Sz6sty Opublikowano 26 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 WitamPrzepraszam z góry że pytanie zadane jest w obrazku ale inaczej niewiedziałbym jak mam sie wysłowić. gdyby obrazek sie niewyswietlał tutaj jest link http://aji.w.interia.pl/pytanie.gif Przepraszam za niezgrabnie zadane pytanie ,niby pierdoła ale mnie zirytowałaMógł by mi ktoś doradzić, co ewentualnie mam kupic ,lub zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 26 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 Jeżeli brakuje tylko podkładki i nakrętki, to małe piwo.Zmierz suwmiarką średnicę zewnętrzną gwintu, oraz jego skok przy użyciu grzebienia do gwintów. Jeżeli grzebienia nie posiadasz, to można użyć gwintowników o znanym skoku i przykładając sprawdzić który najlepiej przylega.Jak już masz obydwa parametry gwintu, to pozostaje poszukać takiej nakrętki, ale gatunkowej. Najlepiej pochodzącej z silnika motocyklowego lub samochodowego. Śruby i nakrętki z gwintem drobnozwojnym używane w zawieszeniach samochodów także są dobrej jakości.W ostateczności pozostaje dorobienie nakrętki u dobrego tokarza, ale z gatunkowego materiału. Czyli najczęściej spotykana w handlu stal konstrukcyjna St3s (pręty sześciokątne) odpada, bo to syf. Materiał słaby i nieuspokojony - tzn. niejednorodny. Kiedyś wykorzystałem nakrętkę gatunkową o grubych ściankach i minimalnie mniejszej średnicy wewnętrznej - by było z czego wytaczać i gwintować. Ale potrzebne są dobre gwintowniki, które nie popękają w twardym materiale. W grę wchodzą komplety gwintowników "po trzy". Czyli: wstępny, pośredni, wykańczający. Albo dobry nóż tokarski, ale zastanawiam się czy przy takiej średnicy jak u Ciebie to gwint da się toczyć nożem.Podkładkę wycinamy z blachy stalowej grubości 0.8 mm. Grubsza ciężko się zagina, a cieńsza jest mało pewna po zagięciu.Powodzenia. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sz6sty Opublikowano 26 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 Czyli w tym miejscu jest tylko śrubka z nakrętką, zdawało mi sie ze tam powinna być jeszcze jakas spręzynka. Ale sam wogule niewiem wiec dlatego się pytam gdyż po zdjeciu dekielka zobaczyłem ze "czegoś tu brakuje bo lata"Dzieki Tomku za informacje we wtorek podjade do tokarza i zamowie u niego śrobke z podkladką na utwardzonym materiale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 27 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 O sprężynce nie wiem, opieram sie tylko na twojej fotografi, i swojej wiedzy warsztatowej.Zanieś tą fotografię tokarzowi, żeby zdawał sobie sprawę z odpowiedzialności tej nakrętki w Twoim silniku. Powodzenia i udanych jutrzejszych spacerów z wiaderkiem ;) Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sz6sty Opublikowano 27 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 Tak też zrobie jak powiedziałeś i zobaczymy co mi tokaz powie. I tak przy okazji Wesołych... i suchego poniedziałku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.