Skocz do zawartości

Montujemy xenon w motocyklu: Honda CB 750 SevenFifty RC42


dofo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, ze bedac biednym studentem, mam za duzo pieniedzy, benzyna jest tania jak barszcz oraz ogolnie jestem trzepniety... :mrgreen: Zastanawiam sie nad wlozeniem do SF xenonow. :lol: Przed ta czynnoscia chce wymienic stara lampe na ta od B12 co ma juz jasne szklo (a nie to matowe).

 

Pytania ode mnie:

- ile to pradu zre?

- czy uklad elektryczny SF wydoli?

- czy ktos ma juz z takimi przerobkami doswiadczenie?

- czy ktos widzi jakies przeciwwskazania?

- ile to moze kosztowac (+/- 100 pln)?

- co jest potrzebne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem jest z mocowaniem żarówki xenon ma inne mocowanie trzeba przerabiać .bardzo trudno ustawić światła aby nie oślepiać w nocy xenon najlepiej jak masz osobne lampy do długich i krutkich.

pisze o xenonie wyciągniętym z rozbitego samochodu

 

możesz kupić

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=84725419

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako' date=' ze bedac biednym studentem, mam za duzo pieniedzy, benzyna jest tania jak barszcz oraz ogolnie jestem trzepniety... :mrgreen: Zastanawiam sie nad wlozeniem do SF xenonow. :lol: Przed ta czynnoscia chce wymienic stara lampe na ta od B12 co ma juz jasne szklo (a nie to matowe).

 

Pytania ode mnie:

- ile to pradu zre?

- czy uklad elektryczny SF wydoli?

- czy ktos ma juz z takimi przerobkami doswiadczenie?

- czy ktos widzi jakies przeciwwskazania?

- ile to moze kosztowac (+/- 100 pln)?

- co jest potrzebne?[/quote']

 

- xenon zre 35W czyli jakies 20W mniej niż żrą Ci normalne H4

- czy wydoli ... jak mniejsza moc to lepiej ale nie wiem jak sie ma sprawa podczas rozruchu xenonów czy tam nie ma jakiegos dużego poboru prądu żeby przetwornice zrobiły duże napiecie ale sie nie znam teoretycznie powinno być mniejsze obciążenie dla akuu i altka

- tak mam w autku zapodane xenonki a fabrycznie było normalne oświetlenie

-przeciwskazanie - jedynie policja jak Cie dorwie to pożegnasz sie z dowodem, i jak zrobisz to na hama bez soczewki specjalnej do xenonu z przysłoną to bedziesz walił ostro po oczach i ktos może wjechać prosto w Ciebie.. innym przeciwskazaniem jest to że bedziesz miał tylko światło mijania a długiego nie bedzie , chyba że zapodasz bixenon... albo czache z lampą od nowego bandita i bedziesz miał w jednym oku mijaniea w drugim długie...

- cena to ok 500zeta za kmpl czyli 2 sztuki ale może ktoś jedną sprzeda za 250zeta (mówie o cenie przetwornica +palnik+starter +kable ) ale pasowało byjeszcze soczewke a to nie wiem ile...

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=85760197

 

są firmy które się tym zajmują .. szukaj

 

[ Dopisane: 14 ]

najlepiej jak masz osobne lampy do długich i krutkich

To xenony nie maja 2 wlokien jak "zwykle" Hx?

 

nie nie mają to jest jeden palnik D2S lub D2R jedne przeznaczone do soczewek drugie do lamp z odbłyśnikami (czy jakoś tak ) :D

 

jak chcesz mieć długie i krótkie w xenonie to musi być bixenon - i tam jest też jeden palnik tylko jest na soczewce specjalna przysłona sterowana elektromagnesem i jak dajesz długie to ona sie podnosi i widzisz dalej a jak dajesz krótkie to przesłona przysłania palnik . :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To xenony nie maja 2 wlokien jak "zwykle" Hx?

 

a więc zacznijmy od początku :lol:

 

http://www.xenony.friko.pl/index1.html

 

całkiem nieźle opisane.... jak przyswoisz sobie tę wiedzę to przejdziemy dalej czyli pewnie za jakieś około 2 miesiące :twisted:

 

pees. następny etap to dobór przetwornicy bo nie wszystkie się nadają - w motocyklu na ogół nie ma miejsca na przetwornice z przodu koło reflektora więc trzeba tak jak u mnie przetwornice instalować w schowku z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyswoisz sobie tę wiedzę to przejdziemy dalej czyli pewnie za jakieś około 2 miesiące

Juz przyswojona. :D

 

Teraz musze sobie poczytac wyznania osob, ktore juz to maja. Glownie interesowalby mnie fakt czy brak (w moim przypadku) dlugich i tak bedzie ogolnie rekompensowany przez "zwykle" mijania. Piszac wprost - co jest lepsze - xenonowe mijania, czy H4 drogowe? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyswoisz sobie tę wiedzę to przejdziemy dalej czyli pewnie za jakieś około 2 miesiące

Juz przyswojona. :D

 

Teraz musze sobie poczytac wyznania osob' date=' ktore juz to maja. Glownie interesowalby mnie fakt czy brak (w moim przypadku) dlugich i tak bedzie ogolnie rekompensowany przez "zwykle" mijania. Piszac wprost - co jest lepsze - xenonowe mijania, czy H4 drogowe? :roll:[/quote']

 

pisząc wprost u mnie w samochodzie mało kiedy zapodaje długie (wcześniej prawie cały czas jak tylko sie dało), poprostu na krótkich widać wystarczająco... na moto przy wyższych predkościach i jednym xenonie może Ci jednak brakować świateł chyba że powoli bedziesz śmigał albo tak ustawisz xenon, że będziesz ładował wszystkim po ślepiach co nie jest fajne... :-x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glownie interesowalby mnie fakt czy brak (w moim przypadku) dlugich i tak bedzie ogolnie rekompensowany przez "zwykle" mijania. Piszac wprost - co jest lepsze - xenonowe mijania' date=' czy H4 drogowe? :roll:[/quote']

 

różnica jest zasadnicza taka, że drogowe rozpraszają światło. Na wprost xenon świeci o niebo lepiej( kwestia regulacji) niż moje długie ale nie zastąpi długich w kwestii oświetlenia poboczy i ogólnie w poszerzeniu pola widzenia .....natomiast długie + xenon w mijania to jest bajka 8)

 

ale np. jak jedziesz w nocy gdzie długie odpadają to xenon wtedy jest nie do zastąpienia widzisz jak w dzień a w porównaniu z nowymi reflektorami np. R6 to 6-tka może sie schować 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jedziesz w nocy gdzie długie odpadają to xenon wtedy jest nie do zastąpienia

A kiedy mam uzywac dlugich jak nie w nocy? :)

 

Wychodzi na to, ze bede musial sobie na gmolach szperacze zamontowac bo 2 reflektory odpadaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przypominam ze musisz miec swiatla mijania i drogowe inaczej na przeglad nie ma co liczyc pozatym jak zobaczy przerobki to moze zazadac homologacji :roll: :roll:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie nawet diagnosta o IQ " DiODY Elektrody " się nie połapie, że mam xenio 8)

 

Dof-man ja na twoim miejscu zainwestował bym w nowszy reflektor od jakiegoś świeżego sprzęta bo technologia od 1740 r w którym wyprodukowali twoją CB :twisted: trochę się zmieniła a i napewno odbłyśnik też już nie jest w super stanie :twisted: do tego jakaś markowa żaróweczka + x% i gra gitara.... chyba, że byś chciał zmienić zupełnie reflektor z przodu np. na dwie soczewki to wtedy xenio jak najbardziej.

 

pees. a ja i tak u siebie instalowałem xenio z zupełnie innych pobudek niż tylko poprawa oświetlenia :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...