Skocz do zawartości

Problemy na zakrętach w GS500...


Ruff.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Guglałem, ale ni znalazłem podobnego tematu, więc zapodaję - jeśli juz takie problemy były (niekoniecznie w GS) opisane to poprosze o linka...

A oto w czym rzecz:

GS jest z 2004 i ma zrobione dopiero 7700 km - kupiony był nowy w salonie, więc to co poniżej nie jest efektem jego "bujnej" przeszłości...

A problem polega na tym, że w zakrętach przód motocykla przy troszke mocniejszym pochyleniu (nie na kolano, ale mocniejszym) przy większych prędkościach wężykuje jakby chciał odjechać na zewnątrz zakrętu.

Powoduje to obawę przed mocniejszym składaniem.

Nie wiem czego to może byc wina.

Opony raczej nie, bo po pierwsze mają taki sam przebieg jak moto, więc chyba jeszcze sie nie mogły zużyć a po drugie na bokach mają nawet jeszcze włoski.

Moje typy to (nie w kolejności prawdopodobieństwa tylko jak mi przychodzą do głowy):

1. Niewłaściwe ciśnienie w oponie (na początku sezonu - w wielkanocna sobote pompowałem i na kompresorze było właściwe) - sprawdze jutro...

 

2. Luz na łożysku kierownicy (tak szybko by się pojawił? Przy 6000 był robiony przegląd w serwisie, a nic innego na ten luz nie wskazuje - przy jeździe na wprost jazda bez trzymanki jest bezproblemowa - mozna nawet sterować motorem balansując, więc to chyba nie to) - jak to najlepiej sprawdzić?

 

3. Zbyt miękkie zawieszenie przednie (ostatnio wpadłem w kila większych dziur - czy to mogło uszkodzić tam znacznie zawieszenie - wcześniej takich objawów nie było, więc nie sądzę, żeby to była kwestia poprostu miękkiego seryjnego zawieszenia - jesli juz to uszkodzenie) - jeśli tak to co sie mogło uszkodzić i co mam kazać sprawdzić mechanikowi ??

 

4. Zbyt twardy tył !!?? (wiem, że cały czas piszę, że wężykuje przód, ale może to, że mam amor z tyłu ustawiony na maks a oponę nabita jak dla dwóch osób - ostatnio często jeździłęm z plecaczkiem - może mieć jakiś wpływ na pracę przodu) - jutro spróbuję zmienić ciśnienie w oponie i zmniejszyć napięcie amorka, ale to chyba nie to...

 

5. A może poprostu jeździec dupa czyli ja cos nie tak się składam w te winkle...

 

6. W tym sezonie założyłem małą szybkę - czy to może mieć aż tak wpływ, na jazdę w winklach - nie wydaje mi się, ale ja się nie znam...

 

A może to jeszcze cos innego comi nie przyszło do głowy...

HELP, bo w maju sie wybieram na CHorwację i chciałbym to wcześniej załatwić!

 

P.S.

Nie wiedziałem, do którego działu wrzucić, więc dałem tu, ale jeśli uważacie, że powinno być w Szkole..., albo w Mechanice... to prosze adminów o przeniesienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam pojecia dlaczego sie tak dzieje... u mnie w cb przy szybkszych lukach czasem pojawia sie owe wezykowanie ( ale niekoniecznie przy duzym zlozeniu ) Nie jest to chyba grozne ( przynajmniej u mnie ) no i w gazecie w tescie cb tez o tym pisali. A czesto pojawia sie u ciebie to wezykowanie??

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczesniej (w zeszłym sezonie) się nie pojawiało, w tym na początku (jak jeździłem z plecaczkiem) to tez nie, ale ostatnio posmigałem duzo sam i się pojawia...

I bynajmniej nie jest to niegroźne (przynajmniej w moim odczuciu), bo moto chce wyjechać z zakrętu i mam wrażenia, że w każdym momencie przednie koło może stracić przyczepność...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz cisnienie-to najlatwiej zrobic. Po drugie jak duza masz ta szybe? Bo jak jest dosc wysoka, to naturalnie ze przy wyzszych predkosciach bedzie wprowadzac kierownice w wibracje. Tak jest u mnie-ale moja to taka mega turystyczna jest ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to jest jakis dobry pomysl, ale moze sie tak dziac jezeli opona jast zjechana na trapez. Zalezy jakie masz opony. Jezeli to opony supersport, to takie oponki sa do wymiany czasami juz po 8 tys km. Jezeli masz sportowe oponki a wlasciciel przed toba jezdzil raczej spokojnie i sie nie skladal, to prawdopodobne jest ze oponki sa zjechane na trapez, i podczas wiekszej predkosci, podczas przechylu z jezdnia styka sie niewielka ilosc gumy, co powoduje lekkie slizganie sie i wprowadzanie przodu w wezykowanie. To jest tylko pomysl. Wczesniej sie z czyms takim nie spotkalem.

 

3mk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byc może nie wystarczająco jasno napisałem - pierwszym i jedynym ;) właścicielem tego GSa jestem ja a oponki mam Bridgestone Battlax i nie są zjechane na trapez...

 

Mnie też sie nie wydaje, zeby to była sprawa szybki...

 

Dzisiaj sprawdzałem ciśnienie w oponach na stacji z elektronicznym kompresorem. Wynik:

Przód 2,0-2,1 - powinno być 2,25 - nabiłem 2,3 bo tam się da co dziesiątą cześć; tył 2,5 (czyli tyle co powinno być dla jednej osoby, a jak ostatnio pompowałem to dawałem 2,8 czyli tyle co dla dwóch - ah te kompresory na stacjach)

Efekt - niestety nie udało mi się dzisiaj pojechać na mój testowy winkiel, ale na innych nie odczuwałem taego wężykowania.... Czy niedobór powietrza w przodzie rzędu ok.10% mógł az tak wpłynąć na właściwość jezdne w zakręcie - nie wydaje mi się... Zobaczymy co bedzie jak pojadę na winkielek testowy :)

 

Jeszcze jedną przyczyną tego wężykowania mogły być zimne opony chyba i niska temperatura na zewnątrz... Większość jazd w których to się objawiało odbywała się po godzinie 20 po krótkim jeżdżeniu...

 

Dzisiaj tego nieczułem, ale oponki się zagrzały elegancko...

 

Bardzo prawdopodobna jest również opcja z dupowatością jeźdźca ;), bo dzisiaj również zacząłęm bardziej ciałem (barkiem i łokciem i tylko trochę kolanem) atakować zakręty i nie czułem tego wężykowania...

 

Nic konkretnego na razie jeszcze nie mogę powiedzieć, trzeba pojechac na "odcinek testowy" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne :|

 

Moze piszesz o Shimmy ? W sumie takim lekkim, ale tak mi to wyglada.

Sprawdz to cisnienie na zimnych oponach (to jest podstawa).

Sprawdz tez przednie amorki, moze olej Ci wycieka, no nie wiem, ale looknij.

 

Sprobuj zrobic tez inny bajer. Wyjedz na jakis ladny asfalt (jak taki znajdziesz) i przy zakretach nie skrecaj zbytnio kierownica, lecz bardziej sie kladz. Na odwrot ,czyli wiekszy skret, mniejsze polozenie motocylka tez wyproboj.

 

Po zimie wiele osob ma takie wrazenie ,ze moto sie zmienil, etc.

A to my jestesmy odzwyczajeni, albo mamy wieksze doswiadczenie i bardziej sie kladziemy.

 

Mozliwosci masz duzo, sprawdz wszystkie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZTCW to shimmy jest wtedy gdy kierownica zaczyna latać wahadłowo...

 

U mnie problemy sa wyłącznie na winklu i nie jest to odczuwane jako telepanie się kierownicy, ale jakby koło uciekało z toru jazdy, który ja mu wyznaczam kierownicą i chciało wyjechać na zewnątrz...

 

Na amorkach nie zauważyłem śladów wycieku czy jakiegolowiek pocenia się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problemy sa wyłącznie na winklu i nie jest to odczuwane jako telepanie się kierownicy, ale jakby koło uciekało z toru jazdy, który ja mu wyznaczam kierownicą i chciało wyjechać na zewnątrz...

 

Wczoraj polatałem z instruktorem doskonalenia jazdy na moim GS. Wcześniej miałem podobne problemy z wyrzucaniem z zakrętu i nieprzyjemnym bujaniem. Wymiana łożyska główki ramy pomogła i motor jest bardziej stabilny.

Ale do rzeczy - wczoraj lataliśmy po najróżniejszych drogach i wsio było ok. W pewnym momencie wpadliśmy na łuk o pięknej i równiutkiej jak stół nawierzchni. I tu moje zaskoczenie! - jak wcześniej moto szło jak po sznurku, to tu nagle zaczyna mi tańcować :? Sam czasem zastanawiam się od czego to zależy. Niedługo zmienię gumy i zobaczymy jak będzie. Na razie wiem, że GS'a dobrze jest świadomie wprowadzać w zakręty z pomoca Countersteering i wtedy idzie gładko... No, ale wczoraj na tym wirażu to naprawdę się dałem zaskoczyć... Było to o tyle dziwne, że wcześniej było sporo zakrętów z pagórkami, wzdłużnymi rozcięciami i moto nie protestowało... Może to taki urok maszyny? Suzi potrafi sporo wybaczyć, ale nie można też uznać jej ramy za szczyt sztywności - może tu jest pies pogrzebany?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem raczej powinien zostać opisany w dziale "mechanika ogólna" - otrzymałbyś Ruff podpowiedzi od mechaników :P

 

a tak konkretnie

 

przyczyny , które mogą leżeć po stronie kierowcy:

sztywne łokcie , skręcenie kierownicy bez reakcji ze strony ciała, hamowanie silnikiem - gwałtowne odpuszczenie gazu w zakręcie

jeśli masz z tym problem , poćwicz - na placu puść kierownicę i spróbuj zmieniać kierunek motocykla pochylając ciało i działając swoją masą

 

 

przyczyny , które mogą leżeć po stronie maszyny:

- żle osadzone lagi w półkach przedniego zawieszenia ,być może jedną masz np. 2 mm wyżej niż drugą , bądź regulacja napięcia w 1 nie jest taka sama jak w 2

- inna ilość oleju w lewej i prawej ladze

-luzy na łożyskach osi koła , luz koła wzdłużny - nie dociagnięte śruby mocujące oś do zawieszenia

-luzy na łożyskach kierownicy

- żle ustawione tylne koło , śruba ustawiająca tylne koło np. z lewej strony jest bardziej wykręcona niż z prawej co skutkuje tym ,iż ślad tylnej opony nie pokrywa się z przednim

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakladajac ze moto prawie nowe to moim zdaniem na 99% to za male cisnienie , ktore powinienes sprawdzac na ZIMNYCH oponach, a wiec zanim gdziekolwiek wyruszysz. Po dojechaniu na stacje opony zdazyly sie rozgrzac i cisnienie w nich wzroslo przynajmniej o 0,2 atm. To znaczy, ze brakowalo ci przynajmniej 0.45 atm, a to juz bardzo duzo i na pewno mialo negatywny wplyw na prowadzenie. Nie polegaj na manometrach na stacjach benzynowych- to shit! Polecam zakup elektronicznego manometru i sprawdzanie cisnienia co tydzien- nie pozalujesz. Dodam jeszcze ze mojemu kumplowi na skutek zbyt malego cisnienia zeslizgnela sie opona z rantu felgi co w efekcie spowodowalo spektakularna glebe przy predkosci ponad 100kmh. Na szczescie przezyl... Dla pewnosci sprawdzilbym rownierz stan lozysk glowki ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...