Skocz do zawartości

Honda MBX 80


kris02
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witka :D

 

Mam taki mały "problem". Z tego co wiem przy dodaniu gazu na biegu jałowym do oporu wskazówka na obrotomierzu powinna znaleść się na czerwonym polu (u mnie 12 tys obrotów) zaś w mojej hondzie przy czynnościach które podałem wyżej wskazówka dochodzi do 7 tys. obrotów. Czy jest możliwe że znajduje się jeszcze blokada w silniku czy elektryce. A może są jakieś inne przyczyny tego stanu rzeczy. Proszę o odpowiedż.

 

:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość callmeadog

czołem.

nie jestem specjalista od tego typu maszynek, ale miłem keidyś z taką kontakt i wiem, że obrotomierz w tach maszynach to raczej gadżet niż zegar wskazujący prawdziwe obroty wału korbowego. mozna to sprawdzić po dzwięku i pracy silnika przy odkręconym gazie. posłuchaj i spróbój wyczuć czy przy tych 7000 silnik nie nie osiąga maksimum możliwości - da się to wyczuć czy moze on jeszcze szybciej kręcić.

jeśli jesteś pewien, że może więcej, mozliwe, że w gażniku jest blokada otwarcia przepustnicy. sprawdź dla pewności zapłon i regulacje gaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czołem.

nie jestem specjalista od tego typu maszynek, ale miłem keidyś z taką kontakt i wiem, że obrotomierz w tach maszynach to raczej gadżet niż zegar wskazujący prawdziwe obroty wału korbowego. mozna to sprawdzić po dzwięku i pracy silnika przy odkręconym gazie. posłuchaj i spróbój wyczuć czy przy tych 7000 silnik nie nie osiąga maksimum możliwości - da się to wyczuć czy moze on jeszcze szybciej kręcić.

jeśli jesteś pewien, że może więcej, mozliwe, że w gażniku jest blokada otwarcia przepustnicy. sprawdź dla pewności zapłon i regulacje gaźnika.

 

No niby jest to gadżet ale wskazuje prawidłowo. Nawet bez tego licznika słychac po pracy silnika że może jeszcze troche wiecej.

 

Miałem MBX i wiem ze jest w nim blokada obrtotow na zaplonie  

Mi po odblokowaniu bezproblemowo krecil sie do 12 tysiecy  

 

Jak go odblokowałeś? Mechanik? I ile za to może wziąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi od samego poczatku krecila sie do 12 tysiecy :( innym nie :D chociaz w mojej mbx silnik to była najgorsza czesc :P

Jesli mam byc szczery to nie wierze w te 12 tysiecy, ale tyle pokazywal obrotomierz :P

Blokada jest podobno w 3 miejscach:

gaznik

wydech

zaplon

Musze poszukac instrukcji i wieczorem ja zapodam :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozdro dla Saszy ktory mi kiedys przesłal ta instrukcje :(

nie ponosimy odpowiedzialności za złe wykonanie poniżej opisanej czynności i starty nia spowodowane!

 

Do odblokowania potrzebne jest:

 

-Ściągacz do magneta

 

-klucz nasadowy 8;10;17

 

-klucz 17 płaski <zależy od ściągacza>

 

Zdejmujemy lewą pokrywę silnika, następnie za pomocą ściagacza

ściągnąc koło zamachowe (magneto). Pod nim jest elektroniczny zap

łon trzymający sie na 3 śróbkach. Poluzuj śróbki. Cały zapł

on sie rusza w lewo i prawo. Jeżeli był przykręcony maxymalnie na lew

ą strone tzn. ze był zablokowany, jeżeli na środku tzn. że równ

ież miał ograniczone obroty <jak i że silnik bądź zapłon był

robiony nie przez serwis tylko przez niezbyt utalentowanego mechanika bo ni

e powinien był po środku>. Przekręcamy zapłon maxymalnie w prawo do

kręcamy sróbki zakladamy magneto i mamy odblokowany. Przeważnie daje

to ok. 2tys obr. <jezeli byl po środku to 1tys.>. Teraz powinien silnik n

a luzie w mbx uzyskać 12tys. obr. a na szóstym biegu <zębatki fabrycz

ne 15 - 38> 10,5tys. przy zębatkach 16-38 to ok.9,0 tys. obr. Hondy 50-80

-125 blokowane są od nowości dlatego, że od nowości należy przeje

chać 500-1000km żeby go dobrze dotrzeć i dopiero można odblokować

. Jeżeli ktoś nie odwiedził serwisu i nie odblokował to taki pozost

ał;-).

 

Autor: ---===SASZA===-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u mechanika żeby zorientować sie w czym jest rzecz. Nie wiem czy dobrze powiedział ale problem jest z zbyt małą iskrą i dlatego nie chce isc o 5 tys w góre. 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O

Nie chce mi sie wierzyć że to problem iskry. A wy co na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CHyba nie.........................

Mysle ze problem siedzi w jakies blokadzie :/

Słuchaj odkrec tlumik i zobacz do jakich obrotow ci sie wkreca!

Potem rozbierz gaznik i poszukaj tam jakies blokady, a na sam koniec zrob to co ja napisalem...;)

A jak to qwszytsko niepomoze to kup sobie simsona :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...A jak to qwszytsko niepomoze to kup sobie simsona

 

Tomcio taki cwany nie bądź!! 8) Simsona już miałem.

 

Chodzi mi w wszystkim o to że każdy mi mówi co jest źle i jak powinienem zrobić. Gdy posłuchałbym wszyskich rad nawet po za forum to moja Honda by już nie jeździła. Jutro pójde zobaczyć czy nie są zabrudzone jakieś styki.

 

Wiecie co. Wysłałem maila z zapytaniem do jednej firmy. Chcieli mi za robote skasować 100 zł. Czy to warto?

 

Ten motocykl musi mieć 12 tys. obrotów. Nie ma rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A można wiedzieć po kiego wała katujesz ten biedny silnik??? Trochie to dla mnie dziwne - chcesz żeby dobrze chodził a zażynasz go równo... CZy poza tym że nie kręci ci się do 12tys jak super-sportowa maszynka twoich marzeń, masz jeszcze jakieś zastrzeżenia? Słabo przyspiesza, dławi się, cokolwiek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...