Skocz do zawartości

Dla posiadaczy YAMAHY VIRAGO


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Paluch, poszukaj na ebay.co.uk, przed chwilą znalazłem 4 sztuki Haynesa. Niestety cena oscyluje powyżej 15 funtów. Możesz jeszcze zapytać w księgarni Motopublica (www.motopublica.pl), ale oni też mają ceny nieprzeciętne. Są wersje Haynes i Clymer, gdzieś był na Forum temat o tym.

 

:crossy: :puchar: :)

 

Forhend, nie wiem, czy silikon wystarczy. Ja mam uszczelkę oryginalną, przed założeniem posmarowałem ją olejem tylko. I to wystarcza. A przejechałem na tym już ponad 1000 km. O silikonie wiem, że może się pocić. Choć ja uszczelniałem śruby przy deklach silikonem (wysokociśnieniowym wysokotemperaturowym) i też jest w porządku. Kupić uszczelkę, czy nie kupić - jest tyle samo za jak i przeciw. Nie kupisz - oszczędzisz 20 zł. Kupisz, masz spokój, nie boisz się, że Ci silikon będzie przepuszczał, albo odklei się i wleci do silnika. Musisz zdecydować sam. Możesz jeszcze próbować wyciąć z klingierytu lub preszpanu (nie wiem, który jest lepszy i na co), choć za tę cenę, to nie wiem, czy jest sens się bawić. Sprawdź jeszcze, z czego jest ta larsonowa uszczelka.

 

Poziomy paliwa (wg Haynesa):

Tylny cylinder: 1.0 +/- 1.0 mm

Przedni cylinder: 2.0 +/- 1.0 mm

 

Ile obrotów w kanale powietrza to Ci nie powiem, bo to zależy od indywidualnego ustawienia. Taki tip: zanim rozłożysz gaźniki, wkręć każdą śrubę regulacyjną do oporu licząc obroty, później będzie łatwiej Ci wrócić do ustawień, przy których motor działał. Niestety, dla Ciebie trochę już za późno.

 

Jak tylko będę miał wieści o sprężynce, dam Ci znać. W połowie tygodnia poszukam jeszcze po innych złomowiskach.

 

:evil: :puchar: :)

 

Przemek, kurcze, żal mi Ciebie. Tylko teraz to już się nic nie zrobi. Trzeba zacząć naprawiać. Najlepiej samemu. Przynajmniej jak coś nie wyjdzie, to masz pretensje tylko do siebie. Jest też trochę prawdy w Twojej sytuacji - takie motory nie są nowe, i odkręcenie każdej śruby to ryzyko, że może ona się ze starości urwać. Generalnie wiem, że duże serwisy nie przyjmą Ci motoru, który jest starszy niż jakieś 10 lat.

 

Jeśli chodzi o mieszankę, to masz dwa wyjścia - analizator spalin albo Colortune. Inaczej nie ustawisz tego dobrze. Ale uważam, że powinieneś spróbować ustawić te gaźniki dobrze, żeby wiedzieć, czy jeszcze coś z nich będzie.

 

I na koniec powiedz mi, czy mam Ci szukać całego silnika, czy tylko tej pokrywki zaworu (musisz mi napisać, która to, a najlepiej wyślij zdjęcie i zaznacz, na którym cylindrze była).

 

:) :puchar: :(

 

Ja postanowiłem samemu naprawiać swój motor, od momentu kiedy zobaczyłem, jak szanujący się serwis przykręcił przykrywkę filtra oleju, kiedy motor był jeszcze własnością poprzedniego właściciela.

Życzę więc Wam powodzenia i wytrwałości.

 

Pozdrawiam,

 

Koza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!!!

Kurcze wlasnie zastanawiam sie nad wymiana silnka... bo wg kilku osob slychac juz lozyska i trzeba robic glowice a co jeszcze... Koza jesli znalazlbys jakis silniczek w rozsadnych pieniazkach to daj znac - dogadamy sie. Mysle,ze warto naprawic ten motorek bo wyglada bardzo dobrze i jest bez ryski... jesli teraz jestes na necie to wejdz na GG

POZDRAWIAM serdecznie z woj. Lodzkiego - jak bedziesz w kraju to daj znac.

 

[ Dopisane: 23-10-2005, 22:33 ]

Koza a czy mozna do mojej ramy wlozyc silniczek od Virago 1100?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzanek, z tym Ci nie pomogę. A tak swoją drogą, to słyszałeś o jakimkolwiek manualu do japonii po polsku? Ja nie słyszałem niestety.

 

Wejdź na stronę www.haynes.co.uk i poszukaj tam. Jeśli znajdziesz coś, co będzie o Twoim silniku, daj znać, pomogę Ci znaleźć (ebay.co.uk). I będziesz miał motywację, żeby nauczyć się technicznego angielskiego ;-)

 

Pozdrawiam,

 

Koza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem troche czasu i pobawiłem sie z rozruszniczkiem,i oto co wymotałem,po tygodniu wpatrywania sie w niego i rozbieraniu i składaniu zauważyłem ,ze ktos zle go skrecił(a ja myslałem ,ze to tak musi byc)chodzi o podkładkemiedzy wirnikiem a pokrywką gdzie chodzą satelitki,ktos włożył w to miejsce 2 szti niby działał ale miał ciezko.teraz smiga szybciutko i leciutko,dostałem też w koncu tą sprezynke,ufffff kosztowała całe 12 zł ale trzeba było czekac na nią 4 miechy:)założyłem ją i niby działa ale zle tzn.niby zazebia ale ciezko i po zazebieniu nie wraca musze go walnąc :Dżeby wrócił na swoje miejsce :roll: i co dalej?nie mam :idea: a swoją droga masz już jakies namiary na czesci do rozrusznika?może nowa zebatka?:)hmm musze pomyslec.

pozdrawiam.Forhend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!!!

Jesli chodzi o wymiane zebatek- to juz przerabiałem...

no i co? no i nic!!! Tylko troszke mniej kasy w kieszeni :roll:

Jedno co moze pomóc to wymiana sprzegla jednokierunkowego - ale to drogi :-) gips... no coz Virago tak juz ma i szczesliwy ten ktory nie ma tego problemu- ale nie łam sie PRÓBUJ - kto wie moze Ci sie uda :D

JAK znajdziesz sposób to napisz!!!

Serdecznie POZDRAWIAM!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forhend, zębatki wymień, jeśli są zużyte, mają uszkodzone zęby itp. One same w sobie kręcą się zupełnie w porzątku. Możesz ewentualnie wymienić sprzęgło jednokierunkowe, jak mówi Przemek. Ale najpierw sprawdź, czy ono faktycznie jest uszkodzone i nadaje się do wymiany.

 

Jeśli Ci nie wraca solenoid, wyjmij tę dźwigienkę i zobacz, czy solenoid wraca po puszczeniu startera. Później sprawdź, czy sama dźwigienka lekko chodzi. Za parę dni będę grzebał przy tej dźwigience, to zrobię parę zdjęć i opiszę Ci dokładnie, co tam trzeba sprawdzić.

 

Czytałem gdzieś, że można wymienić tę zębatkę z zakrzywionymi zębami. Oryginalnie jest tam kąt zakrzywienia zębów 30 stopni, można wymienić na 15 stopni (takie zestawy robią). Ponoć to pomaga, ale osobiście nie sprawdziłem (jak już uruchomiłem motor na standardowych częściach, nie chciałem eksperymentować).

 

Jakie części do rozrusznika potrzebujesz? Pamiętam, że jak szukałem rozrusznika dla siebie, to trafiłem na jakieś ogłoszenie za 150 euro. Ale znam miejsce, gdzie facet ma parę uszkodzonych. Choć jeśli Ci rozrusznik kręci, to rozrusznik jest dobry. Ja bym obstawiał solenoid, lub coś dalej.

 

Pozdrawiam,

 

Koza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam solenoid wraca bez problemu,dopiero po założeniu dzwigni robi sie ciezko wyrzuca choc z wysiłkiem ale po zazebieniu nie wraca a cały czas kreci ,w ogóle jak kombinuje bez pokrywy ciągnąc recznie za dzwigienkei wysuwac zebatki to tęz nie wchodza zbytnio,i nic nie widac żeby było cos zle,zeby są wszystkie i czyste ,brak mi już jakiejs koncepcji, 8O ,a gdzie mozna znalezc taką zebatke 15stopniową?i za ile?moze warto byłoby spróbowac,

a co do sprzegła jednokierunkowego to też wydaje sie w porzo,w jedą strone kreci a w drugą nie wiec chyba jest ok

cały problem jest w tym że ciezko sie zazebia i nie wraca spowrotem :-x

pozdrawiam wszystkich.Forhend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak powinno działać to sprzęgło - jak wolne koło w rowerze, samo się kręci, ale pedałami je przyspieszasz :D

 

Znalazłem numer katalogowy tej zębatki 15 stopniowej - 3LP-W1551-00. Cena, jak podaje autor strony, 73 dolary kanadyskie.

 

Musisz poczekać jeszcze ze dwa dni, aż rozłożę ten solenoid i wyślę Ci zdjęcia mojego patentu, który muszę jeszcze trochę poprawić. Mianowicie zdystansowałem tę tulejkę na drugim końcu dźwigni. Efekt - na 95% startów zero problemów, ładnie zazębia, szybko wraca. Pozostałe 5% - nie zazębia, trzeba spróbować jeszcze raz zakręcić. I właśnie chcę to poprawić, dlatego jak rozkręcę, to zrobię parę zdjęć i Ci wyślę.

 

Pozdrawiam,

 

Koza

 

[ Dopisane: 14-11-2005, 21:35 ]

Forhend, właśnie wróciłem z piwnicy i mam zdjęcia dla Ciebie.

 

Mianowicie, widok ze zdjęcia dobrze znasz.

Pod pokrywką dźwigienki całość wygląda następująco.

 

Ja podłożyłem dwie podkładki pod tuleję po prawej stronie tej dźwigienki. I przy takim dystansie zdarzało się, że czasem nie zazębiła. Dziś wyjąłem jedną podkładkę (zostawiając jedną), i czuć, że trochę ciężej ma do kręcenia, aczkolwiek na 3 próby zawsze zazębiła. Te podkładki masz tutaj. Niestety posiałem gdzieś suwmiarkę i nie mogę podać Ci dokładnej grubości podkładek, jednak są to standardowe podkładki.

 

Cała ta operacja jest mocno niedorzeczna, ponieważ te wygięte tryby powinne powodować zazębianie zawsze, jednak w niewytłumaczalny sposób działa to u mnie od początku sierpnia, a przez ten czas zrobiłem prawie 2000 km i nie trzymałem włączonego silnika pomiędzy jazdami ;-) Spróbuj u siebie, powinno pomóc.

 

Wszystkie zdjęcia z opisami są w moim albumie.

 

Pozdrawiam,

 

Koza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...