KubaMart Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 witam mam prosbe do mechanikow bo ja jestem poczatkujacy w silnikach 4sowowych junak jest orginalny w 95% po remoncie calej blacharki ale niewiem jak jest z silnikiem odpala bez problemow i instalacja jest 12v z alternatorem napedzanym z prawej strony walu.chodzi mi oto jak samemu ocenic stan silnika bez wiekszej rozbirki pozdrawaim i prosze o odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikas Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 Junaki mają to do siebie że naprawde ciężko z zewnątrz sprawdzić czy silnik jest poprawnie zrobiony. Może być wszystko OK. przez kilkadziesiąt km i nagle trach. No ale tak podstawowo możesz sprawdzić przedmuchy odmy … jeśli po kilku kilometrach będzie z niej leciał ciurkiem olej (przy M10 to z łańcucha) to możesz być pewien że pierścionki na tłoku już nie są w najlepszym stanie. Oglądając możesz również sprawdzić jak tam wszelkiego rodzaju uszczelnienia (czy się poci ). Częstym mankamentem jest praca sprzęgła , możesz sprawdzić czy nie ciągnie po wciśnięciu ( ciężko wówczas wrzucić luz na postoju z pracującym silnikiem) lub się ślizga (podczas kopania bez odprężnika można to wyczuć) Resztę to już na słuch się sprawdza … Dźwięki sieczkarni z głowicy to w przypadku junaka standard i nic tego nie zmieni choć nie powinny być aż takie wielkie. A i jeszcze jeśli masz wyprowadzony napęd altka z wału to możesz sprawdzić luz na wale… zdejmujesz pasek klinowy i delikatnie obracasz kółeczkiem pasowym w lewo i prawo , jeśli czuć ewidentne luzy to możesz być pewien że niedługo trzeba będzie to poprawić (wał junaka może nie mieć długo luzów lecz jak już złapie to szybciutko się wyrobi) super zrobiony wał starcza na 15-25 kkm więc trzeba uważać. Możesz jeszcze sprawdzić jak tam wyglądają luzy na iskrowniku i przyśpieszacz zapłonu… w tym celu zdejmujesz pokrywkę i na początku delikatnie kręcisz krzywką w lewo i prawo natomiast by sprawdzić przyśpieszacz zapłonu należy mocniej obrócić krzywką (odwrotnie do wskazówek zegara) krzywka nie powinna stawiać wielkiego oporu ani się zacinać.Chyba tyle da się sprawdzić bez zdejmowania chociaż by jednego dekla , acha wszystko radze sprawdzić po przejechaniu kilku kilometrów (w tym część z minimalnie 80 km/h) po takiej wyprawie motorek nawet najlepiej wypucowany i przygotowany do sprzedaży pokaże swoje słabe strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 Praktycznie przedmowca opisal co i jak powinno byc, jezeli kompresja jest ok, silnik nie dymi, ani nie dobiegaja zadne dziwne dzwieki z silnika czy glowicy, motocykl odpala dobrze i wchodzi tez ladnie na obroty to nic innego nie pozostaje jak zyczyc przyjemnej jazdy i dlugiego sezonu....:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaMart Opublikowano 30 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2005 hmmm dzeki za opisanie mysle ze silnik mam ok bo silniczek pali i chula jak ta lala troszke cieknie ale to wiadoma sprawa no i chuk postego wydechu mnie zrazil troszku wkreca sie wmiare nawet i wolne obroty trzeba zrobic bo cosik gasnie ale cos mi zaworek wydechowy puka na wolnych obrotach podejzanie niewiem czy skrzynia jest ok bo jak daje 1 na postoju to szarpie jak by sprzeglo niewysprzeglalo do konca jeszcze raz dzeki i pozdrawaim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikas Opublikowano 30 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2005 To ze szarpie to normalne ... w junakach tarcze sie sklejaja i w momencie wrzucenia 1 biegu po postoju moze szarpac. Rada na to jest albo zmienienie oleju na rzadszy badz tez wystarczy przekopac raz na wylaczonym silniku i wcisnietym sprzegle co by tarcze sie rozkleily... ulzy to zebatce 1 biegu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaMart Opublikowano 31 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 mam jeszcze pytanie co do smarowania klawiatory z tego co sie domysililem to olej idzie wiadomo srodkawa rorka do gory rozdziela sie na zawory wydechowy i sacy wpada w takie srobeczki z dwoma dzirkami w srodku i olej przechodzi do wnetrza "rorki konika"tej cosie giba wiadomo tam jest chyba najwieksze tarcie noi teraz bardzowazne dla mnie olej wraca spowrotem przez rorki popychaczy zpowrotem do silnika . chodzi mi oto ze w tej przestrzeni gdzie jest sprezyna zaworu sacego ponkt powrotu oleju jest jakies 15mm wyzej od najnizszego punktu w tej przestrezni gdzie powinien byc olej czy tak ?? chodzi o to czy po wylaczeniu silnika i zdjeciu kopolki zaworowaj "ta blacha na 3 srobach" niepowinno tam byc troszke oleju ??tego kotry sie nieprzelał jeszcze do silnika bo u mnie jest suchp jedynie scianki powierzchni sa delikatnie napylone olejem "mgielką" bo ja kupilem jaska i zrobilem nim 15km i chyba sie zapoln przestawil wiec narazie niemoge go odpalic i sprawdzic czy pompa podaje olej niech mi ktos powie czy to jest normalna sytuacja ?? bo boje sie ze jedzilem na sucho i silniczek mogl sie prztrzec z tego powodu za odpowiedz z gory dzeki i pozdrawaim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 31 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 To ze po zarzymaniu silnika i zdjeciu kopulki brak w przestrzeni zaworowej oleju to jest najnormalniejszy objaw i nie masz sie czym przejmowac, olej idzie na mimosrody i jego zadaniem jest ich smarowanie, natomiast w przestrzeni znajduje sie tylko mgla olejowa i jezeli widac slady filmu olejowego na sciankach to znaczy ze smaraowanie jest prawidlowe 8) Co do rozregulowania sie zaplonu to tu jestem wielce zdziwiony 8O ze niby jak ci sie mogl zaplon przestawic na kolach zebatych bedacych caly czas zazebione :?: Cos mio tu nie pasuje :roll: Sprawdzic smarowanie mozesz poprzez wcisniecie odpreznika badz wykrecenie swiecy i wielkokrotne "kopniecie" silnika....Co do zatarcia silnika, pomijajac niechlujne podroby czy "regenerowane" przez pana Staszka elementy ukladu korbowo-tlokowego, to tylko w przypadku padniecia pompy moze do tego dojsc.....:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaMart Opublikowano 1 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2005 dzeki za cene info junaka kupilem 2 tygodnie temu i dopiero poznaje najlepsza maszyne swiata powiem odrazu ze moja wiedza praktyczna w 4sowach jest cinka niemoge sie dostac do platynek w silniku dziwne to no ale powoli rozpracowuje sprzeta i chodzi mi oto ze chyba sie zapoln przestawil no i dlatego silnika niemoge odpalic wspomniano wczesniej ze jak silnik niechodzi i chce sprawdzic czy pompa tloczy to zeby kopac na odprezniku i powinno poleciec <olej>troch kopalem oklo 30 razy <noge mam silna > i nic tak tylko pytam bo narazie silnika niemoge odaplic i mam obawy co do tego czy silnika niepoderznolem i jeszcze wracajac co do oleju w przestrzeniach zaworowych na zdrowy rosadek jak tam jest tloczony olej pod cisnieniem to jakim cudem niezostanie troszke na dnie tej przestrzeni pozdrawaim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kobra Opublikowano 1 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2005 Olej spływa wierconym otworem, w najniższym punkcie, zdaje sie pod dolną miseczką pod sprężyną zaworową. Zanim odkręcisz dekielek olej spłynie. Możesz sprawdzic smarowanie, ale wczesniej wykręć sobie świecę, bo ci noga odpadnie :clap: Odkręć jedną ze śrub od przewodu olejowego głowicy - powinien tam sie pokazac olej po 20 (albo więcej) kopnięciach. Zapłon masz z iskrownika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaMart Opublikowano 1 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2005 tak jak wspomnialem mam jaska 2 tygodznie i szczerze mowiac to nieweim jak z tym iskrownikiem jest to pytanie zwali was z nog ale nich mi ktos to wytlomaczy o co chodzi z tym iskrownikem bo z tego co zauwazylem wszyscy o niego pytaja pozdrawaim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 1 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2005 Olej spływa wierconym otworem' date=' w najniższym punkcie, zdaje sie pod dolną miseczką pod sprężyną zaworową. Zanim odkręcisz dekielek olej spłynie. Możesz sprawdzic smarowanie, ale wczesniej wykręć sobie świecę, bo ci noga odpadnie :clap: Odkręć jedną ze śrub od przewodu olejowego głowicy - powinien tam sie pokazac olej po 20 (albo więcej) kopnięciach. Zapłon masz z iskrownika?[/quote'] Wszystko sie zgdza,mialem na koncu jezyka i patrz nie napisalem :lol: :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaMart Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2005 ahano to jestem spokojny jesli olej byl na sciankach po 2 dniach po wyłaczeniu silnika to chyba nie mam o co bac:) mam jeszcze prosbe oten iskrownik niech mi ktos to opisze bede bardzo wdzieczny pozdrawaim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Sprecyzuj swoje pytanie, co mamy ci w tym iskrowniku opisac ?? Najlepiej bedzie jezeli mialbys jakis w miare kompletny zapasowy badz mieszkasz obok kto ma takowy, bo trudno opisac cos co jest proste jak budowa cepa...:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaMart Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2005 chodzi o to ze ja sie niemoge dostac do platynek i niewiem co jest w srodku a koledzy pytaja mnie jak tam iskrownik i co jest w wnetrzu bo to roznie bywa ja tam niewiem co jest w srodku bo niemoge sie do niego dostac jak joz wspomnialem wydaje mi sie ze silnik trzeba wykrecic z ramy lub przod silnika delikatnie unies do gory bo za czorta niemoge wsadzic klucza w ta dziore po lewej stronie do iskrownieka ta co jest kolo rory ramy brakuje jakies 3mm i bybylo gites ta srobke co ma rozmiar chyba 9niewiem sam sobie chyba niedam rady pojade z tym do mechanika pozdrawaim i prosze o odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikas Opublikowano 3 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2005 Ale ja nie rozumiem po co chcesz wykrecac caly iskrownik... W junaku byly dwa iskrowniki ... jeden mial kondensator na wierzchu i dekielek przykrywajacy platynki w ksztalcie podkowy... (inny mial kondensator schowany czesciowo w korpus iskrownika i dekielek okragly przycisniety blaszka) By ustawic zaplon wystarczy zdiac ten dekielek i tam masz platynki... Caly uklad platynek wraz z kablami osadzony jest na okraglym talezyku ktory posiada nabita na obrzezach kreske. Ta kreska powinna sie pokrywac z kreska nabita na korpusie ... dlaczego o tym wspominam , a no dla tego ze podczas jazdy najczesciej dochodzi do przesuniecia tego talezyka (powinien byc skrecony dwoma malutkimi nakretkami). Zaplon ogolnie reguluje sie szczelina na platynkach (chasem podczas testow mozna poprobowac przekrecajac talezyk ale na koncu powinno sie go ustawic wedlug oznaczen). by calkowicie zdiac talezyk i sprawdzic przykladowo przyspieszacz musisz poluzowac nakretki i przekrecic talezyk do mometu az bedzie mozna go wyciagnac... Nastepnie sciagasz krzywke (uwaga na malutki klinik) i sprawdzasz czy sa na ciezarkach sprezynki , czy da sie lekko odchylac ciezarki i czy nie stawiaja oporu (na jeden ciezarek powinny byc zalozone dwie sprezynki zaczepione o blaszane ucho "sprezynki sa z cienkiego prostego drutu. Zaplon z iskrownika masz wowczas kiedy iskrownik nie ma podlaczenia do zadnej cewki zewnetrznej a jedynie tylko gruby kabel WiN do swiecy zaplonowej. PS. iskrownik obraca sie w przeciwna strone niz wal czyli by przyspieszyc zaplon obracasz talezykiem zgodnie ze wskazowkami zegara (ewentyalnie zwiekszasz szczeline na platynkach) by opoznic zaplon robisz odwrotnie Szcelina powinna miescic sie w granicach 0.4-0.6 mmPS2. Jest kilka rodzai talezykow lecz z tych najczestrzych to jeden posiada regulacje platynki mimosrodowa srubka (wystarczy ja krecic by obnizac lub podwyzszac kowadelko "iskrownik z dekielkiem chyba okraglym) natomiast drugi ma toporny uklad ustawiania szczeliny ala WSK ktory przy dokrecaniu srubki lubi sie przestawiac Dlatego tez wszystko zalezy od dobrego szczelinomierza i cierpliwosci ... Pozdrawiam !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.