Skocz do zawartości

ts350 - problem z ładowaniem


emzet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

wszyscy mają problem z za małym ładowaniem, a ja znowu z za dużym.

wymieniłem regulator na polski, elektroniczny, ale dalej na akumulatorze podczas pracy silnika mam prąd rzędu 14-18V. do tego mocno skacze wartość prądu, nie ma zależności od obrotów.

 

czy mogą być temu winne szczotki?? na co wskazujecie?? bo ja już nie mam pomysłu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

prztznam, ze trudne do scharakteryzowania. CZy ten regulator to nówka czy od kogoś? i jak zachowuje sie kontrolka ładowania ( zobacz w nocy) żarzy sie, zaświeca czy jak? to wiele potrafi powiedzieco szczotkach. Natomiast co do tego napięcia to dalej twierdzę, ze regulator bo to on w alternatorch czy prądnicach odpowiedzialny jest za stabilizacje napiecia a w alt. w szczególności (diody przecież złatwiają sprawe wyłacznka zwrotnego np.) i to on steruje uzwojeniem wzbudzenia by zachować założone wartości napiecia i prądu. Może połaczenie regulatora z masą jest utlenione (to w końcu aluminium) albo konektorki doprowadzające prąd w obwodzie wzbudzenia sa poluzowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZy ten regulator to nówka czy od kogoś?

nówka ze sklepu

 

 

i jak zachowuje sie kontrolka ładowania ( zobacz w nocy) żarzy sie' date=' zaświeca czy jak?[/quote']

kontrolna gaśnie przy jakichś 800obr/min

 

 

Może połaczenie regulatora z masą jest utlenione (to w końcu aluminium) albo konektorki doprowadzające prąd w obwodzie wzbudzenia sa poluzowane?

wyczyściłem złącza konektorowe, przyznam że były troche przysniedziałe... ale teraz wszystko ładnie wygląda i dalej to samo

wszystkie kable twardo siedzą.

jedyny problem jest ze szczotkami, bo jedna jest nadłamana (od strony szczotkotrzymacza) ale trzyma się dobrze. ale nie sadze zeby to było winne.

 

sprawdzałem jeszcze na innym mechanicznym regulatorze, nie wiem czy sprawny czy nie, ale dokładnie to samo. więc wątpie że trafiłem na 3 zepsute regulatory, w tym jeden ze sklepu, nówka.

 

tylko jesli nie regler to co???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uuuuuuuuu powiem,że mnie zastrzeliłeś

tak ok 1000obr juz sie nie zaświeca a ze 3 i to ze sklepu tez raczej wyklucza regulator sam w sobie. Jedyne co moge poradzic to

1. cyfrowy miernik napiecia

2. dokładne sprawdzenie alternatora

3. dokładne sprawdze nie polaczeń elektrycznych w obwodzie ładowania

 

dalej wymiękam

moze ktos z bardziej doswiadczonych forumowiczów parajacych sie elketroniką cos poradzi

aa sprawdż połaczenie z masą regulatora

 

podrawiam

 

Mirek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno być 14-14,5 V więc nie jest tak najgorzej :)

 

Zmierz napięcie na zaciskach D+ i B- regulatora, jeśli będzie tam niższe niz na akumulatorze to masz pewną przyczyne - niepewne, skorodowane połączenia.

 

do tego mocno skacze wartość prądu, nie ma zależności od obrotów.

 

wartość prądu gdzie?? na szczotkach??

Nie znam sie dokładnie na regulatorach napięcia, ale mozliwe że pracują one impulsowo, z tąd te skoki prądu

 

Jeśli tylko napięcie nie jest tak wysokie, zeby paliło żarówki czy inne elementy instalacji to IMO nie ma się co przejmować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeśli tylko napięcie nie jest tak wysokie, zeby paliło żarówki czy inne elementy instalacji to IMO nie ma się co przejmować

 

Boję się o akumulator. Za duże ładowanie może szybciej go wykończyć. Będe starał się wymienić szczotki, bo to jedyne co mam niepewne w instalacji.

 

 

wartość prądu gdzie?? na szczotkach??

Nie, mierzone na akumulatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam! Bopj sie boj o akumulator i nie tylko o akumulator! ja mam nowe aku i nowy regle przedtem tez szlo za duze napiecie bo regler byl walniety (bylo na forum) zjaralem akumulator i liczne zarowki jak zwykle! rada znajdz jak najszybciej usterke.... sprawdz czy wszystko dobrze popodlaczales! co do strony technicznej nie wiele poradze to byl post ku przestrodze uwazaj na aku:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, mierzone na akumulatorze.

 

Czyli rozumiem że chodzi Ci o napięcie na akumulatorze.

 

Porównaj to napięcie z tym zmierzonym na regulatorze, jeśli jest różnica to czeka Cie czyszczenie styków lub wymiana kabli/końcówek.

 

Wymiana szczotek raczej nic nie zmnieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównaj to napięcie z tym zmierzonym na regulatorze' date=' jeśli jest różnica to czeka Cie czyszczenie styków lub wymiana kabli/końcówek. [/quote']

jest różnica, wiec w wolnej chwili zabieram się za czyszczenie styków.

jednak dalej nie ma rozwiązania problemu :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak dalej nie ma rozwiązania problemu Confused

 

jak napięcie na reglerze jest mniejsze niż na aku, to regulator "myśli" że napięcie spadło w całej instalacji więc daje większy prąd na wzbudzanie (szczotki) co z koleju powoduje wzrost napięcia ładowania

 

doraźnie można by zaradzić wstawiając rezystor szeregowo między regler i szczotki, jego wielkość trzeba by dobrać doświadczalnie ale myśle że było by to ok. 0,25-2 ohm ,moc strat musi być dość duża (5 W na pewno wystarczy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...