Breżniew Opublikowano 29 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2005 A ja może taki lekki Oftopic ... do Breżniejewa widze ze masz tłumik od simsona .... jak się sprawuje jawka i jak z osiągami ??? Pozdro Max predkość taka sama jak na starym tłumiku w kształcie rybki - 65km/h. Silnik wchodzi żwawo na obroty ale dopiero w gornej partii ma gwałtowny przyrost mocy. W puszce filtra powietrza mam wywiercone dodatkowe 3 otwory o średnicy 12mm - zrobil to poprzedni właściciel . Ponieważ chciałem wyciszyć odgłoś ssania zakleiłem taśmą ta dziury , jednak moc silnika spadła- brakowało mu powietrza przy max otwarciu przepustnicy. Powróciłem więc do tych dziur . Tłumik simsonowski wymagał przerobki mocowania do ramy , zastosowałem podobne rozwiązanie co w simsonie. Podwiesilem go na rurce do górnego mocowania teleskopu. Kolanko też musiałem znacząco skrócić i wygiąć trochę do dołu bo te nowe zakupione razem z tłumikiem nie za bardzo pasowało . Ale oplaciło się . Silnik jest znacząco cichszy no i moto fajniej wygłąda. Tłumik simsona jest ok 15cm dłuższy od oryginału jawoskiego ale nie wystaje on za motor .Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 29 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2005 ja mam jakąś starą boszke swiece i na niej na zimnym pali ale jak sie rozgrzeje to na wolnych gasnie i musze gazować. jak jest ciepła to tylko raczej na pych. kupiłem swiece NGK myslałem ze bedzie ok a na niej nawet na pych nie pali... Kupując swiece nie kierujmy się firma bo to nic nie znaczy. Najważniejsza jest ciepłota świecy czyli zdolność oddawania ciepła z elektrod do głowicy silnika. :idea: Świece za gorące mają na elektrodach po pracy silnika kolor biały , szary lub bialo kremowy .Jest to szkodliwe dla silnika bo może dochodzić do samozaplonow. Świeca za zimna będzie czarna , zakopcona lub zalana paliwem - nie dochodzi do samooczyszczenia świecy. Świeca optymalnie dobrana to kolor jasnobrązowy. Nie sugerujmy się też tym że świeca chodzi dobrze w samochodzie lub innym motocyklu. W tych silnikach panują inne warunki cieplne i te świece pracują tam optymalnie. Nie znaczy to że w naszym moto bedzie tak samo . Kupując świecę w sklepie kupuj taką jaką zaleca producent - w jawce f80 . Jeśli nie ma takiej lub chcesz innej firmy niż iskra kup zamiennik katalogowy f80 a nie jakąś dowolną ,, do motoru"lub ojcowego samochodu.Pozatym popieraj polski przemysł a nie zagraniczny , bądż patriotą! ;) Ważna jest przerwa , nie ustawia się jej na oko a szczelinomierzem i przy zapłonie iskrownikowym musi być max 0.5mm. Za duza przerwa to utrudniony rozruch a za mała to pewne mostkowanie nagarem elektrod świecy :!: pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bebok Opublikowano 30 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2005 Odpowiedzialeś sobie sam na swoje pytanie :lol: . Jest to zamiennik f95 To wracam do dawnej iskry, bo przynajmniej palił zawsze i wszędzie ;) najpierw musze ją tylko kupić ;) Dobre, Bo Polskie :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bili Opublikowano 30 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2005 Tylko mi jak już odpali (z trudem) to jak się nagrzeje to pali od razu.- a ja mam odwrotnie, jak jest zimna to pali jak ciepla to..... zressztą juz wiecie. I jak mam zrobic?? tata kupi F75 i to moze cos dac?? teraz jak F95 wyciagnołem to była mokra 8O. NIe ten temat ale zalącze ;) Juz oddławiłem jawke i jest TROCHE lepiej, jedzie 50 km/h max ;) - a zrobiłem tak - nowy kruciec gaznika z takim samym oknem- Skrócilem kolanko do wydechu Co jeszcze?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karzeł Opublikowano 30 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2005 Breżniew NGK którą kupiłem to mówiłem sprzedawcy o odpowiedniku f80 i dał mi jaką tam ze wiem ze było 8 (nie przyglądałem sie dokładnie) ale no mam z nią problemy, chociaz na początku ich nie było. a co do patriotyzmu: niby jestem polakiem, ale ja sie tylko urodzilem w tym kraju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Cz. Opublikowano 30 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2005 NIe ten temat ale zalącze Juz oddławiłem jawke i jest TROCHE lepiej, jedzie 50 km/h max - a zrobiłem tak - nowy kruciec gaznika z takim samym oknem - Skrócilem kolanko do wydechu Co jeszcze?? Sprawdź dysze w gaźniku.Ta dłuższa ma mieć napisane 68, a któtsza 38.A ten kruciec jest taki sam jak ten stary? Jak byś mógł to daj zdjęcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bili Opublikowano 30 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2005 1 kruciec miał okrągły otwór ( zdławiony ) a ten co teraz mam ma kwadratowy, taki jak w gazniku to okno. Zjęcia narazie nie mam ale zrobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bili Opublikowano 30 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2005 Czekaj czekaj... bo nie zrozumiełem :o Te dysze maja mec 68 mm czy 6,8 mm?? Czy podales numer na nich ( wątpie rzebym odczytał, benzyna zalala ;) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Cz. Opublikowano 30 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2005 jak kwadratowy to dobrze.A co z dyszami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Cz. Opublikowano 30 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2005 Pisze na nich 68 i 38, bez żadnych przecinków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bili Opublikowano 30 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2005 Aha, dzieki ( mOj stary co mąci :roll: ) napisze dopiero wieczorem bo teraz jade na dzialke (tam mam jawke) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Cz. Opublikowano 30 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2005 jak byś miał dyszę 65 to kup w sklepie 68.Sprzedają je po dwie.Krótka i długa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 30 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2005 Tylko mi jak już odpali (z trudem) to jak się nagrzeje to pali od razu.- a ja mam odwrotnie, jak jest zimna to pali jak ciepla to..... zressztą juz wiecie. I jak mam zrobic?? tata kupi F75 i to moze cos dac?? teraz jak F95 wyciagnołem to była mokra 8O. NIe ten temat ale zalącze ;) Juz oddławiłem jawke i jest TROCHE lepiej, jedzie 50 km/h max ;) - a zrobiłem tak - nowy kruciec gaznika z takim samym oknem- Skrócilem kolanko do wydechu Co jeszcze?? Powodem złego palenia na zimnym silniku jest za bogata mieszanka.Na cieplym silniku nie przepompowuj pływaka przy paleniu. Jeśli to nie pomoże to obniż poziom paliwa na pływaku doginając odpowiednio blaszkę .Tylko ostrożnie :!: . Tu wskazana jest delikatność i postęp malymi kroczkami . Przygnij do dolu ok0.5mm i zobacz czy jest poprawa. Jeśli silnik straci trochę mocy wróć do poprzedniego ustawienia lub odegnij mniej. Sprawdz też czy zaworek iglicowy na dopływie paliwa do gażnika się całkowicie zamyka gdy pływak jest w górze .Może nie ma szczelności ,jeśli tak to wymieńJeśli silnik jest zimny to na bogatej mieszance będzie palił.Poto są specjalne urządzenia rozruchowe w gażnikach tzw. ssanie aby w okresie zimnego rozruchu wzbogacić mieszankę . W jawce zadanie to spełnie zatapiacz pływaka więc na ciepłym silniku nie urzywasz tego.Po zgaszeniu silnika zakręcaj kranik paliwa jeśli postuj będzie trwał kilka minut.pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bili Opublikowano 30 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2005 Zmienilem świece na F75 Super Iskra, dysze mam 68 i 38 8O , iglice dalem na sam dol a z tym plywakiem to musze przestac lac i lac tej zupy az mi sie zacznie wylewac bokamy :lol: No ale... nic nie pomoglo...:banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Cz. Opublikowano 31 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2005 Ciekawe w jakim stanie masz cylinder? :? Powinien jechać te 60 km/h.Ciekawe co mu jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.