viader Opublikowano 6 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2005 Witam... Grzebię w Junaku tzn. składam go od podstaw... mam w silniku skrzynię biegów... której ja nie skłądałem... podobno jest złożona poprawnie, ale nie jestem tego pewien... słuyszałem że w junaku nie wolno zmieniać biegów gdy silnik niechodzi... ale jak zakładałem zmieniacz biegów, to należy ustawić wałem na 1 bieg a resztę zakładać wedle nacięć... tak też zrobiłem... tylko teraz pytaniko, czy spokojnie można szukać luzu?? ja próbowałem wyszukać luz... z niepowodzeniem... zębatki muszą pracować aby to zrobić? czy raczej nastawiać sie na źle złożoną skrzynie?? druga sprawa to zapłon elektroniczny... czytałem głównie że fajnie to działa... pytanko, gdzie można to kupić?? i czy wtedy pomija siecałkowicie oiskrownik?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikas Opublikowano 11 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2005 Z tego co niapisałeś to posiadasz starszy typ zmieniacza albion ze sprężynami płaskimi. Otóż nie jest trudno go założyć , faktycznie to trzeba ustawić skrzynie na 1 bieg czyli do oporu w przeciwną stroni niż wskazówki zegara , teraz tylko założyć tak półksiężyc zębaty by oznaczony kreską ząb półkisięzyca pokrył się z wcięciem oznaczonym kropką na wałku wodzików. Jeśli dobrze założysz to automat musi pracować poprawnie.Natomiast jak chcerz niezależnie sprawdzić skrzynie biegów czy poprawnie działa to wystarczy złąpać wałek wodzików obcążkami i przekręcać go przy równoczesnym wciskaniu kopaka (uwaga! sprzęgło musi być wówczas rozkręcone lub odłączone od wału) I tak drugie wcięcie na wałku wodzików to luz... reszta to już same biegi , ruszanie kopaka porusza wałkiem głównym sprzężonym na stałe z koszem sprzęgłą natomiast przełożenie biegów bezpośrednio na zębatke zdawczą. Na 1 biegu zębatka zdawcza porusza się znacznie wolniej niż kosz sprzęgła , na czwartym przełożenie jest 1:1 a po wrzuceniu luzu , zdawcza powinna niezależnie się obracać od kopaka (nie powinno być większego oporu). Jeśli wszystko wchodzi bez większych oporów i zgrzytów a wałek główny(kosz sprzęgła) na luzie może się obracać niezależnie od zębatki zdawczej to raczej wszystko ze skrzynią jest wporządku. Natomiast jeśli chodzi o moduł zapłonowy Dzik 5 do junaka to sam go posiadam , jest naprawde dobry i całkowicie niezależny od iskrownika , zresztą można poczytać o jego zaletach ...http://www.prameti.webpark.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viader Opublikowano 11 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2005 Witam,dziekuję za odpowiedź. Co do zmieniacza biegów to mam ten drugi, tam są tylko 2 sprężynki, które podtrzymują cały mechanizm w jednym położeniu... to raczej powinienem mieć poskładane dobrze... mam wątpliwości co do poprawności złożenia skrzyni biegów... mam silnik już poskładany... i obawiam się że znów będę musiał rozkręcać... bo niemogę znaleść luzu :/ Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikas Opublikowano 12 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2005 Dwie sprężyny agrawkowe ... to znaczy że posiadasz nowszy automat z regulacją. Ale przejdźmy do biegów... luz jak już wcześniej wspomniałem jest na drugim wcięciu od prawej strony wałka wodzików , i raczej nie widze możliwości by nie mógł wejść , spróbuj bez automatu kręcić wałkiem wodzików , co innego jeśli luz wszedł a mimo to wałek zdawczy kręci się , jeśli zębatka nie stawia większego oporu , czyli da się ją lekko obracać przy stojącym w miejscu wałku głównym (kosz sprzęgłowy) to znaczy że wszystko OK natomiast jeśli opór jest zbyt wielki to może oznaczać 2 rzeczy ... albo podczas składania wałęk zdawczy został lekko wepchnięty w głąb skrzyni i wywiera zbyt wielkie tarcie na pierścień oporowy , albo poprostu sam pierścień jest zbyt szeroki przez co wałek główny jest zbyt ciasno spasowany. Radą na pierwsze jestnajzwyklej puknięcie w wałek główny od strony zmieniacza młotkiem tak by zdawczy wepchnął na miejsce , natomiast jeśli pierścień jest zbyt szeroki (obecnie produkowana replika z naddatkiem do spasowania , bądź kartery były szlifowane ) to niestety trzeba rozbierać skrzynie :) i albo lekko splanować pierścień , albo podłozyć odpowiednią podkłądke pod dekiel skrzyni i odpowiednie dystansowanie wszystkiego. By sprawdzić ile należało by splanować pierścienia (ewentualnie jak grubą podkładke zastosować... należy wybebeszyć skrzynke pozostawiając tylko wałek zdawczy i główny , teraz powoli wciskamy dekiel skrzynki sprawdzająć czy jeszcze można obracać niezależnie wałkami. Jak już dojdzie do zblokowania to należy zmieżyć jak głęboko dekiel wszedł... a następnie pomiar ponowić już bez wałków , dokonać różnicy i wiemy ile trzeba zebrać z pierścienia. Pamiętaj że luz pomiędzy tymi wałkami nie powinien przekraczać 0,1-0,3 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.