Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witaj

yamahą yzf 750 R ’94 przyjechałem 8 tys km , tą która jest na

http://www.bikepics.com/members/tradas/

kupiłem ją okazyjnie i wymagała dużego nakładu pracy ( ale przy sprzedaży i tak będę na +)

ale do rzeczy :

Po 38 tys km, tydzień temu wymieniłem łańcuch napędu alternatora, łańcuch rozrządu i gaźniki , gdyż iglice i rozpylacze w starych kwalifikowały się do wymiany ,przez to więcej palił i niestabilnie pracował,

Zalety:

Znakomite zawieszenie,regulacja, roczniki >96 miały już ohlinsa , elastyczność na wyższych biegach , nie trzeba często redukować biegów, pozycja za kierownica ( nisko się siedzi ) duża owiewka z przodu , pasażer też nie narzeka ; osiągi

Wady :

- w upały silnik szybko się nagrzewa a ciepłe powietrze wylatuje przez otwory pomiędzy ramą a zbiornikiem , jest ciepło a jak załączą się 2 wentylatory – gorąco, ale to tylko czujesz jak stoisz w korkach ... za to w chłodne dni jest przyjemnie i rzekłbym nawet milutko :( wiec to nie jest tak do końca wada

-spalanie mogłoby być mniejsze , mi przy dynamicznej jeździe dochodziło do 10 l/100km, po wymianie gaźników powinno zatrzymać się na poziomie 8 l/100 , na trasach ze stałymi prędkościami jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzilem YZF 750 przez jeden sezon, w 2001 rocznikiem 93. Po sezonie zamienilem na SRADa 750. Yamaha, do tego co kolega napisal powyzej moglbym dodac, ze:

- pozycja w Y jest wygodniejsza niz w SRADzie, podnozki jakby nizej,a pozycja jakby nieco bardziej wyprostowana. Do dluzszych tras wygodniejsza, choc srad nie jest tragiczny.

- bardzo liniowa charakterystyka silnika, dzieki zaworowi exup w wydechu jak sadze. Moej moto mialo b.dobrze wyregulowany ten zawor i po prostu mialo naprawde silny dol, srad wyraznie nabiera wigoru po 6-7tys obrotow.

- moja Y nie miala regulacji zawieszenia z przodu i tlumien z tylu, wiec jezdziec bardziej wymagajacy powinien patrzec na roczniki od 94, w ktorych byl juz Ohlins i regulacja tlumien z przodu i z tylu.

 

Moim zdaniem warto obejrzec i sprawdzic stan lozysk wahacza i dzwigni w centralnym zawieszeniu z tylu - malo kto dba o to i rozbiera po sezonie do smarowania. W takim moto moze byc juz tam sama rdza i ew. luzy lub zbyt duze tarcie co rzutuje na prace zawieszenia. Sprawdzilbym czy exup chodzi (zawor i silnik krokowy mocowany do ramy, po prawej stronie silnika). Z tego co wiem silniki w YZF sa niezle, choc z czasem kazdy sie zuzywa, sprawdzilbym w serwisie stan silnika ogolem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...