viader Opublikowano 17 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2005 Witam wszystkich...hmm mam problem z iskrownikiem :/ wiem że ten któy jest zamontowany w moim Janku nie jest oryginałem.. na tabliczce widnieje Karl - Marks coś tam ;-) już dokłądnie niepamiętam.. ale próbowałem się wywiedzieć co to za sprzęt i prawdopodobnie on pochodzi z AWO... problem w tym że nie mam iskry :/ niebardzo wiem jak sprawdzicten isktrownik ... co w nim jest uszkodzone.. sprawdzałem jeszcze dzisiaj miernikiem.. hmm kondensator próbowałem wymienić na inny... bez skutku.. styk pomiędzy młoteczkiem i kowadełkiem jest idealny... hmm cewka?? jeżeli tak - to jak ją sprawdzić czy to faktycznie ona?? jakiej pojemności kondensator zastosować?? Jakie są alternatywne sposoby zapłonu?? nie licząc ukłądu elektronicznego Dzik-5 czy jakoś tak - bo o to się już dowiadywałem :-) hmm elektrykę mam zrobioną na 12V z altkiem od Tico... Pozdrawiam i pilnie proszę o pomoc.. już mnie korci żeby wreszcie pojeździć na mojej maszynie.. którą od podstaw składam :( :) :namoto: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikas Opublikowano 17 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2005 No kamrat zapomniał o podstawie ... zapłon bateryjny :) Ceweczke od jakiejś MZ na 12 V , wywalić cewkę z iskrownika ... i podłączyć na bateryjny zapłon . Można też wytoczyć nową oskę do iskrownika (ten magnes to trochę ciężkawy i szkoda zębatek).Nie potępiam iskrownika ... ale jeśli się posiada w pełni sprawny , samochodowy układ ładowania , to czemu by nie założyć bateryjki ?? Dużo prądu nie ciągnie a jednak mniejsze prawdopodobieństwo awarii i lepsza iskra. Ino przerywacz trza jakiś porządny bo tandeta to szybko się okapca i kiszka :/Natomiast jeśli chodzi o oryginalną cewkę ... Sprawdź najpierw czy kondensator utrzymuje napięcie (najprościej to podłączyć pod bateryjke 4.5 V a następnie odłączyć i zewrzeć końcówkę z masą... powinno strzelić) sprawdź czy platynki przewodzą prąd ... (bateryjka z żarówką) Jeśli oba testy wyjdą pozytywnie to już tylko cewka pozostała a ona potrafi dostać przebicia :( (wypada oddać do regeneracji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viader Opublikowano 18 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 Witam... No platynki przeowdzą prąd.. bo sprawdzałem.. ale nie żarówką ;-) tylko miernikiem :P kondensator też mam sprawny i specjalnie jesze inny przekładałem i dalej nic.. wszystko wskazuje na cewkę :/ niestety :/ hmm no bateryjny.. owszem słyszałem o tym.. tylko jak to zmontować ?? :| ja nie jestem elektrykiem samochodowym tylko z branży telekomunikacyjnej (nie mylić z tepsą :P ) czy tylko wypiąć starą cewkę i na jej miejsce wstawić samochodową?? hmm ja mam głowicę na 2 świece w janku.. i mam też taką cewkę12V na dwie świece.. czy tylko to trzeba zrobić?? Pozdrawiam i dizękuję za sugestię.. podbudowała mnie :P OKI ;) iskrownik już ładnie działa... mam już zrobione na 2 świece w Junaku bo takową głowicę posiadam :-) iskra piękna ;) Już wkrótce... ;) :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haryb Opublikowano 25 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2005 Jak masz glowice na dwie sweicei to załatw sobie jakas cewke zapłonowa od dwu garowego car(np nowy typ cewki od fiat 126P) lub jakiegos ruska(dniepr...) podpinasz ja do ramy( zeby mase miala dobra) i teraz podlaczasz normaleni przewody na swiece a od cewki jeden idzie na platynke tam gdzie masz podlaczona teraz cewke i kondensator wiec ta stara cewke wyrzucasz i w to miejsce podlaczs przewod od cewki ( tej nowej) a drugi podlaczasz na pplus akumulatora np pod stacyjke. i to wsio:) ja osobiscie przeorbilem caly istkrownik od Junaczka i zrobilme go na maluchowskim super rozwiazanei i bardzo nie zawodne chodz troszke przy nim roboty i narzedzi specjalistycznych jest potrzebne:)pozwodzenia www.haryb.prv.pl/www1/ Cytuj www.haryb.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herflik Opublikowano 25 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2005 czeeee Aparat zaplonowy od kaszlaka moze i jest niezawodny , tani , itd , itp ..... tylko ze ma jedną wadę :banghead: mianowicie skąd pewnosc ze przyspieszenie zaplonu na takim aparacie zaplonowym ma cos wspolnego z zakladanym przez konstruktorów dla tego silnika ?? ( BTW przy przerobce na bateryjny, orginalny zespol przerywacza z regulatorem przyspieszenia jest chyba najmniej zawodną czescia w Junaku :( ) pozdrawiam herflik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haryb Opublikowano 25 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2005 sa sposoby by pomnierzyc kąt wyprzedzenia zapłonu na przyspieszaczu ja tak robilem i zajebioza chodzil i pawer byl taki sam jak na oryginlanym a byl 100 razy bardziej niezawodny!! Cytuj www.haryb.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viader Opublikowano 25 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2005 Witam.. dzięki za odpowiedzi i dyskusję.. ozsiedziqałem trochęprzy tym wcześniej i mam cewkę 2 - biegunową.. piękna iskra :-) Dzięki wszystkiem i pozdrowionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.