loopy1 Opublikowano 9 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2006 Heja (to nie kryptoreklama :))! NAJWAZNIEJSZE: Mam pytanie jak wygladala historia, po kolei, komara nie wiczajac w to sporta? (moze jakies foty?) Kupilem dzisiaj chyba jednego z pierwszych (niebiesko szary, na pedały, sztywny) za 30 zeta. Konkretna dezelka,ale do odtworzenia. Sasiad posiada zarejestrowanego, na pedały z amortyzowanym tylem(dokladnie takiego: ( http://www.brzozuch.internetdsl.pl/jacomot...mar2330_002.jpg). Dorwalem tez cały worek gratow do koprucha, w tym jeden silnik, na kopnik. Problem w tym ze nie wiem, ktore czesci sa do ktorego typu motoroweru i czy moge instalowac cylinder, tłok, głowica od nowszego typu do tego starego?? [ Dopisane: 10-01-2006, 13:06 ]I jeszcze jedno: Komary mialy tabliczke znamionowa? Jesli nie to skad mam wiedziec kiedy wyprodukowano moj egzemplarz? [ Dopisane: 10-01-2006, 13:12 ]I jeszcze jedno: Komary mialy tabliczke znamionowa? Bo moja nie ma, a chcialbym wiedziec jaki jest rok produkcji... Moze nr ramy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KrzyChules Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 gratuluje zakupu :)komary mialy tabliczke na lewym mocowaniu silnika na tej blaszce jesli nie ma to 2 pierwsze cyfry numeru ramy to rok produkcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuFFel Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 Witam Jeżeli chodzi o polskie motorowery, ich dane techniczne, lata produkcji itp. to polecam stronę:http://www.polskiemotocykle.mik.pl/do50ccm.html Niestety strona jest od daaawna nie aktualizowana i jakiś czas temu zniknęły z niej obrazki :cry: To co najważniejsze na szczęście zostało. Gratuluję zakupu, w dodatku za tak śmieszną cenę. Sam mam już takie jedno małe polskie coś upatrzone (narazie nie powiem co, zobaczycie jak kupię), w prawie idealnym stanie, kwestia tylko dogadania się z właścicielem (chce się pozbyć - kwestia tylko za ile) i będzie mój :mrgreen: Ale narazie ciii... nie zapeszajmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 8O przypomina mi sie moj pierwszy jednoslad 8) coz za mile wspomnienia.....:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loopy1 Opublikowano 10 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 gratuluje zakupu :buttrock:komary mialy tabliczke na lewym mocowaniu silnika na tej blaszce jesli nie ma to 2 pierwsze cyfry numeru ramy to rok produkcji Tabliczki niestety nie ma, a moj nr ramy to: 134349 wiec to co napisales chyba sie nie zgadza. Pozatym moj model byl produkowany w latach 1963-1969, wiec zadna z tych cyferek mi nie pasuje... Mam identycznego jak ten:http://www.polskiemotocykle.mik.pl/gal_kom232/232-03.jpg tylko malowanie kosc słoniowa-czarny. Niestety nie mam do niego oryginalnego cylindra(tylko 4 sztuki z nowszych egzemplarzy) i gaznika (mam 2 sztuki nowszego typu). Jak myslicie,czy moge zrobic taki maly przeszczep, czy cos bedzie niepasowac(karter-cylinder)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuFFel Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 Masz Komara 2320, silnik jaki w nim siedzi to S38B (jeżeli oryginalny). Teoretycznie dałoby się tam założyć "kwadratowy" cylinder od 023 bo w końcu powstał on właśnie na bazie S38, pytanie tylko czy jest sens robić z tego komara "kundla" ?? Masz w końcu zabytkowy motorower, wypadałoby żeby pozostał w stanie oryginalnym. Cylindry do S38 można bez problemu dostać jeszcze w sklepie, koszt to ok. 60zł, także problemu z tym nie ma.Kolejna sprawa - gaźnik. W silniku S38B poraz pierwszy zastosowano gaźnik GM12F. Od tamtej pory wszystkie silniki w naszych motorowerach poza Rometem T1, TS1 i Chart były wyposażone w taki gaźnik - zakładaj. Typ gaźnika jest wybity na górze, przy styku z cylindrem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loopy1 Opublikowano 12 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 Masz Komara 2320' date=' silnik jaki w nim siedzi to S38B (jeżeli oryginalny). .[/quote'] Wg. mnie mam silnik S38 bez "B", jak na fotce :http://www.polskiemotocykle.mik.pl/gal_kom...m232/232-08.jpgI chodzi mi o ten typ cylindra i gaznika (okragla obejma gaznika na cylindrze). I pytalem czy beda jakies komplikacje z montarzem nowszego cylindra z uchwytem do gaznika na 2 sruby. Takiego ło: http://agrokrajanow.w.interia.pl/gal_kom_2...2330/2330-2.jpg ?? Jesli wypisuje bzdury to smialo mnie poprawiajcie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuFFel Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 Jeśli rzeczywiście masz silnik S38 bez "B" to przepraszam za pomyłkę, namieszałem trochę. Myślałem, że masz S38B i chcesz tam wsadzić gaźnik i cylinder od 023, stąd moje wywody o tym, że oryginalny cylinder można jeszcze dostać. Nie powinno być problemów z montażem cylindra i gaźnika od S38B, w końcu są to części od silników z serii S38 a one różniły się tylko szczegółami. Jeszcze jedno, jeżeli masz tam "zwykły" S38 i siedzi on tam od nowości to nie jest to model z lat 1964-1969 jak wcześniej pisałeś, wychodziłoby na to, że nie jest to Komar 2320 tylko 2310, a one były produkowane w latach 1962-1963. Najlepiej zapodaj jakieś zdjęcie - ocenimy. :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loopy1 Opublikowano 14 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2006 Heh, znalazly sie dokumemty do tego koprucha! Wygladaja tak: jest"Potwierdzenie zgłoszenia do rejestru" (dowod rejestracyjny) z 20.02.1981(bez pieczatki "wycofano" i obcietych rogow) i umowa kupna sprzedazy miedzy owczesnym a dzisiejszym posiadaczem z 1994 roku. Obecny wlascicier nie rejestrowal tego motoroweru, wiec od 94r komar nie byl zarejestrowany. Czy jesli spisze umowe z obecnym wlascicielem to beda jakies problemy przy ponownej rejestracji? Nie bede musial np.: placic zaleglego O.C.? pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aster Opublikowano 14 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2006 Zaleglego OC (prawie) napewno nie bedziesz musial placic (prawie, bo z urzedasami nigdy nic nie wiadomo). Jesli poprzedni wlasciciel mial umowe kupna-sprzedazy z czlowiekiem, na ktorego moto jest zarejestrowane i Ci ja da, to z rejestracja nie powinno byc problemow. Cytuj Jawa 50 Mustang 1977 => Yamaha XJ 600N 1999 :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuFFel Opublikowano 15 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2006 Aster, nie prawie napewno, tylko napewno napewno :) Poprostu nie ma takiej możliwości, żebyś ty płacił OC za poprzedniego właściciela. Jakby co to jego będzie ścigać Fundusz Gwarancyjny, nie ciebie. To jest troche tak jakbyś poszedł do więzienia za to, że twój sąsiad obrobił bank - bez sensu. Nie mogą cię karać za wykroczenia, które nie ty popełniłeś, ty musisz tylko opłacić OC najpóźniej w dniu rejestracji i masz spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.