wieczny student Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 witajcie! czy są na tym forum użytkownicy BMW K75? mam parę pytań odnośnie takich modeli. [ Dopisane: 04-09-2005, 12:15 ]ok, widze ze nikt. a k100 może :-)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RychuBMW Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Ano jestem ! Ja mam 51 a moja K75TR /93 12 lat. Co do sprzętu to pochodzi on z kolejnej ręki . Miał rozwalona górna owiewke przed pięcioma laty . Zrobiny w kraju , po czterech latach u koleśia pod Poznaniem trafił do mnie ...I cóż nie młoda jest ale sprawdza sie . Najlepsza w trasie, aż nie chce się zatrzymywać tylko jechac , jechać , jechać. Dla przyzwoitosci robie przystanki po 200 km. Na polnej drodze -trenowałem w kopnym suchym piachu- trzeba mocno uważać ale dodanie gazu wyciąga ją i prostuje . Jeszcze sie nigdy nie zakopałem i dojechałem gdzie trzeba bez upadku. Co ważne -w ciągu 10 miesięcy obaliłem sie na niej 4 razy. Dwa razy przed garażem podczas podjazdu po zboczu , raz na warsztacie po najechaniu na śrubę (M16), na stacji paliw -nie zauważyłem niskiego podjazdu na krawężnik. Krótko mówiąc moto ciężkawe łatwo się kładzie -trzeba uważać . Jak juz idzie to nie przeszkadzać bo można nadwyrężyć biodro np. Gmole są i chronią prawie doskonale .Stan techniczny 12 latki niezły. Wszystkie śruby były odkkręcane oryginalnymi kluczami - nie widać zniszczeń. Zadawalająca szczelność . Poci się jedynie odrobinę na wałku sprzęgłowym. nie są to ilości wpływające na niskie zużycie oleju Po wymianie dolałem na 5kkm koło 250 gram oleum. Więc do kolejnej wymiany spali jeszcze może ze 100 ml. Jedyna awaria to przymusowy postój po odkręceniu się śrub w dyfrze. Poprzednik wymieniał simering dyfra i za słabo poskręcał( albo skręcił mocno i się rozkręciło -za rok będę wiedział). Dużo strachu i dwie godziny roboty( ściągnięcie z trasy 25 km i dokręcenie śrub oraz wymiana zniszczonych dwuch.Pali to -przy mojej spokojnej jeździe - ok. 5 l/100km. Na polskiej "atostradzie" przy 150-180km/h przeszło 5,5 /100 solo z ful bagażem biwakowym(namiot 3 os. ,zwykły śpwór , materac dmuchany gumowy, pompka , ciuchy itp.Pełno w kufrach i za plecami).Dostęp do części jest w kilku sklepach. Jeszcze niczego nie potrzebowałem . Mam w zapasie tylko szczotki rozrusznika bo przez nie zasilana jest cała elektryka moto! A rozrusznik juz czasmi mi zaskakuje za drugim razem zależnie od ustawienia kierownicy . Byc może jakiś kabelek Jeszcze go nie zlokalizowałm . Jak całkiem padnie to się naprawi . Schematy w interneci były -ściągnąłem . Podstawowe dane na niemieckich stronach -opisy napraw itp Nawet jak zregenerowac pompe paliwa !Maszyna godna polecenia dla osobnika o wzroscie powyżej 175 cm ,lekko wytrenowanego, raczej spokojnego bo to dostojna maszyna . Ja jestem zadowolony. Czase lubie ją pogonić szybciej -ścigacz to nie jest i nie musi być - prękości się nie czuje . Tylko spojrzenie na licznik mówi ci jak szybko jedziesz. W upały troche przypieka ale zato jak inni kończą sezon to ja jesrem w 7 niebie od 5 na+ super jazda w zwykłum kombinezonie . Nawet grzania manetek nie włączysz bo lusterka zasłaniają ręce .Super jazda zimą - byle asfalt był suchy1 pozdr RychuBMW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 5 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 hm... dzięki za posta :-). mało Was - użytkowników tego sprzeta jest na forum... po czterech latach u koleśia pod Poznaniem trafił do mnie ... niech zgadne... wersja policyjna z hiszpanii, stelaże, kufry, oraz "policyjny" klakson oraz zadupek 8) ? mój starszy chyba też u niego kupił. k75rt z 91roku chyba. zdjął jdnak tę owiewke i założył owiewki oraz zadupek z dwuosobową kanapą z k100 (nie wime jaka literka, ale okrągły reflektor, mikro owieweczka, taki powiedzmy naked). mam pare pytań odnośnie moto:- przy jakich obrotach moto osiąga 180 kmh? nasza cegła przy 160kmh miała 7 tys rpm. do odcinki 1,5 rpm, a katalogowy vmax to 185 :-/. szczerze mieliśmy wątpliwości czy sie do tylu rozbuja. troche słychać stuki z silnika (coś jakby zawory), rozrząd jest do wymiany, wiec nie ganialiśmy go tak do końca...- czy spotkałeś sie z zestawem: silnik k75, skrzynia k75, dyfer k100 (większe przełożenie)? ciekaw jestem czy przy mocy i nomencie 750ccm sie to sprawdza...- znasz kogoś kto dorobił kosz do takiego sprzęta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RychuBMW Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Niestety moje doświadczenia z motorami ograniczają sie do R45 (jeźdZiłem gościnnie w Niemczech kumpla moto przez 10lat goszcząc u niego na wakacjach) oraz teraz od prawia roku K75 RT . Nie mam nic wspólnego z waszym Handlarzem. Ten mój motorek to raczej oryginalna od początku RT z ruchomą szybą . Obrotów nie sprawdzałem ale 185 osiąga z łatwością na kilkuset metrach prostej gładkiej drogi - niezauważalnie. Więc jest spora nadwyżka mocy i momentu gdyby trafił szybszy dyfer.Jak zaczynałem jeździc to wyprzedziłem dwa auta i z przerażeniem stwierdziłem ,że ma na liczniku 175 km/h. A tu zima listopad i miejscami lodzik na asfalcie . Ciarki na plecach luz i spoko 90 ka ...Za wiele Ci nie pomogę jak widać .Oto adres strony z danymi różnych wersji moto: http://flyingbrick.de/D/technik.html Może Ci to pomoże ustalic co wyjdzie z proponowanego połączenia . Ja mam do was pytanie . Moja cegła wydaje charakterystyczny gwizd . Wszysktkich których pytam to mówią ,że one tak mają .K 100 nie a k75 tak.Pogwzdują sobie -ze wszystkich stuków tworzy siędziwny gwizd. Jak przyłożyc srubokręt i posłuchać silnika - to nic tylko rozbierać i robic kapitalke . A tak naprawdę codzi jak zegarek ( tylko świszczący) pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 6 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 nasza cegła również tak ma. może to dlatego, ze trzycylindrówki mają wałek wyrównoważający (ktory jest chyba napędzany kołem zębatym o zębach prostych, zatem troche hałąsują), a r4 juz nie... z moich plecakowy doświadczeń na tym moto zauważyłem ze gwizd zamienia sie w taki warkot przy 6,5-7 tys obrotów. mozed dlatego ze zagłuszają go zawory :-). a czy tobie sie zdarzyło, by moto zakopciło na zimnym silniku po odpaleniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RychuBMW Opublikowano 7 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2005 Odpowiadam na pytanie . Nigdy nie dało dymu tak bym to zauważył! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 7 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2005 podobno jest to spotykane w tych modelach. w szczgólności gdy moto stało na bocznej nóżce i olej ściekł w stronę głowicy, na denka tłoków. szczerze mówiąc to nie wierze w przebieg licznikowy cegły taty (46tys km), ponieważ moto służyło w policji w hiszpanii w patrolu autostradowym, no i w polsce pojeździł u sprzedawcy prawie rok, po czym zapewne przed sprzedarzą miał coofnięty licznik :-). plusem moze być to, iż jako że to policja, prawdopodobnie wszystkie przeglądy i sprawy serwisowe miał robione należycie, nie szczypiąc sie z kasą i w terminie. wiadomo, ze rozrząd jest teraz do roboty. z tego co wiem w bmw za orginalny łańcuszek chcą 500 pln 8O , bo podobno zamienników nie ma :-/. ty już coś wymieniałeś w moto? regulacje itd? jestem ciekaw z jakimi cenami sie spotkałeś :-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RychuBMW Opublikowano 7 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2005 Witaj! Z tego co wiem łańcuch nie tak szybko się kończy jak zespół napinaczy . Można to obejrzeć w katalogach części na podanej wyżej stronie. Ja mam zamiar do tego zajrzeć po sezonie . co do przebiegu -to pomiar ciśnienia sprężania -wysoko, równo i nie przejmować się . Jak doświadczonych BMIarzy spytałem co najpierw remontować? To mi powiedzieli:" jak się zepsuje to się dowiesz" -koniec cytatu. Naprawdę warto znać szczegóły stanu technicznego swojego moto ale bez przesady.Sprawdzic po sezonie stan napinaczy i po wymianie (co i tak wypada zrobić przy wymianie łańcucha) moto sprawne i sprawdzone ma jeździć. Ja też mam w charakterze perfekcjonizm lecz dałem się uspokoić znawcom. I mieli rację !!! Jak mi się rozkręcił dyfer to natychmiast sie dowiedziałem - moto stanęło z wielkim piskiem ,zgrzytem i w ogóle totalna katastrofa! Moto w dwie dodziny przewiozłem i naprawiłem. Przy okazji sprawdzcie te śruby w tylnym moście! Odległość od tarczy hamulca poniżej pół milimetra! Nie przejmujcie się za bardzo bez szczególnych oznak uszkodzeń. Przglądy ,sprawdzenia i dokręcanie śrub jak najbardziej -polecam . W swoim czasie w zimie . teraz jechać . I szerokiej drogi i bezawaryjnej jazdy. Zuważ ,że nie wiele jest postów z opisami poważnych awarii w drodze BMW czy innych moto. To jeździ bo ma jeździć . pozdawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 13 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2005 Witaj ! wczoraj sprawdzaliśmy poziom oleju i wyszło, ze przez 2500km zeszło pół okienka oleju. ciekawe ile to na litry :-). silnik troche stuka i charczy, dziś doczekał sie odstawienia do warsztatu. rozrząd, zaworki... zobaczymy jaki to bedzie miało wpływ na osiągi. PS: wiesz ze do zacisków w K75 i prawdopodobnie K100 (chodzi o te marki Brembo) pasują klocki z MZ :-D :?: pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.