Tomek Kulik Opublikowano 3 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2006 Dla doświadczonych mechaników przyczyna o której chcę napisać pewnie nie jest nowa, jednak pomyślałem że wielu użytkowników gieeski o niej nie wie. To się dowie.Otóż mimo wymiany linki sprzęgła na nową, wpuszczeniu pod pancerz kilku kropel oleju, sprzęgło w mojej maszynie pracowało dość opornie.Pomyślałem że trzeba zdjąć dekiel z mechanizmem wyciskowym i umyć co trzeba a potem nasmarować. Zdjąłem więc dekiel, wymontowałem mechanizm wyciskowy, rozebrałem (pozbierałem kuleczki ze stołu :oops:) i zacząłem oglądać. Mamy trzy zasadnicze elementy:- korpus mechanizmu z czterokrotnym gwintem,- koszyczek prowadzący z kuleczkami,- część wewnętrzną która ciągnięta przez linkę obraca się i wyciska sprzęgło.Umyłem wszystko dokładnie, napaprałem smaru molibdenowego 8) na maksa, złożyłem, obtarłem z nadmiaru smaru i zamontowałem całość do maszyny. I co? I niewiele to pomogło. W porównaniu z inną gieeską sprzęgło nadal wyraźnie ciężej pracowało w mojej.Wyjąłem mechanizm, rozebrałem :? Zacząłem się dokładnie przyglądać gwintowi obu głównych elementów. Zauważyłem że w bruzdach w których pracują kuleczki są wyraźnie wytarte/wygniecione dołki w których kuleczki były zatrzymywane. Po prostu kuleczka potrafiła utknąc w dołeczku w dnie bruzdy i nie toczyła się dalej, czyli nie pomagała zmniejszac oporów. Wręcz przeciwnie.Co tu zrobić żeby naprawić mechanizm nie wymieniając go, bo pewnie jest drogi? Trzeba wykombinowac tak żeby kulki były prowadzone przez koszyczek w innych miejscach niż dotychczas. Czyli nie w zakresach gdzie są wspomniane wygniecione dołki.Otóż wystarczy obrócić koszyczek do góry nogami w stosunku do oryginalnego położenia żeby kulki znalazłu się w niejscach nieużywanych na bruzdach. Trzeba trochę powalczyć z języczkami ustalającymi koszyczek w mechaniźnie, jednak jest to drobiazg.W złozeniu mechanizmu po takim agrotjuningu, sprzęgło pracuje leciutko niczym w nowej maszynie.Posiadaczom GS500 z cięzko pracującym sprzęgłem podpowiem jeszcze jedną rzecz: rozbierajcie mechanizm w kuwecie, bo inaczej łatwo pogubić kuleczki mechanizmu.Powodzenia. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.