Gość brys Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 z tyłu mam 12v poniewarz gdy zmieniałem światła z długich na krutkie i odwrotnie to w momęcie gdy styki w przełączniku nie mają ze sobą kontaktu,to tył dostaje całą moc z magneta i po kilku takich zmianach żarówka nie wytrzymuję i się przepala.Właśnie to miałem na myśli pisząc posta wyżej :evil: Widziałem schemat instalacji rometa, w którym tylna lampka nie była wpięta między masę, a fazę, tylko między wyprowadzenia żarówki od długich, a wyp. od mijania. Wtedy prąd płynie przez włókno tylnej i włókno przedniej połączone w szereg. Jeśli włączone są światła mijania to tylna lampka jest w szeregu z częscią od drogowych i na odwrót. Poniewarz opór żarnika tynej lampki jest o wiele większy niż lampy przedniej powinno ono świecić niewiele ciemniej niż podłączone bezpośrednio między fazę a masę. Takie rozwiązanie zapobiega powstawaniu dużego napięcia podczas krótkiego czasu gdy styki przełącznika nie są połączone, bo poprostu tylna lampka jest odcięta. Rozwiązanie, powtarzam, widziałem tylko na schemacie, w praktyce nie da się go zastosować w lampach "komarowskich" (a takie właśnie są w T1 i w komarku) gdyż tam fabrycznie żarówka polączona jest z masą (co innego lampki typu "motorynkowego" - te sześciokąty). A wracając do tematu... Jeśli masz do dyspozycji omomierz (pytałeś o pomiar mocy) sprawdź jaka jest rezystancja między kablami wchodzącymi do silnika (wypnij je przed pomiarem) a masą. Kabel od świateł powinien mieć minimalnie większy opór niż kabel od gaszenia (jak ustawiać przełącznik chyba wiesz :D ). Jesli tam wykryjesz nieprawidłowości to ze zlokalizowaniem problemu nie będzie już problemu. mam pewnom wskazówkę a mianowicie:dawno tenu kiedy dostałę kadeta ot ojca światła nie dzałały,okazało się że kable,kture wchodzą do magneta były odwrotnie podłączone Wskazówka może sugerować, że w lampie też cos jest skopane :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fryzomaniak Opublikowano 8 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 mam pomysła podłącze do tylnej lampy żarówkę 20w 12v .zrobie to rzeby sprawdzić czy pobur mocy jest większy od tej kturą daje magneto.zrobie to tylko na prubę i bez klosza. :twisted: :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yool Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 zrobie to tylko na prubę Ja widzę że ty na siłe chcesz zostać McGywer'em. :D Nie kombinuj bo spalisz cewke w magnecie, chyba że jesteś przygotowany na takaą ewentualność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 To cewkę od świateł w romecie w ogóle da się spalic? :D Przy tej jej magicznej mocy 10W na pełnym gazie :lol: :?:Pokombinuj jak chcesz - tam raczej nie ma co się zepsuć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fryzomaniak Opublikowano 11 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 jurz wiem co było nie tak,miałeś rację BRYS miałem kabel od gaszenia jako od świateł,zamieniłem je miejscami w lampie i przy silniku i wszystko działa.PS:niewiem jakie mam cewki ale dają razem 30W na max. obrotach. 8) :-) :-D ;) ;) :lol: :twisted: :twisted: :mrgreen: :D :) ;) :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jokoko Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 przez te Twoje pismo i emoty zaraz dostaniesz ostrzeżenie . Wyluzuj troche, niechce mi się wierzyć ze masz 16 lat :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.