Skocz do zawartości

Rozrząd w kawaski klx 650


Bodzioe
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa wygłąda następująco.Wymieniłem w mojej kawie klx 650c łańcuchy rozrządu.Sprzęt chodził idealnie zero szumów silnika.Jednak po kilku dniach znów zaczął rozrząd odzywać się.Mam pytanie co to może być.Ja osobiście podejrzewam autonapinacz, a co wy na ten temat sądzicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

W klxie czasami blokuje sie auto-napinacz ale inna przyczyna tez jest luz na KACRu czyli na automatycznym dekompresatorze na walku rozrzadu wydechowym. Zaczyna on klepac jak jest juz wyrobiony. Ja po wymianie lancuszkow myslalem ze bede mial juz cisze ale okazalo sie ze jeszcze cos klepie, okazalo sie jak zobaczylem ze mam ogromna dziore w glowicy i pokrywie zaworowej a motor zaczol cicho chodzic. Przez ten dekompresator mial problemy z odpalaniem i nie chcial trzymac wolnych obrotow, stukal na wolnych obrotach az do momentu urwania sie nitu w nim :) wiec lepiej sprawdz to w miare szybko to sa tylko 3 srobki od pokrywy bo inaczej koszty sa gigantyczne. Oczywiscie jezeli nie jest to wina auto-napinacza, jezeli to on to go poprostu wyciagnij rozbierz na czesci wyczysc przesmaruj olejem i poskladaj. jak bedziesz odkrecal ta srobe ze sprezyna od dolnego slizgu to ona musi byc wkrecona pierwsza dopiero pozniej auto-napinacz.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a cos wiecej o KACAR co to za dzwieki :?: jak poznac ze autonapinacz jest do wymiany :?: czy on nie jest na stale z walkiem :?: :roll:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KACR czyli automatyczny dekompresator znajdujacy sie po prawej stronie na koncu wydechowego walka rozrzadu. Do 300obr./min popuszcza on kompresje automatycznie, a po rozpedzeniu sie walka dziala na niego sila odsrodkowa i przestaje on dzialac (najlepiej to samemu zobaczyc). Co do klepania to jest to takie stukanie jak by malym mloteczkiem stukac po pokrywie zaworowej, nie jest to szum jak z lancuszka, nasila sie jak motor spada na coraz nizsze obroty cos kolo 1000obr/min wtedy jest takie dosc ostre klepanie, u mnie akurat okazal sie juz wyrobiony nit 3majacy caly dekompresator w kupie i niestety pekl. Wedlug Kawasaki ten KACR jest integralna czescia walka i nie idzie go osobmo kupic a caly walek kosztuje 950 zl (2 tuningowe niemieckie kosztuja 900zl :) ). Oczywiscie polak potrafi; dekompresator da sie wycisnac z walka na prasie, Z tego co sie orietowalem to od KLXa 250,300,650 KLR 600,650 ten dekompresator jest zamienny tzn jest taki sam. Aktualnie teraz sam poszukuje walka od ktoregos z tych modeli na podmiane dekompresatora. Co do autonapinacza to wiem ze w klxie jak juz cos jest z nim nie tak to blokuje sie mniejwiecej w polowie maxymalnego wyciagniecia, pomaga rozebranie go na czesci i lekkie spolerowanie wszystkich gladzi po ktorych sie slizga papierkiem sciernym (bardzo cienkim). Poprostu najlepiej wyjac napinacz i zobaczyc jak chodzi.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się że jest coś nie tak z tym dekompresatorem(rusza się na boki) i ta sprężyna co jest na nim naciągła się.Co mam teraz z tym zrobić ?Proszę o pomoc

PS. Gdzie idzie kupić te niemieckie wałki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co sie wyrabia w tym dekompresatorze to jest ten nit ktory trzyma te 2 polksiezyce razem, ta sprezynka powinna byc lekko naciagnieta zeby nie spadla, co do naprawy rego to zobacz jak duze sa luzy na tym nicie i zobacz czy idzie go dorobic na tokarce, ja niestety juz nie zobacze bo u mnie nie wiele z tego zostalo. Te niemieckie walki znalazlem przez wyszukiwarke google i mam gdzies zapisany link ale niestety w domu a nie wy mieszkaniu studenckim. Na weekend jak zawitam na chate to wkleje linka. Mnie urwala sie w tym nicie tylna czesc czyli ta od strony zebatki i reszty walka. Moja rada dorobic nowy nit z twardej stali i obadac co dokladnie u Ciebie sie wyrobilo. Jak mozesz to podeslij fotki samego KACRa.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm zaniepokoile msie tym jutro chyba zarkne pod pokrywe glowicy i obadam organoleptycznie autodekompresor .Na co zwrocic uwage :?:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nitomen szczegolnie na gladz po ktorej chodzi ten cycek od dekompresatora (gladz w aluminium od glowicy) i na luzy na nitach czy nie sa zbyt duze. Mial bym tez prosbe czy mogl bys porobic fotki tego dekompresatora i gladzi po ktorej on smiga w glowicy a jak bedziesz wykrecal caly walek to walka i dekompresatora ze wszystklich stron bo nie wiem czy nie kupic walka od klra prawie nowego i czy nie przelozyc tego czegos do mojego walka.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie mam aparatu :/ ale z tego co pamietam umnie dekompresor nie mial luzow ale sprawdze dla swietego spokoju

 

czy zeby go dokladnie ogladanac musze sciagac walek :?:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nitomen Mozesz poluzowac mocowanie walka albo odkrecic calkowicie i uniesc go tylko do gory nie musisz go wypinac z lancuszka tak bedzie najlepiej bo bedziesz mial dostep do calego dekompresatora bez problemu.

A do tych fotek to zaden znajomy nie ma aparatu bo troche mi na tym zalezy bo w polsce nie dostane walka uzywanego od klxa a zato od klra jest duzo i mam pewne obawy przed kupnem od klra walka czy jest tam dokladnie identyczny dekompresator (bo wiem ze jest na 99% podobny ale zawsze zostaje ten 1 %). a z uwagi iz ty sciagasz pokrywa w celu sprawdzenia co i jak to pomyslalem ze mogl bys cyknac fotki.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety koles mial aparat ale wyjechal do hameryki i narazie nie mam dostepu do aparatu :/

 

co do klx a klr glowica ma troszke inna budowe ale walki faktycznie moga byc podobne :roll: :roll:

 

[ Dopisane: 03-03-2006, 09:49 ]

OK wyjasnilo sie :!:

 

http://houseofmotorcycles.bikebandit.com/p...(KL650A8)US.asp

 

http://houseofmotorcycles.bikebandit.com/p...KLX650C2)US.asp

 

numery seryjne walka rozrzadu do KLR 650 z 94 i KLX 650C z 94 sa identyczne :) kupuj walek od KLR-a mozesz tam porownac rowniez inne roczniki spodziewam sie ze nawet od nowych KLR sa takie same walki jak do starych KLX i KLR najwiecej KLR lata w US moze na ich ebay-u dostaniesz nowy nie zmeczony zyciem walek :roll:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sek w tym ze klx ma inne mocowanie zebatki niz klr i klx ma walek mocowany w 3 miejscach do glowicy a klr w 2, ja chcialem kupic walek po przebiegu 200km od klra i wyjac z niego dekompresator ale niestety nie wiem czy jest identyczny. Co do oznaczen sa takie same ale walki z tego co widze na fiszkach sa inne troche. KLR ma otwory smarujace w walku a klx nie ma. chyba kupie w ciemno jakn ie bedzie pasowac to zawsze moge sprzedac.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...