Skocz do zawartości

RX 50- odpala na ssaniu, działa 3s. i gaśnie.


sitars
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Problem jak w temacie. Dodam tylko, że wchodzi sama na wysokie obroty i po 3-4 sekundach gaśnie. Bez ssania nie pali. Prosze o weryfikację moich podejrzeń: Chłopak do którego należy moto wpadł na pomysł żeby wymienić sobie wężyk doprowadzający paliwo do gaźnika. Założył przewód o przekroju jak do "czołgu" conajmniej. Przy kraniku jest dobrze spięty, natomiast przy gaźniku zauważyłem nieszczelności. Czy możliwe jest, że skutkiem tej "wymiany" są opisane wyżej przypadłości. Wydaje mi się, że zasysane jest dodatkowe powietrze stąd nagłe wchodzenie na obroty a, że przekrój wężyka jest duży potem paliwo nie dochodzi. Powiedziałem mu, żeby wymienił przewód paliwowy na mniejszy. Co o tym sądzicie?

 

Pozdrawiam.

 

P.S.

I jeszcze jedno pytanie: Czy taka aprilia RX 50 da rade utrzymać prędkość rzędu np. 70-80 km/h przez dłuższy odcinek (100-150km)? Mam zamiar w wakacje pojeździć trochę po Polsce z tym chłopakiem i zastanawiam się czy jest sens. Obiecałem mu taką wycieczkę jak zda karte motorowerową.

SQ7NSQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze , że nikt nie odpowiada to ja pomoge. To może być wina świecy albo gaźnika, jeśli gaźnik to najprawdopodobniej jest zasyfiony i należy go przeczyścić, może być też źle ustawiona mieszanka paliwo-powietrze(co do powietrza to wyczysć też filtr powietrza), a jeśli chodzi o prędkość 70-80km/h to bez problemu da rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O świecy i filtrze powietrza nie wspominam bo to podstawa.

 

Witam.

No właśnie. Filtr powietrza w RX 50. Może ktoś ma jakieś doświadczenia. W tej Aprili jest standardowy filtr (taki wsuwany) i dodatkowo cały airbox wypełnia gąbka. W instrukcji widziałem tylko sam wkład bez tej gąbki. Czy taki filtr powinien być nasączony specjalnym olejem? Jak wyjąłem tą gąbkę (dodatkową) to silnik strasznie osłabł.

Pozdrawiam

SQ7NSQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo masz gaźnik ustawiony pod tą dodatkową gąbkę. Jeśli ją wyjmiesz to silnik łapie więcej powietrza przez co zmienia sie proporcja powietrze-benzyna. Jeśli chcesz sie permanentnie pozbyć tej dodatkowej gąbki to musisz dostroić gaźnik żeby dostarczał do mieszanki więcej paliwa. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem może być to wina tej gąbki, może poprostu jest zasyfiona i blokuje stały dopływ powietrza, wywal to a ten standardowy wymyj w wodzie z ludwikiem, wysusz i nasącz jakimś olejem(nie musi być jakiś tam specjalny, od biedy starczy zwykły ), potem na gaźniku masz 2 sróbki

jedna to regulacja obrotów (to narazie pozostaw w spokoju), druga to skład mieszanki powietrze-benzynka, i tutaj zaczyna sie zabawa , weź subokręt i stopniowo wykręcaj tą sróbke i co średnio połowe obrotu sprawdz jaka jest reakcja na gaz, jeśli to nie pomoże to sprubuj ją wkręcić i tak jak wyżej napisałem sprawdzać co połowe obrotu reakcje na gaz i ogłulnie jak motorek trzyma obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...