emzet Opublikowano 20 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2005 witam wszyscy mają problem z za małym ładowaniem, a ja znowu z za dużym.wymieniłem regulator na polski, elektroniczny, ale dalej na akumulatorze podczas pracy silnika mam prąd rzędu 14-18V. do tego mocno skacze wartość prądu, nie ma zależności od obrotów. czy mogą być temu winne szczotki?? na co wskazujecie?? bo ja już nie mam pomysłu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madras30 Opublikowano 20 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2005 Witam prztznam, ze trudne do scharakteryzowania. CZy ten regulator to nówka czy od kogoś? i jak zachowuje sie kontrolka ładowania ( zobacz w nocy) żarzy sie, zaświeca czy jak? to wiele potrafi powiedzieco szczotkach. Natomiast co do tego napięcia to dalej twierdzę, ze regulator bo to on w alternatorch czy prądnicach odpowiedzialny jest za stabilizacje napiecia a w alt. w szczególności (diody przecież złatwiają sprawe wyłacznka zwrotnego np.) i to on steruje uzwojeniem wzbudzenia by zachować założone wartości napiecia i prądu. Może połaczenie regulatora z masą jest utlenione (to w końcu aluminium) albo konektorki doprowadzające prąd w obwodzie wzbudzenia sa poluzowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emzet Opublikowano 20 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2005 CZy ten regulator to nówka czy od kogoś?nówka ze sklepu i jak zachowuje sie kontrolka ładowania ( zobacz w nocy) żarzy sie' date=' zaświeca czy jak?[/quote']kontrolna gaśnie przy jakichś 800obr/min Może połaczenie regulatora z masą jest utlenione (to w końcu aluminium) albo konektorki doprowadzające prąd w obwodzie wzbudzenia sa poluzowane?wyczyściłem złącza konektorowe, przyznam że były troche przysniedziałe... ale teraz wszystko ładnie wygląda i dalej to samowszystkie kable twardo siedzą.jedyny problem jest ze szczotkami, bo jedna jest nadłamana (od strony szczotkotrzymacza) ale trzyma się dobrze. ale nie sadze zeby to było winne. sprawdzałem jeszcze na innym mechanicznym regulatorze, nie wiem czy sprawny czy nie, ale dokładnie to samo. więc wątpie że trafiłem na 3 zepsute regulatory, w tym jeden ze sklepu, nówka. tylko jesli nie regler to co??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madras30 Opublikowano 20 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2005 uuuuuuuuu powiem,że mnie zastrzeliłeś tak ok 1000obr juz sie nie zaświeca a ze 3 i to ze sklepu tez raczej wyklucza regulator sam w sobie. Jedyne co moge poradzic to1. cyfrowy miernik napiecia2. dokładne sprawdzenie alternatora3. dokładne sprawdze nie polaczeń elektrycznych w obwodzie ładowania dalej wymiękam moze ktos z bardziej doswiadczonych forumowiczów parajacych sie elketroniką cos poradzi aa sprawdż połaczenie z masą regulatora podrawiam Mirek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 22 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2005 Powinno być 14-14,5 V więc nie jest tak najgorzej :) Zmierz napięcie na zaciskach D+ i B- regulatora, jeśli będzie tam niższe niz na akumulatorze to masz pewną przyczyne - niepewne, skorodowane połączenia. do tego mocno skacze wartość prądu, nie ma zależności od obrotów. wartość prądu gdzie?? na szczotkach?? Nie znam sie dokładnie na regulatorach napięcia, ale mozliwe że pracują one impulsowo, z tąd te skoki prądu Jeśli tylko napięcie nie jest tak wysokie, zeby paliło żarówki czy inne elementy instalacji to IMO nie ma się co przejmować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emzet Opublikowano 22 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2005 Jeśli tylko napięcie nie jest tak wysokie, zeby paliło żarówki czy inne elementy instalacji to IMO nie ma się co przejmować Boję się o akumulator. Za duże ładowanie może szybciej go wykończyć. Będe starał się wymienić szczotki, bo to jedyne co mam niepewne w instalacji. wartość prądu gdzie?? na szczotkach?? Nie, mierzone na akumulatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 22 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2005 witam! Bopj sie boj o akumulator i nie tylko o akumulator! ja mam nowe aku i nowy regle przedtem tez szlo za duze napiecie bo regler byl walniety (bylo na forum) zjaralem akumulator i liczne zarowki jak zwykle! rada znajdz jak najszybciej usterke.... sprawdz czy wszystko dobrze popodlaczales! co do strony technicznej nie wiele poradze to byl post ku przestrodze uwazaj na aku:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 22 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2005 Nie, mierzone na akumulatorze. Czyli rozumiem że chodzi Ci o napięcie na akumulatorze. Porównaj to napięcie z tym zmierzonym na regulatorze, jeśli jest różnica to czeka Cie czyszczenie styków lub wymiana kabli/końcówek. Wymiana szczotek raczej nic nie zmnieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emzet Opublikowano 22 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2005 Porównaj to napięcie z tym zmierzonym na regulatorze' date=' jeśli jest różnica to czeka Cie czyszczenie styków lub wymiana kabli/końcówek. [/quote']jest różnica, wiec w wolnej chwili zabieram się za czyszczenie styków.jednak dalej nie ma rozwiązania problemu :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 22 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2005 jednak dalej nie ma rozwiązania problemu Confused jak napięcie na reglerze jest mniejsze niż na aku, to regulator "myśli" że napięcie spadło w całej instalacji więc daje większy prąd na wzbudzanie (szczotki) co z koleju powoduje wzrost napięcia ładowania doraźnie można by zaradzić wstawiając rezystor szeregowo między regler i szczotki, jego wielkość trzeba by dobrać doświadczalnie ale myśle że było by to ok. 0,25-2 ohm ,moc strat musi być dość duża (5 W na pewno wystarczy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.