Skocz do zawartości

HOT START. ---> YZ250F


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

A wiec, nie wiem jak uzywac "goracego startu" w Yz250F. Rozumiem ze ma to pomoc odpalic goracy silnik po glebie albo cos w tym stylu. Czy moze ktos to dokladnie (krok po kroku, konkretnie) wytlumaczyc ? W necie znalazlem dosc sprzeczne informacje, kazdy mowi co innego :roll: Moze forumowicze posiadajacy taki bajerek maja jakis swoj patent na skuteczne odpalanie moto po glebie ?

Dzisiaj pojechalem do znajomego (2km terenem) wszytsko pieknie i w ogole, moto zostawilem na 30-40min na dworze (temp. +1) odpalil po paru kopnieciach... Rozgrzalem... Przejechalem moze z 10m... gleba, moto nie podnioslem odrazu (lezal 20-30sek max.) No i.... Za grzyba nie moglem juz odpalic. Krew mnie zalala i pchalem moto do domu... No ale warto bylo Smile Zawsze kondycha sie wyrobi :oops:

 

Wow Chyba sie rozpisalem

Pozdr. :D :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieznam sie na 4T ale z tego co czytalem to hot start ma ponoc pomuc w uruchomieniu silnika np. po upadku czyli kiedy motorj jest juz rozgrzany.

 

Wtedy nalezy przekopac motor 4-5 razy z decompresorem i manetką gazu otwartą nastepnie puscic gaz i decompresor uzyc hot staru i kopnac raz a porzadnie. :D niewiem czy ci to cos mowi ale tak mniej wiecej z angielskiego wyczytalem ;) i nie zapomnij hot staru spowrotem wylaczyc zanim ruszysz.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko tylko nie gazz :!: :!: :!: :!:

 

Po glebie trzeba nawet sprawdzić czy rollgaz nie zblokował się odkręcony ponieważ YZF jest wyposażona w pompke przyspieszającą, która nawet na wyłączonym silniku podaje paliwo.

Zasada jest taka, że gazu sę nie tyka póki moto nie chodzi :!:

Ciężko to pewnie na początku skminić szczególnie po przesiadce z 2T gdzie podczas kopania trzeba dodawać gazu.

 

Z otwartym dekompresatorem przekopac można dopiero wtedy kiedy kilkakrotne zawodzi normalne odpalenie z gorącym startem lub bez.

Gorący start to nic innego jak podanie dodatkowego powietrza i czasami nawet trzeba go używać w upalne dni po ostrym katowaniu :!:

 

W manualu jest rozpiska kiedy i co dusić podczas odpalania w zależności od temp. otoczenia i okoliczności.

 

Ja po glebie nawet nie sprawdzam czy zagada bez tego.

Odrazu wyciagam ten czerwony dynks kopie i nigdy jeszcze nie było problemów.

 

fik554 a jak Ci pali moto normalnie bez glebowania :?:

 

Na jednej stronce znalazłem instrukcje co należy zrobić w YZ jeśli często występują problemy z odpalaniem i było coś o odłączeniu jednego niebieskiego kabelka ale nie wiem czy dotyczy to wszystkich modeli.

Bede miał chwile to postaram się to odszukać.

 

A w ogóle zmieniłes już tą świece :?:

Bo bez tego w ogóle nie ma co podchodzić do tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BaRy Moto po 3dniowej przerwie odpalilem za pierwszym kopem. Swiece wymienilem na nowke CR8E dokladnie taka jak u Ciebie. Poprzednia niby nowka dawala przebicie i dlatego mialem tyle problemow z odpalaniem :|

 

 

W manualu jest rozpiska kiedy i co dusić podczas odpalania w zależności od temp. otoczenia i okoliczności.

 

Moglbys kawalek tego zamiescic ? Nie moge znalezc "owner's manual" do yz250f :oops:

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BaRy Moto po 3dniowej przerwie odpalilem za pierwszym kopem. Swiece wymienilem na nowke CR8E dokladnie taka jak u Ciebie. Poprzednia niby nowka dawala przebicie i dlatego mialem tyle problemow z odpalaniem :|

 

 

W manualu jest rozpiska kiedy i co dusić podczas odpalania w zależności od temp. otoczenia i okoliczności.

 

Moglbys kawalek tego zamiescic ? Nie moge znalezc "owner's manual" do yz250f :oops:

 

Pozdr.

Udało się odszukałem tą stronkę. :)

 

Dużo ciekawych rzeczy jest w Tech Articels' date=' większość dotyczy YZ 426F ale do 250 też coś odnajdziesz np. o tym kabelku jest właśnie odnośnie modeli 250, 400 i 426 98-02.

 

Niby po jego odłączeniu większe napięcie idzie na świecę podczas odpalania, kto wie może warto to sprawdzić.

 

http://motoman393.thumpertalk.com/tech/bluewire.html

lub tu:

http://www.thumperfaq.com/blue_wire.htm

 

Nie sprawdzałem i nie wiem jak to działa poniewaz jeszcze nie miałem problemów z odpalanie podczas wypadów.

Jak już to tylko na zimnym silniku i to dla mnie oznacza od razu wymianę świecy.

Raz się pokusiłem o wypalanie, czyszczenie itp. ale starczyło to na niezbyt długo.

Na YZF mówią, że to mordercy świec ale ja zmieniam może 2 razy na sezon, wiadomo to zależy od tego ile kto i w jakich warunkach jeździ.

 

A tu jest manual do 426 ale znalazłem też do 250 patrz niżej. http://motoman393.thumpertalk.com/tech/fil...426_manual.html

 

Jest tam właśnie o tym odpalaniu ze ssaniem, bez no i z gorącym startem w zależności od temperatury itp.

O doborze ciepłoty świecy i ustawień gaźnika też w zależności od temperatury i wysokości n.p.m. ale mimo wszystko radził bym odszukac manual do Twojego modelu.

:arrow: Mam do modelu 2003:

http://www.thumperfaq.com/oemmanuals.htm

 

A jak nadal będziesz miał problemy to przyjedź do wuja Barego na korepetycj w odpalaniu. :)

 

O i znalazłem poradnik odpalania :!: :!: :!:

http://www.thumperfaq.com/starting_drill.htm

Przeglądnij dokładnie tą stronkę bo jest wiele fajnych i przydatnych rzeczy.

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...