Skocz do zawartości

PROBLEM Z ELEKTRYKOM W ROMECIE KADECIE


fryzomaniak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

z tyłu mam 12v poniewarz gdy zmieniałem światła z długich na krutkie i odwrotnie to w momęcie gdy styki w przełączniku nie mają ze sobą kontaktu,to tył dostaje całą moc z magneta i po kilku takich zmianach żarówka nie wytrzymuję i się przepala.

Właśnie to miałem na myśli pisząc posta wyżej :evil: Widziałem schemat instalacji rometa, w którym tylna lampka nie była wpięta między masę, a fazę, tylko między wyprowadzenia żarówki od długich, a wyp. od mijania. Wtedy prąd płynie przez włókno tylnej i włókno przedniej połączone w szereg. Jeśli włączone są światła mijania to tylna lampka jest w szeregu z częscią od drogowych i na odwrót. Poniewarz opór żarnika tynej lampki jest o wiele większy niż lampy przedniej powinno ono świecić niewiele ciemniej niż podłączone bezpośrednio między fazę a masę. Takie rozwiązanie zapobiega powstawaniu dużego napięcia podczas krótkiego czasu gdy styki przełącznika nie są połączone, bo poprostu tylna lampka jest odcięta. Rozwiązanie, powtarzam, widziałem tylko na schemacie, w praktyce nie da się go zastosować w lampach "komarowskich" (a takie właśnie są w T1 i w komarku) gdyż tam fabrycznie żarówka polączona jest z masą (co innego lampki typu "motorynkowego" - te sześciokąty).

 

 

A wracając do tematu... Jeśli masz do dyspozycji omomierz (pytałeś o pomiar mocy) sprawdź jaka jest rezystancja między kablami wchodzącymi do silnika (wypnij je przed pomiarem) a masą. Kabel od świateł powinien mieć minimalnie większy opór niż kabel od gaszenia (jak ustawiać przełącznik chyba wiesz :D ). Jesli tam wykryjesz nieprawidłowości to ze zlokalizowaniem problemu nie będzie już problemu.

 

 

mam pewnom wskazówkę a mianowicie:dawno tenu kiedy dostałę kadeta ot ojca światła nie dzałały,okazało się że kable,kture wchodzą do magneta były odwrotnie podłączone

 

Wskazówka może sugerować, że w lampie też cos jest skopane :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jurz wiem co było nie tak,miałeś rację BRYS miałem kabel od gaszenia jako od świateł,zamieniłem je miejscami w lampie i przy silniku i wszystko działa.PS:niewiem jakie mam cewki ale dają razem 30W na max. obrotach. 8) :-) :-D ;) ;) :lol: :twisted: :twisted: :mrgreen: :D :) ;) :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...