Skocz do zawartości

honda nsr 125 , czy yamaha tzr 125


Rekomendowane odpowiedzi

Mam na oku m.in. ta tzr 125 , znalazlem dosc fajna oferte na dodatek blisko mnie:

 

no wiec rocznik 1995 jak sie dowiedziaelm przebieg az 40.000 km ! Z tym ze zostalo wymienione cytuje::

 

"Motorek jest po kapitalnym remoncie silnika wymienione bylo: tłok z pierscieniemi, szlif cylindra, wymiana korbowodu i regeneracja wału, wymiana wszystkich łożysk i simeringów, wymienione zostały też cześci takie jak linka i napęd licznika, klocki hamulcowe, wszystkie plyny i oleje."

 

W takim wypadku , do jakiej ceny max , za tak odrestaurowany motor , moge sie posunac ??

 

dzieki za wpisy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Motorek jest po kapitalnym remoncie silnika wymienione bylo: tłok z pierscieniemi, szlif cylindra, wymiana korbowodu i regeneracja wału, wymiana wszystkich łożysk i simeringów

 

to juz na bank tego nie kupuj !!! bo byla zatarta i zatrze sie na bank 2 raz !!!!! ja uwazam, ze te motory sa tak wyzylowane, ze ich silniki sa jednorazowki !!! nie KUPUJ tego moto - bo bedziesz zalowal !!! wiem to po wlasnym doswiadczeniu !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki koledze wyzej !

 

o takie wpisy mi chodzilo :)

 

Czyli co , ? nie kupywac motorow w ktorych bylo cos wymieniane ?? a jesli motor jest z dosc dawnych lat np. 95 , to przeciez nie mozliwe jest aby bez jakichkolwiek zmien czesc wyeksploatowanych , dzialal nadal ?

 

a moze sie myle ? jesli momglby mi ktos to przyblizyc , bylby bardzo zoobowiazany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym brał tzrke, najładniejsza jest ;) sam mam nsrke i innym bardziej podoba się jak mi :( ale wychodzę z założenia, że jak jadę to nie widze motocykla :)

a osiągi to wszystkie mają takie same ;) jedynie niektóre mito bywają szybsze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co , ? nie kupywac motorow w ktorych bylo cos wymieniane ?? a jesli motor jest z dosc dawnych lat np. 95 , to przeciez nie mozliwe jest aby bez jakichkolwiek zmien czesc wyeksploatowanych , dzialal nadal ?

nie mowie, ze nie kupowac motorow w ktorych bylo cos wymieniane ! tzn. wiadomo, ze trzeba wymieniac olej, klocki, filtry, lozyska w kolach itd. itp. ! ale jezeli ktos pisze, ze "po generalnym remoncie - wymienilem tlok, pierscienie, korbowod zregenerowany....." to z jakiej paki to robl ? wiec JA uwazam, ze na bank byla zatarta

 

(w szczegolnosci 125-tki bo one maja najwieksze prawdopodobienstwo zatarcia - maja zylowane silniki ! np. moja cagiva miala 38 KM przy poj. 125 ! przeciez GS500 ma podajze 46 KM a pojemnosc o 375 wiecej - chyba rozumiesz o co chodzi z wyzylowaniem !!!)

 

rozumiem przy WSK, albo SIMSON, ale nie przy drozszej maszynie ! uwazam, ze w MZ-tach juz nie powinno sie takich remontow robic ! ja mialem MZ 250 z 1985 r. i silnik byl w nominale - wszystko oryginal !!! a miala duzo przekulane !

 

silniki nie sa robione na 10 tys. km ! uwazam, ze jak silnik jest dbany ("kto smaruje ten jedzie" itd) to taki silnik powinien zrobic nawet to 100 tys km ! czy sie myle ?

 

nie mowie, ze nie masz kupowac 125-tki ! ale najlepiej jak bys trafil na wersje zblokowana (wtedy wiesz, ze nie byla zylowana !) i ewentualnie ty zdejmiesz blokady - lecz wtedy oprocz dozownika lej olej rowniez do baku ! (ja tak nie robilem i 3 razy zatarlem !)

 

czy ktos z doswiadczenia moze podwazyc moje ogolne zdanie ? jak tak to czekam - w ten sposob napewno lepiej pomozemy koledze !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze raz dzieki Luzipower , chlone wszystko co piszesz jak gąbka...hehe mam nadzieje ze te wykrzykniki przy zdaniach nie wynikaja ze zdenerwowania ale z zaangazowania w sprawe :)

 

bo ja bardzo spokojnie acz dokladnie chce znac zdanie doswiadczonych jezdzcow

 

pozdrawiam

 

Edit. W przypadku odblokowanej , w jakich proporcjach lac olej do baku ?

 

aha i co to jest zatarcie silnika ;)? Czyzby uzycie go ponad jego sily ? co w konsekwencji prowadzi do zniszczenia . Nie zrazajcie sie niskim stopniem moich pytan , wszak jam strasznie poczatkuajcy , juz prawko zaczynam robic A rzecz jasna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chlone wszystko co piszesz jak gąbka...

to jeszcze sie wstrzymaj z tym chlonieciem ! zawsze poczekaj na kilka zdan od kilku osob ! wtedy wywioskujesz to cosik i "wchloniesz" !

wykrzykniki

ja tak zawsze - ciesze sie, ze na tym forum admini sa przyjaznie nastawieni (bo na innych forach bym juz pewnie bana zalapal !)

W przypadku odblokowanej , w jakich proporcjach lac olej do baku ?

na samym poczatku musisz jechac do jakiegos serwisu, aby skikneli, czy jest dobrze ustawione dawkowanie ! (troche odbiegajac - ja na iglicy przestawilem na wieksze zuzycie paliwa=wieksza wuchta ale dozownika juz nie zwiekszylem - i to bylo pierwsze zatarcie !) a pozniej poprostu troche dolewasz do zbiornika (ok. 50 ml na pelny zbiornik !) wtedy oprocz tego, ze pobiera sobie sam z dozownika to w baku ma rowniez troszeczke bardziej "smarowne" paliwko ! o wiele wieksze bezpieczenstwo ! i pamietaj na przyszlosc - olej tylko i wylacznie PEŁEN SYNTETYK ! np. CASTROL TT (bodajze)

aha i co to jest zatarcie silnika

gdy tlok chodzacy w cylindrze dostaje oprocz paliwa olej ma powiedzmy "poslizg" i jest git ! natomiast gdy mu zabraknie to nie ma tego poslizgu, wzrasta "dopuszczalna" jego temperatura, pierscienie i tlok pod jej wplywem sie rozszerzaja i przycieraja o cylinder = kaput (moga sie zapiec same pierscienie, ale moga rowniez one peknac i pocharatac cylinder oraz powbijac sie w glowice ! rozne sa przypadki !) ktos umie to lepiej wytlumaczyc bo mi to chyba niezbyt profesionalnie wyszlo !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...