Skocz do zawartości

Przeszlifowany Tłumik - naprawa


01kriters
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To syn szejka naftowego mógłby napisać, że nie rozumie czemu wszyscy narzekają na cenę paliwa, bo przecież jest ono za darmo.

 

Kto jest w temacie ten wie, że dorobienie denek, tuby itp. kosztuje. Weźcie do ręki poszczególne elementy albo przypatrzcie się tłumikowi i uzmysłowcie sobie, że jak coś się dorabia w jednostkowych ilościach to cena części nie może być niska. Elementy te muszą być precyzyjnie wykonane, muszą estetycznie wyglądać.

Jeśli wykonanie tłumika faktycznie kosztuje 100 pln to proszę o rozpiskę co ile kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz priva do HuDecKiego i zapytaj sie :!: Skoro twierdzi, ze dal rade i jezeli cie to interesuje da ci gotowa odpowiedz :D Poza tym dobrze byloby zebys sobie uzmyslowil, ze ceny w Polsce nie sa rowne i nie mierz wszystkiego jedna miara i.e warszafka...

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a!ntek

 

Sprawa wygląda tak: (4 example) Masz kumpla który zna się na gięciu spawaniu itp itd i ma do tego sprzęt w swoim warsztacie. W tym momencie płacisz praktycznie tylko za materiały plus piwko dla kolegi. Nie zmiesicisz sie w "stówie" :?:

 

Może to trochę abstrakcyjny przykład ale tylko trochę, bo w sumie dlaczego akurat hudecki ma nie mieć takich znajomosci- czyt. znajomych :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że cena opony do Komara jest inna niż do Hayabusy. Natomiast trochę się interesuję produkcją tłumików i wg mnie tłumik MUSI kosztować minimum KILKASET pln, żeby był ładny, dobrze wykonany i przeliczony i trwały.

 

Tak wygląda tłumik nasz Warszawski produkcji hand made, który kosztuje kilkaset zł:

img00058kq.jpg

Ciekaw jestem jak wygląda ten za stówkę. Może w Polsce nie opłaca się już nic produkować...

 

PGR - a wiesz jak wygląda proces wykonania denka? To znaczy jak bardzo jest skomplikowany? Ile dobrej jakości materiału na to potrzeba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowa jest o kosztach reanimowania wydechu, o które pytał Kriters. Tak czy smak ceny za dobre jakościowo materiały na tłumik lekkim truchtem przekaczają najmniejszą wartość trzycyfrową...

 

Nie ma co bić piany - ja po prostu uważam, że to wcale nie jest takie tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak BTW o czym w ogóle jest gadka :?: Zrobił za stówkę i tak napisał to dlaczego mu nie wierzyć ma dojścia, znajomości czy co tam jeszcze lub przyajcieli to mu się udało zrović za tyle.

 

Zresztą niech sam najlepiej się wypowie... Ja powiem tyle - W Polsce wszystko jest możliwe :!:

 

a!ntek Wiesz ile kosztuje przerobienie wahacza mono-shock na układ klasyczny :?: (wahacz wykonany z PA-300 - stopu aluminum i magnezytów z którego wykonuje się np. felgi "racingowe") nie pospawasz tego byle jaką elektrodą bo zaraz się wszystko rozleci i trzeba wiedziec co się robi, a wiesz za ile można coś takiego wykonać :?: ZA WDZIĘCZNOŚĆ :!: Na szczęście nie wszyscy przeliczają wszystko na pieniądze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście nie wszyscy przeliczają wszystko na pieniądze...

Wcale nie mówię, że tak nie jest. Natomiast pierwotne pytanie były o koszty reanimowania wydechu. To, że ktoś ma za darmo wagon węgla tylko dlatego, że jest właścicielem kopalni nie znaczy, że węgiel nic nie kosztuje. I tyle.

 

Co do wahacza to nie wiem - nie interesuje się tym, wierny jestem fabryce, zwłaszcza jak się na hamowni widzi ugięcia klasycznych wahaczy podczas pomiarów możliwości silnika.

 

Ciekawe czy osoba, która wyspawa taki wahacz 'za wdzięczność' weźmie potem na siebie odpowiedzialność w przypadku pęknięcia tego elementu podczas wyścigu co bezpośrednio spowoduje <odpukać> wypadek śmiertelny... W przypadku takich elementów jak wahacza ramy itp. płaci się nie tylko za robociznę. Odpowiedzialność jest bowiem duża...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację... wydech to nie wahacz :!:

 

Jednakże z własnego doświadczenia powiem Ci że robota została wykonana na pzoiomie profesjonalneych firm tunerskich.

 

poelcam strone www.deget.de lub www.deget.com (dwie różne firmy) Tam się dzięją takie rzeczy za słooone pieniądze... (to też znam)

 

Węgiel kosztuje, ale jeśli jesteś dyretkorem kopalni i załatwisz swojemu ziomowi tone węgla za darmo to co... to zapłaci tylko za transport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że powstał temat o reanimowaniu wydechów, to skorzystam z okazji i sie zapytam.

 

Mam taki oto wydech:

 

1310260-tek.jpg

 

Zewnętrzna puszka uległa delikatnemu pęknięciu i mam ochotę ją wymienić. Prześledziłem strone producenta wydechu "bos" i nie znalazłem żadnego zdania które by mówiło że są dostępne częsci zamienne do ich wydechów :? Czy ktoś z szanownych Forumowiczów zna miejsce gdzie kupię puszkę do mojego wydechu :D :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że to karbon...

 

Prawdopodobnie firma nie prowadzi sprzedaży "części zamiennych" jedyne co Cie ratuje to wymiana wydechu albo reperacja ( niektóre zakłady się tego podejmują). Z karbonem jest ciężka sprawa to nie alu czy stal...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z karbonem jest ciężka sprawa to nie alu czy stal...

Też tak do końca nie jest, bo część producentów wydechów stosuje tuby aluminiowe, a carbon jest tylko jako ozdobne wykończenie. Zatem jeśli czeka Cię wymiana tuby to można np. zostawić same polerowane alu (może ktoś na mieście wykona owalną tubę) lub potem dołożyć jeszcze carbon. Ewentualnie kombinować z samym carbonem. Jakby co to mamy dostęp do bardzo wysokiej jakości carbonu - dowolna grubość, natomiast nie jest to tania impreza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pęknięcie jest minimalne + delikatne odkształcenie, wszystkie te defekty mają miejsce tuż przy mocowaniu tłumika do ramy.

 

Więc naprawa by musiała polegać na nadaniu pierwotnego kształtu + troszke klejenia :D Orientujesz się może Pgr kto to wykona w sposób profesjonalny? Zależy mi na zachowaniu struktury karbonu w miejscu naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...