Skocz do zawartości

Ogar 3,5 KM prawda ? i coś jeszcze


Spec
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na stronie http://www.joserodolfo.prv.pl/ w artykółach/jawa mustang/oddławianie silnika jest napsiane że ogary mają tak naprawde nie 2 KM tylko 3,5 KM (mają blokady)czy to jest prawda ??

 

mam kolege ma tak jak ja ogara 200 jego miał robione szlify ma już około 58ccm miał rozebrany silnik na częśći i wszystko co już zużyte wymieniane na nowe .

Mój ogar ma zestaw 60ccm (z allegro) silnik ma o połowe mocy co kolega (przyspieszenie) i o gdzieś tak 1/4 jest szybszy . Jeszcze nie robiłem nic oprucz zestawu z silnikiem .Zbytnio się nieznam . Czy moglibyście mi powiedzieć co sądzicie o tym oddławianiu i czy coś jescze moge zrobić . na 100% mam dobzre założony ten zestaw wyczyszczony mam gażnik itd ( już zrobiłem na docieraniu ze 300 kilometrów okolo )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbierając informacje z interentu wytszkie i jeżeli była by to prawda było by mozna dużo osiągnąć tylk oco działa i co polecacie zrobić znaazłem takie informacje jak :

 

* kolektor wydechowy został wydłużony - można go skrócić o 10 cm tak, aby wchodził do tłumika na 3-4cm (otrzymałem w ten sposób lepsze przyspieszenie)

 

* dopasowujemy kolanko gaźnika - zdławione silniki posiadają mały otwór, który należy rozpiłować, dopasować do gaźnika, a nastepnie wypolerować

 

* stosujemy dysze o większym przelocie: 68, 70 (nie radze samemu zwiększać przelotu starej dyszy bo łatwo żeby coś poszło nie tak jak ma)

 

* można również ustawić zapłon 2 mm przed GMP, lecz dla różnych silników najlepsze ustawienia wyprzedzenia zapłonu mogą być różne - najlepiej samemu dopasować wyprzedzenie na drodze eksperymentów (metoda prób i błędów)

 

* wymiana zębatki zdawczej na większą spowoduje zwiększenie Vmax, lecz obniżenie przyspieszenia - polecam zębatkę 13-zębową (tak na marginesie, na ten wielofrez pasuje również zębatka od WSK, ale może ona być za duża i nie mieścić się w deklu lub moto będzie za słaby)

 

* uszczelnienie skrzyni korbowej

 

* dopasowanie i wyrównanie połączenia kanałów cylindra ze skrzynią korbową

 

* splanowanie głowicy (należy uważać by nie przesadzić - inaczej tłok będzie uderzał o elektrodę świecy)

 

* planowanie głowicy

 

* cylinder z allegro na 60 cm3

 

* nóżki tłoka zeszlifowane o 3,5 mm

 

* filtr stożkowy

 

* otwory w dyszach powiększone

 

* nowe łożyska

 

* zębatka z przodu po przeróbkach na tokarce 10-zębna ze starego simka na pedały

 

* z tyłu zębatka 12 zębów mniej niż oryginalna

 

* opony ja w ścigaczu 17" 1/2

 

* wał po regeneracji

 

*spiłowanie iglicy

 

PS: Gdzie jest na filtrze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddławianie:

-dysze w gaźniku mają być-38 krótka, a długa 68.

-kruciec między gaźnikiem a cylindrem( jego wlot ma być wielkości otworu w gaźniku)można kupić odblokowany lub rozwiercić stary.

-kolanko wydechu (skrucić tak, aby do tłumnika wchodziły tylko 3 cm kolanka.

-było coś jeszcze z dokładniejszym ustawieniem zapłonu (każdy silnik w zasadzie ma inne ustawienie)

Na żebatce Z 13 brakuje mocy, więc polecam Z 12, bo może się okazać, że na 3 biegu zacznie zwalniać zamiast przyśpieszać.

W zasadzie to wszystko.Cieszmy się mocą 3,5 km!!! 8)

A który ten kolega robił szlif?O ile milimetrów szlifował?

A reszta to już tuning.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest potwierdzone. Dostawał mniej mieszanki i spaliny nie miały swobodnego przelotu.Obroty z 4500 tys. wzrosły do 6500 tys.

Jeżeli ma na oko pojemność 58 ccm to musiał by zrobić 12 szlifów(raczej niemożliwe), czyli z 38 na 41 mm.Chyba, że tuningowy cylinder, to wtedy by zrobił 4 szlify.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sam niewiem już teraz ale to teraz chyba nieistotne jest taki mocny i szybki ze starch ...... Co moge z moim zrobić coś może jescze spiłować czy splanować żeby był jakis pożądny efekt ... ale nie jakis wiesz wysztkei mzolwie sposiby zeby sobie silni sktarsznie do*ebać ........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

* splanowanie głowicy (należy uważać by nie przesadzić - inaczej tłok będzie uderzał o elektrodę świecy)
:-D :-D :-D :-D :-D
nóżki tłoka zeszlifowane o 3,5 mm

słyszałem o 1mm maxymalnie wg Tomasz Sałka

 

 

polecam zębatkę 13-zębową

 

zębatka z przodu po przeróbkach na tokarce 10-zębna ze starego simka na pedały

przeczysz sam sobie

Daj stożkowy filtr powietrza

 

Nie daje nic mocy za mała pojemnośc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Greedo,co Ty gadasz? :lol: zaraz będzie w tym wątku poruszony temat jak powiększyć vmax Ogara do 180 w niecale 4 sekundy...chlopaki!mam lepszy pomysl!-kupić motocykl powypadkowy z extra silnikiem,np taki GSX-R 750 i wstawiacie do ramy,nie będziecie mieć wtedy problemów z mocą w Ogarku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spec napisał:

nóżki tłoka zeszlifowane o 3,5 mm  

 

słyszałem o 1mm maxymalnie wg Tomasz Sałka

Spec, z takim tlokiem masz zaje**** spadek mocy. Musi byc dokladnie 1mm, bo inaczej moc maleje.

Tylko troche mi sie niechce wierzyć ze moc z 2 koni wzrośnie na 3,5 z tych zabiegów ale mimo to sproboje a co jescze można łagodnego na tuning ?

DT'tka zablokowana ma 12km a odblokowana 27km takze ponad 2 tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee...no ktos tu muwi o jakiś 180km/h ja chcem tylko tyle jak normalny (może lekko za granice ) ale żeb wszystzko było odblokowane i zrobione.

A ktos tam napisał że spiłowac iglice trzeba znacie może miary ? Bo postanowiłem że tylko zrobie niektóre z tych żeczy te co powiedział (Kuba cz )może coś jescze polecacie ?

PS: Ja nic jeszcze z tłokiem nierobiłem na te 3,5 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...