Skocz do zawartości

Ural - Pytania


grasser
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. od niedawna jestem posiadaczem Urala M63 i mam kilka pytan odnosnie wlasnie tego motocykla ...

 

jak to bylo z tymi uralami ? podobno byly z silnikami 650 ... ja w dowodzie mam wpisane 750 ... o co chodzi ?

 

pytania natury technicznej ... na wcisnietej dzwigni sprzegla slychac jakis szmer/szum dobiegajacy z silnika ... to normalne czy cos jest skopane ? dodam ze podczas jazdy tego nieslychac... taki dosc cichy dzwiek ....

 

drugie pytanie onosnie dyfra ... na postoju z podniesionym tylnym kolem wrzocilem na bieg i uslyszalem jakis zgrzyty dobiegajace z dyfra ... rowniez dosc ciche i podczas jazdy niezauwazalne ... norma czy do poprawki ??

 

jeszcze pytanie odnosnie ostawiania zaplonu ... z tego co wiem to zaplon ustawiamy wg znakow na kole... z tego co sie przyjzalem widac tam kilka znakow prawdopodobnie nabitych przez poprzednich lascicieli i strzalke ktora wygloda na fabryczna ... jak wygloda to oznaczenie punktu w ktorym powinien nastopic zaplon ? o co oznaczaja skroty po lewej i prawej stronie otworu ??

 

aha :> jak wiecie gdzie mozna zdobyc w miare rzetelne i pewne informacje na temat ruskow (Urala) dajcie znac prosze ...

 

z gory dieki za odpowiedz i pomoc

 

pozdrawiam

 

Karol S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj :-). ja tesz mam m63. urale były z gornozaworowymi silnikami o pojemności 650. teraz nówki mają silnik 750. ale skoro masz m63 to możliwe ze ktoś go rejestrował z silnikiem dolnozaworowym (te sa pojemności 750) od emki, kaśki.

stuki z silnika, hmm... moj po 12letnim postoju również troche hałasował. ty chyba było sprzego które mogło sie pokryć jakimś osadem, brudem, swiństwem... po ruszeniu motocykla i rozpoczeciu pracy przez sprzegło hałasy zniknęły. ale tak było w moim przypadku, bywa ze ze sprzęgłami są spore awarie.

do dyfra zajrzyj, sprawdź czy sie zęby nie ukruszyły, możliwe ze tak sie stało i teraz lata ci jakiś odłamek. jeżeli przekładnia wyje, to znaczy ze koła zębate są skopane i do siebie nie pasują, a to sie zdarza w ruskim motocyklu.

co do zapłony i innych podstawowych czynności obsługowych przy ruskich moto polecam książkę pana Rafała Dmowskiego "Ciężkie motocykle radzieckie". fajna kniga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taaa zeby wejsc do dzialu technika musze zaplacic ... swwwwieeetne forum :evil: a co do tego urala ... silnik gornozaworowy ... wiec pewnie 650 jednak. wie ktos moze jak rozpoznac rodzaj przelozen bez rozbierania skrzyni i dyfra ? chodzi mi mniejwiecej o jakas prosta metode ... i jeszcze jedno ... zna ktos zasady docierania tego sprzeta ? niemam nigdzie zadnych informacji a moj jst wlasnie na dotarciu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dyfer ma wybite (przynajmniej u mnie) oznaczenie. ale tym sie raczej nie kieruj bo ja mam taki dyfer ze wybite 8/37 a w środku mam 9/35 :-). nie ma wiekszych problemów z rozebraniem dyfra i policzeniem zębów na ataku.

docieranie?... zmien olej po pierwszych 100km. nie piłuj silnika, uważaj żeby sie nie przgrzewał... no takie dość oczywiste sprawy. ja tak docierałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie chwilowo niestac :evil: kupilem Urala wiec ... no :> pytanie kolejne ... jaka jest przyczyna tego ze motocykl chodzi na jeden cylinder ? tzn w sumie chodzi na dwa jak jeden odlacze to drugi ciagnie ale slabo. prawy ok lewy tak ze go ledwo slychac ... tylko takie lekkie "puf puf puf ... " bawilem sie skladem mieszanki zaworami i wysokoscia podniesienia przepustnicy ... nic z tego ... coto moze byc ? aha pytanie ... czy zaplon moze byc dobze ustawiony tylko dla jednego cylindra ? wydaje mi sie ze jak bedzie zle to na obu ... dobze mowie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zawory dotarte dobrze? może kompresji nie ma... jeżeli nie jest to wina gaźnikow... zapłon jest wspólny, na oba cylindry. silnik powinien być tak wyregulowany by na wolnych obrotach silnik pracował na jednym cylindrze (na granicy gaśnięcia). chodzi na jeden garek tylko na niskich obrotach czy w ogóle nie chodzi jeden gar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm dobze wiedziec ... to bylo dobze i zkopalem w takim razie :evil: no ale czlowiek uczy sie na wlasnych bledach... jest tak ze silnik chodzi nawet niegasnie latwo odpala itp i slychac jeden wydech tylko a drugi ciuhutko. na probe odlaczylem ten ydch ktory slychac zeby sprzwdzic czy ten drugi w ogole dziala no i silnik pracowal dalej (z lekka ingerencja za pomoca rolgazu ale krecil sie) wiec chyba bylo dobze ... dzis jeszcze raz przerobie regolacje gaznikow odpoczatku zobaczymy co z tego wyjdzie ... zna ktos jakas sprawdzona metode regolacji ??

 

aha jescze jedno ... jakie powinno byc wyprzedzenie zaplonu w uralu m63 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak sie zabierasz za gaźniki to je wykręć, zobacz czy pływaki nie toną, czy dysze są czyste (mogą być pozatykane farfoclami), czy podkładka uszczelniająca pomiędzy cylindrem a gaźnikiem spełnia swoją role (bo moze przepuszczać "fałszywe" powietrze i wtedy nie da sie wyregulować gaźników). a dotarcie zaworów sprawdza sie tak, ze zdejmujesz głowice nalewasz do kanałów nafty i zostawiasz na dwa dni. jak nafta wycieknie z miejsca pomiędzy zaworem a gniazdem tego zaworu to znaczy ze trzena je dotrzeć :-). u mnie w uralu tę "zatyczkę" na iglicy ustawilem na drugim wcięciu od końca. efekt taki ze mniej pali i sie nie zagrzewa (na pierwszym od dołu wcięciu sie niestety zagrzewał).

sposób regulacji:ja ustawiam tak. wkręcam dysze wolnych obrotów do oporu, potem wykręcam o 1-1,5 obrotu (na jednym i drugim cylindrze). troche unosze przepustnice śrubą regulacyjną. odpalam moto. zdjemuje jedną fajke i ustawiam oddzielnie lewy, potem prawy cylinder. zazwyczaj przy takim ustawieniu śrub regulacyjnych silnik chodzi bez pomocy manetki gazu (jeśli nie - podnieś jeszcze bardziej przepustnice śrubą regulacyjną). dyszą wolnych obrotów ustawiam możliwie najwyższe obroty (regulując jedynie składem mieszankii, nie gazem) i opuszczam przepustnice by uzyskać możliwie najniższe i stabilne obroty. potem znów regulacja dyszą wolnych obrotów (by ustawić najwyższe obroty) i potem znów opuszczam przepustnice śrubą regulacyjną. gdzy już silnik chodzi na jednym cylindrze, nie gaśnie ale tez nie ma za wysokich obrotów, można sie wziąć za drugi (ustawia sie go identycznie). potem juz zostaje uruchomienie silnika na dwóch cylindrach i ewentualne korekty poprzez regulacje położenia przepustnic (należy pamiętać, ze jeżeli podniesie/opuści się przepustnice w jednym gaźniku, trzeba ją również podnieść/opuscić o tyle samo w drugim.

 

 

nie wiem czy to brzmi składnie :-). starałem sie, pozrdawiam! i na prawde polecam tę książkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie sie w nia zaopatrze dzieki. aha ... jedno jeszcze ... czyli jak go ustawie tak jak ma byc to oba cylindry maja prcowac na luzie czy tylko jeden a drugi ma dzialc dopiero jak odkrece gaz ??

 

hmm zrobilem tak jak napisales ... jeden mi chodzi ciut nieruwno i ciszej niz drugi ... no i troche wysokie obroty ma a sruby podnoszace dysze sa wykrecone calkiem ... lewe powietrze ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oba na luzie. pracować muszą obydwa cylindry równo. to gwarantuje poprawne działanie silnika i nie powoduje zwiększonego zużycia (silnika, jak i paliwa). nie napisałem jeszcze o regulacji długości linek. jak już wolne obroty bedą dobre stawiasz moto na centralnej podstawce, zapinasz powiedzmy trójke, trzymasz gaz na prędkości powiedzmy 60km/h i zdejmujesz jedną fajke. patrzysz ile pokazuje licznik, potem zakładasz tę fajkę z powrotem i zdejmujesz drugą. licznik powinien wskazywać tyle samo. jeżeli nie to musisz wyregulowac długości linek (przy gaźnikach, tam gdzie wchodzi w nie linka, klucz chyba 8 albo 10).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... czyli jak go ustawie tak jak ma byc to oba cylindry maja prcowac na luzie czy tylko jeden a drugi ma dzialc dopiero jak odkrece gaz ??

 

Nie gniewaj się, ale poczytaj najpierw jakąś książkę o mechanice ogólnej i budowie motocykli (szczególnie sowieckich) od podstaw, lub poszperaj w necie, bo biorąc sie samemu za regulacje, czy naprawy przy takim poziomie wiedzy, mozna tylko zaszkodzić motocyklowi i w koszty się wpędzić...

Gryf MC Poland

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh to troche nietak:P poprostu zle zrozumialem przedmowce a co do mechaniki to conieco doswiadczenia mam... moze nie przy rusach ale zawsze ... problem tkwi chyba w gazniku ... chyba napewno ... mozecie podac mi jak powinny byc ustawione gazniki ? chodzi o spinki na przepustnicy i na plywaku ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w uralu tę "zatyczkę" na iglicy ustawilem na drugim wcięciu od końca. efekt taki ze mniej pali i sie nie zagrzewa (na pierwszym od dołu wcięciu sie niestety zagrzewał).

 

mam gaźniki k301G. a ty jakie masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...