Pawel76 Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 devilcape ja sam zbudawałem wydechy na bazie drugiego oryginalnego kompletu, całkiem niedawno sprzedałem MT-eka właśnie do Wrocławia. Jak go spotkasz to posłuchaj mojej produkcji, w porównaniu z moimi to akrapy trochę "pierdzą". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wzrz Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Witam wszystkich mam pytanko do posiadaczy tego wspanialego motocykla ;) ile oleju powinno byc w silniku? w instrukcji doczytalem ze 3,7L bez wymiany filtra a 4,1L z wymiana... tylko dziwne jest ze po wlaniu 4L miarka poziomu oleju nawet sie w nim nie macza.. :| o co w tym chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devilcape Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 ...a po wlaniu połowy oleju przekręcił motorek na parę sekund? Jeśli nie - nic dziwnego! To jest sucha miska olejowa. Po wlaniu połowy przewidzianej objętości, należy olej rozprowadzić po silniku. ...jest też inna możliwość. Do spuszczania starego oleju w MTkach są dwie śruby spustowe; w zbiorniku po lewej stronie motocykla i pod skrzynią biegów. Może o jakiejś śrubce zapomniałeś? :) Z praktyki, przy zmianie oleju wraz filtrem oleju leje śmiało 3,5 (oczywiście po wlaniu ok 2 l odpalam na 5 - 7 s, potem resztę) a następnie dolewam powoli i sprawdzam bagnetem. Wychodzi zazwyczaj 3,7 - 3,8 l. Mam nadzieję że pomogłem :) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wzrz Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 dzieki kolego, tylko chodzi o to wlasnie ze mi nawet miarka sie nie zamacza po wlaniu 4L jak bym nie przekrecil silnika tak jak piszesz to wiecej bym nie wlal, a u mnie wyglada na to ze mam braki... rozwazam jeszcze jedna mozliwosc - jakas inna miarka niz oryginalna ( za krotka) odrazu jak go kupilem tez bagnet byl suchy i uzupelnilem olej do stanu wg. miarki, tylko po spuszczeniu do wymiany zeszlo okolo 4,5-5L ;) czyli pewnie problem tkwi w miarce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devilcape Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 Witaj W suchej misce jest tak że nie zawsze olej jest w zbiorniku na tyle aby można było dokonać prawidłowego pomiaru, zwłaszcza na zimnym silniku. Jest procedura jak w WildStarach (jest gdzieś o tym na forum na pewno, na wszelki wypadek ogólnie opiszę to poniżej), to podobny silnik. Zrób tak: 1. Trzymaj się ilości wlanego oleju i instrukcji - na początku. 2. Zrób potem rozgrzewkę, jazdę motocyklem aż się prawidłowo rozgrzeje - ok. 15 min. 3. spokojnie zatrzymaj motocykl, bez przegazówek, niech silnik pracuje przez ok. minutę na wolnych obrotach (podłoże płaskie, nie na górce) 4. wyłącz silnik i sprawdź poziom oleju. powinno być ok. W suchej misce stan oleju powinien być poprawny gdy się go mierzy na rozgrzanym silniku. Po wykonaniu tej procedury ewentualnie dolej. Nie lej na razie więcej niż instrukcja pisze, o ile jesteś pewien ile wlałeś. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wzrz Opublikowano 30 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2010 dzieki kolego za szczegolowy opis.. wiem mniejwiecej na czym to polega, tylko to mnie wlasnie zastanawialo ze az takie przeklamania moga byc w ilosci oleju wzgledem miarki... chociaz teraz to nie mam pewnosci ze jest oryginalna, musze ja dokladnie obejrzec czy nie byla np. skracana hehe narazie mam wlane 4L po dokladnym spuszczeniu z obydwu srubek i filtra i miarka sie nie macza, juz nie mowiac o pokazaniu stanu minimum...zamowilem jeszcze litr oleju, dzisiaj bede dolewal. Wleje setke i sprawdze, ale wg. mnie ilosc podana w ksiazce powinna zaspokajac stan oleju mniejwiecej do polowy miarki..a cos mi sie niechce wierzec zeby ta setka zalatwila sprawe. A u Ciebie jak wyglada sprawa wymiany, sam to robisz? Jak tak to ile wlewasz i jaki stan pokazuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devilcape Opublikowano 30 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2010 W tym motorku nic nie robię jeszcze sam, ma gwarancję, a przy okazji wymiany oleju w serwisie robię mały przegląd. Znam natomiast całą zabawę z olejem w Wild Starach (ta sama baza silnikowa)... miałem i wymieniałem olej. Nie martw się że na zimnym silniku i bez wcześniejszej jazdy może czasem być prawie sucho w misce. Znam to, co piszesz bo dwa razy miałem taką sytuację. Przed jazdą, chciałem sprawdzić olej... a jego nie ma! Bałem się że mi jakoś wyciekł albo spalił się... po prostu jego ilość w zbiorniku była mała, za to olej musiał zgromadzić się w innych częściach silnika. Wystarczyło odpalić i sprawdzić po 20 min, jak wyrównał się poziom oleju, okazało się że nie zmiennie oleju jest prawie max. Taki urok tych silników ... na zimno, bez wyrównania i rozprowadzenia oleju po silniku - nie wiele sprawdzisz. Trzymaj się instrukcji i tego ile wlałeś... Ważne jest też aby przed sprawdzeniem silnik pochodził chwilę na wolnych, bez przegazówek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wzrz Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 (edytowane) tak kolego, miales racje... wlalem tyle ile powinno byc wg.instrukcji czyli 4,1L i na cieplym silniku stan jest ok, czyli polowa miarki. dzieki za zainteresowanie i pomoc. tak na marginesie na jakim oleju jezdzisz? teraz mam jeszcze jedno pytanie.. czy bulgotanie w baku po przekreceniu kluczyka to normalna rzecz? niedawno zauwazylem ze po przekreceniu zaplonu z baku wydobywaja sie dziwne dzwieki,tak jakby babelki powietrza. wydaje mi sie ze na poczatku tego nie bylo, albo nie zwracalem na to uwagi poprostu.. Edytowane 3 Sierpnia 2010 przez wzrz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devilcape Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Normalne, jeżeli fakt normalności określa się poprzez odniesienie do innych egzemplarzy. One tak mają :) U mnie tak jest raz na jakiś czas. W momencie przekręcania kluczyka, pompa wtryskowa podpompowuje paliwo i chyba tam jest jakiś wężyk przelewowy... Ale jest oki. Ja mam mój egzemplarz z salonu, sytuacja ta zdarza się raz na 4 - 6 uruchomień i w zasadzie występowała od nowości. Raczej taka specyfika pracy pompy wtrysku. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wzrz Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 uspokoiles mnie, objaw normalny czyli spotykany nie tylko w moim egz. ;) ciesze sie niezmiernie z tego powodu :icon_mrgreen: ale co mnie ostatnio zaniepokoilo to to, ze nie chcial ostatnio sie uruchomic...dopiero po ktoryms kreceniu z kolei wpadlem na wspanialy pomysl przekrecenia manetki gazu -zapalil odrazu.. i to juz chyba raczej nie jest normalne. miales moze kiedys podobna sytuacje? myslalem ze to moze byc zwiazane z tymi dzwiekami wydobywajacymi sie z baku,ale widze ze to moglo byc cos innego.. zdarzylo sie to tylko raz jak do tej pory i oby to nie byl poczatek jakiejs usterki... a druga sprawa tak z ciekawosci.. ile przejezdzasz km do momentu zapalenia sie rezerwy i ile mozna na niej przejechac, albo ile udalo Ci sie najwiecej jezeli nie posiadasz takich informacji? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devilcape Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Witaj. Widzę że z tego wątku zrobiliśmy sobie prywatne pogaduchy... ale zawsze może się jeszcze komuś przyda to co tu piszemy :) Co do rezerwy, raz przejechałem (musiałem) 37 km, zatem da się osiągnąć na pewno taki dystans i powiem jeszcze że paliwo w baku jeszcze było, ale nie wiem na ile. Fakt, że jak się zapaliła rezerwa, jechałem w nieznanym terenie, szukając stacji, przeszedłem w tryb jady ekonomicznej :) (obroty 2 - 2,5k i prędkości ok. 110 max :)). Tak przeważnie, na rezerwie jadę max do 20 km. Zawsze stacja się trafi. Co do nie-odpalania. U mnie odpala zawsze błyskawicznie. Praktycznie na dotyk. Z drugiej strony, jeśli by zdarzyło mi się to tylko raz, nic bym z tego nie robił. Tym też steruje komp. Może się powiesił... Nie martw się tym tylko jeździj! Nie wiadomo ile jeszcze sezonu przed nami :) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wzrz Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 hej :) nie odbiegamy od tematu takze chyba wszytsko ok, co innego jakbysmy nawijali o pogodzie,laskach itp. ;) do momentu pokazania sie rezerwy przejezdzam jakies 180km,rezerwa okolo 20km i wlewam przewaznie 12,5L takze spalanie w normie niecale 6,5L coprawda mialem pewnie obawy przed zakupem ze bede tankowal jak samochod,ale jestem mile zaskoczony co do spalania. co do tej rezerwy to mialem plan wziac w plecak troche paliwka i wyjezdzic wszystko dla zaspokojenia swoijej ciekawosci.. :) moze kiedys sie do tego zbiore,jezeli tak napisze o tym tym nie odpaleniem sie akurat nie przejmuje , bo tak jak piszesz elektronika mogla zawiesc,tymbardziej ze zdazylo sie tylko raz jak do tej pory, a pozatym tez pali na dotyk i nawet spalinki maja przyjemny zapaszek, takze w srodku nie powinno byc tragedii.. moj sprzet ma juz ponad 30tys takze spodziewam sie ze predzej czy pozniej moze cos zaczac wylazic, oby jak najpozniej :) tak na marginesie ciekawe ile jest sprzetow w wawie..napewno dwa, kiedys widzialem jak jechaly razem :) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertooo Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Witam Może ktoś podpowie jak komfort w dwie osoby ?? Jestem mocno zainteresowany zmianą vtx-a na mt po przeczytaniu wszystkich opinii na jego temat :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlubon Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Sądzę, że to zależy od gabarytów pasażera. W moim przypadku kręcimy z łódzkiego nad morze bądź do Czech i nie narzeka ale jadę z kufrem więc się może oprzeć bo jak czasem jedziemy bez kufra to już trafiało się narzekanie. Bo spotkałem się z opiniami że podnóżki dla pasażera są wysoko umieszczone na dłuższa metę jest to dość męczące. Ale jak kocha to wytrzyma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertooo Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Wczoraj miałem okazje się przejechać. Motocykl miał zwykłe wydechy i prawdę mówiąc dźwięk oceniam 3/10, jakoś strasznie nie powala(może dlatego, że jestem przyzwyczajony do V&H). Co do jazdy to generalnie fajnie się prowadzi, w miarę lekki, poręczny, jednak spodziewałem się mocniejszego przyśpieszenia. Fakt, że 100 pokazała się szybko, ale liczyłem na coś więcej. Ogólnie bardzo ładny i przyjemny sprzęt dla motocyklisty, któremu tak jak mi nie zależy na sportowych osiągach, ale czuje lekki niedosyt, może trafiłem na kiepski egzemplarz i stąd ta opinia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.