeszcze zainwestowac w 20 litrow Acerbisa i jakas chlodnice oleju (choc to drugie juz niekoniecznie - zalezy gdzie chcesz jechac).

 

Z tego co pamietam to pisales, ze potrzebujesz wlasnie wytrzymalego terenowego turystyka. TTR spisze sie idealnie. Przykladem tego jest moj ostatni wyjazd do Mauretanii, a takze ubiegloroczny wyjazd chlopakow z Gdanska (i nie tylko) do RPA. Do kopniaka mozna sie przywyczaic, moj po ustawieniu tloka odpala za pierwszym kopnieciem, ale "przycisku" czasem brakuje, nie ukrywam.

 

To chyba tyle na razie. Jezeli masz dalsze pytania - wal smialo.

 

Pozdrawiam

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem TT sa za drogie za ta sama kase mozna miec LC4 620 SC z podobnego rocznika a to juz konkretna maszyna i TT sie kryje w tym wypadku

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem TT sa za drogie za ta sama kase mozna miec LC4 620 SC z podobnego rocznika a to juz konkretna maszyna i TT sie kryje w tym wypadku

 

Tak, oczywiscie,

 

wyzylowane i skomplikowane SC jest najlepszym rozwiazaniem dla turysty, zapuszczajacego sie na jakies pustkowie.

 

Z cala pewnoscia SC ma lepszy zawias, mocniejszy silnik i e-starter. Ale wg mnie to mu daje przewage tylko przy weekendowych wypadach, zabawach na torze, lub w przyslowiowym lesie. Jezeli jednak chcesz motocyklem wbic sie w bezdroza afryki czy azji i nie masz za soba mechanikow w wozie serwisowym to przewaga TTR jest oczywista.

 

Podkreslam ta kwestie bo Krokodyl mowi o turystyce a nie przedsionku sportu wyczynowego.

 

ps. oczywiscie mozesz powiedziec, ze kazda pliszka swoj ogonek chwali i troche racji na pewno bedziesz mial :buttrock:

 

Pozdrawiam

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co ma takiego skomplikowanego LC4 uwazam ze jest prostszy od TT np: brak walkow balansowych pozatym reszta jak w TT - 1 walek glowicy itp o e rozruszniku nikt tu nie wspominal a trwalosc ?? w goracym klimacie tt szybko by padla a montujac chlodnice oleju koplikujesz jej budowe nie mniej niz w LC4 pozatym w LC4 brak stacyjki zaplonu .Gosc pojechal sam do turcji na LC4 i jakos nic mu sie nie popsulo chyba mial pecha :buttrock: oraz nikt nie udowodnil ze TT to to samo silnikowo co XT sa tylko takie domysly

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory ,ze sie wcinam mam KTM lc4 i KTM sx 250 na tor tak ze wiem ile jest wart po za tym silniki te znam bardzo dobrze i odpowiedz kolegi bUgI jest bardzo trafna!!!!!!!!!!!!! wiem czego szukam natomiast KTM odpada !!! to super sprzet na kole z lewej strony wyprzedzam TT ale co do trwalosci to nic pewnego mam 2 silniki zapasowe i nie darmo je trzymam :buttrock: ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja slyszalem co innego ale........ :buttrock:

 

p.s szukam info o exc 520 a dokladniej eksploatacja kiedy jakie wymiany zaleca prodicent ile oleju wlewa sie do 520 ??? czy posiada pompe oleju ?? itp czy nadaje sie dla amatora lesnych wycieczek z doza adrenalinki (jako 2 moto ) :mrgreen:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jesli posiadacz KTM nie chwali swego.....to daje do myslenia mowa czywiscie o trudnej dalekiej turystyce bo jak mam obok auto z przyczepka to jestem w 100% pewien KTM :buttrock:---firma super ale nastawiona na rajdy które dają jej reklame po za tym dostepnosc czesci i super zorganizowana logistycznie reklama!! dla mnie juz dawno dalo do myslenia jak wchloneli o wele lepszego od siebie husaberga ....nie chcialbym sie rozpisywac i psuc opinii bo motocykle te maja i mocne strony --wracając do tematu turystyki podglądam wlasnie HONDE XR 650 R --- 122kg 62 ps mistrzostwo ---zwracam uwage na fakt ,że zawodnicy amatorzy którzy równiez startuja w Dakharze wlasnie jada na XR 650 R ----KTM nie jest w stanie skonczyc na 1 silniku tego rajdu!!! na portalu enduro.pl tez ta sytuacja jest opisywana

 

[ Dopisane: 10-03-2006, 20:55 ]

nie mialem EXC nie moge byc wiarygodny ''' powtarzacc po kims zaslyszanych .....pisze o sprzecie który mam i znam bardzo dobrze.--- na Twoim miejscu jesli nie jestes związany z firmą powiedzmy emocjonalnie wybralbym Yamahe WR kiedys pisalem o tym kto raz mial auto japnskie wie co to jakośc!!!!!!! KTM leci na reklamie -- troche sytuacja niezreczna ..nie chcialbym uciekac od tematu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w goracym klimacie tt szybko by padla a montujac chlodnice oleju koplikujesz jej budowe nie mniej niz w LC4

 

Dyskusja staje sie akademicka' date=' bo chyba nie za bardzo masz pojecie o czym mowisz. Kolejny teoretyk? Moja TTR (bez chlodnicy) nie wysiadla katowana w piachach Mauretanii (wiesz gdzie to jest?) w srodku lata (lipiec 2004, ok 50 stopni w cieniu, ktorego nie bylko de facto).

 

A jesli porownujesz zamontowanie chlodnicy oleju do motocykla z sucha miska (maly stelaz + przepiecie dwoch przewodow) ze skomplikowaniem chlodzenia ciecza, to ponownie sie nie zastanowiles.

 

 

oraz nikt nie udowodnil ze TT to to samo silnikowo co XT sa tylko takie domysly

 

Mnostwo artykolow o tym pisalo, jakich dowodow Ty potrzebujesz?

Cytat z SM nr 3/2002 (zreszta opisywany w nim egzemplarz to dokladnie moj): "Dobrze znany z uzytkowych modeli Yamahy chlodzony powietrzem singiel o pojemnosci..." - to tylko jeden z przykladow

 

Pozdrawiam

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu postu:):buttrock::) wolalbym z rozrusznikiem a zwieszenie moge wymienic na WP--wazny jest silnik w sumie jesli o moc chodzi jak go oceniasz powiedzmy przy mocno obladowanym motocyklu????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...