Skocz do zawartości

Honda czy Yamaha. 50 czy 80 ccm


Rekomendowane odpowiedzi

witam ten temat był już pewnie na forum dużo razy ale pozwulcie mi go utważyć od nowa :-)

 

Zastanawiem się nad kupnem jakiegoś endurka i dlatego pytam który motorower/motocykl jest lepszy. Do wyboru są dwa modele Yamaha Dt 50/80 i Honda Mtx 50/80

 

Proszę żebyście pisali wszystko co wiecie :-)

 

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patsząc na twoje dane masz 17 lat więc odpadają 50. 80 według mnie też się nie nadaje bo ja kupiłem MTX-sa w Lutym zeszłego roku i dlamnie już jest za słaby więc dobra rada rozglądaj się za 125 a nawet za 250 chyba że echo jest w twoim portwelu to inna gadka. A co do marki to wzorując się tym co piszą na forum to Yamaha pozd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patsząc na twoje dane masz 17 lat więc odpadają 50. 80 według mnie też się nie nadaje bo ja kupiłem MTX-sa w Lutym zeszłego roku i dlamnie już jest za słaby więc dobra rada rozglądaj się za 125 a nawet za 250 chyba że echo jest w twoim portwelu to inna gadka. A co do marki to wzorując się tym co piszą na forum to Yamaha pozd.

Jacho chyba masz problemy z interpretacją czytanego tekstu - czy pader napisał że ma A1? Nie! Napisał że szuka 50 ccm albo 80 ccm zarejestrowane na motorower, więc nie doradzaj mu łaskawie 125 a tymbardziej 250. Jak sam zauważyłeś ma chlopak 17 lat a prawka rozdają od 18 (to tak gwoli wyjaśnienia). :)

Co do tematu - mógłbyś Pader troche poszukać bo nudno pisać to samo setny raz. Powiedz ile masz kasiory bo nie wiem czy DT chodzi ci o LC2 (chodzące po 3500-4500 zł) czy o starsze LC. Tak czy owak lepszym rozwiązaniem byłoby kupienie Yamahy bo to nowsza konstrukcja niż MTX. Jeżeli jednak decydowalbyś sie na Honde to szukaj tylko z silnikem HD09 - jest to model chłodzony cieczą. Powietrzaka nie warto kupować bo puchnie przy ostrzejszej jeździe. Oba motorki przy troskliwej opiece będę ci sie sprawować bezawaryjnie. :D

A no i zdecydowanie sobie daruj kupowanie 50... To bez sensu - lepiej poszukać 80 z rejestracją na motorower. Do ceny motorka dochodzi około 500 zł ale warto bo i mocy i elastyczności jest więcej. Oczywiście mocy tak czy owak ci zabraknie ale biorąc pod uwage twoje 17 lat lepiej przelatać ten sezon na czymś słabszym i robić od razu prawko kategorii A niż inwestować w A1 żeby móc dosiąść 125 - takie jest moje zdanie. Ale Jacho ma racje - moc 125 jest już całkiem zadowalająca. :twisted:

 

I UŻYJ OPCJI SZUKAJ!!! :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Honde to szukaj tylko z silnikem HD09 - jest to model chłodzony cieczą

 

Chciałbym cię sprostować bo HD 09 to rodzaj ramy a nie silnika ja mam Honde z romą HD 09 i to prawda jest chłodzona cieczą ale nie ma znaczenia rodzaj ramy są ramy od HD 05 do HD 09 i w karzdej można spotkać silnik chłodzony cieczą mój znajomy ma HD 07 i też jest chłodzony cieczą a w serwisie Hondy nawet można się zapytać i powiedzą ci to samo bo nr po HD mówi o wielkości ramy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ja tak samo bym wybral 80 z rejestracją na 50. Nie czaisz sie że bedziesz mial z niebieskimi problemy. No, z tego co mi wiadaomo to Dt jest lepsza od Mtx-a. W sumie to ja mam podobny problem tylko ze z 125. tez sie na cos czaje. ja ci doradzam DT. Jak bym sie zastanawial w strone MTX to tylko z mtx125, a ty chcesz 80/50. NO, każdy woli co innego.

 

Udanych Poszukiwań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dt 80 no i jestem z niej zadowolony. Jak narazie nie miałem żadnych poważniejszych awarii jest bardzo dobra zarówno do hardcorowych wypadów do lasu jak i jeździe po mieście. Co mtx-a to niemam pojęcia ale z tego co wiem to jest dużo tańszy od dt.

 

Moja rada nie kupuj nie zarejestrowanej 80-tki bo to nie jest takie proste zarejestrować ją na motorower sam się o tym przekonałem na własnej skurze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rada nie kupuj nie zarejestrowanej 80-tki bo to nie jest takie proste zarejestrować ją na motorower sam się o tym przekonałem na własnej skurze.

Dobra rada chyba ze bedziesz chciał chasac tylko po polach i lasach sam sie wkopałem ze swoja yami .Temat wałkowany setki razy faktycznie jak poszukasz to znajdziesz wiele informacji jak ci styka kasy na dt LC II to nawet sie nie zastanawiaj sprzet mocniejszy ładniejszy i w ogóle bardziej popularny .Bież raczej 80 ze wzgledu na twój wiek choc i tak zaraz ci zabraknie mocy pomysl moze o 125 na motorower mozna takie spotkac nawet dosc czesto na allegro choc wrazie dogłępszej analizy niebieskich moze być mala wtopa ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo wiesz, mtx jest gorszy od dt, a jak bym mial lc2 to już w ogóle kosmos, chyba by mnie w domu nie było, chyba że po benzyne.

NIe wiem, ja w sumie spotykalem 80 zarej. na motorower, a 125 tez, ale nigdy enduro, widzialem te nsrki125 hondy(ale to nie enduro), a to ma cos kolo 30 koni, to nie wiem co goscie robia ze to rejestruja jako motorower. No ale wracajac do tematu. Jak juz pisalem, ja bym wybral dt, chyba że problem z funduszami to bym zakupil mtx-a, od czegos trzeba przeciez zaczac.

Pinecha: A to jakie miales problemy niby, na przegladzie, czy co ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacho chyba masz problemy z interpretacją czytanego tekstu - czy pader napisał że ma A1? Nie! Napisał że szuka 50 ccm albo 80 ccm zarejestrowane na motorower, więc nie doradzaj mu łaskawie 125 a tymbardziej 250. Jak sam zauważyłeś ma chlopak 17 lat a prawka rozdają od 18 (to tak gwoli wyjaśnienia).

Zawsze wydawalo mi sie ze prawo jazdy kategorii A1 (do pojemnosci 125cc) mozna robic w wieku 16 lat. Myle sie?? :) Chodzilo Ci o 250cc czy o 125cc? :oops: Jezeli A1 rzeczywiscie mozna robic od 16 lat radzilbym Ci raczej odrazu kupic 125cc. Mocy zbraknie Ci naprawde szybko a 125cc juz troche polatasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pinecha: A to jakie miales problemy niby, na przegladzie, czy co ??

 

Jak wiesz motorower jest do 50ccm a dt lc2 ma 80ccm i teoretycznie nie jej zarejestrować na motorower (a w briefie jest napisane czarne na białym że pojemność sil. wynosi 80ccm). Naszczęście mam znajomego rzeczoznawce który da mi papier że zmieniłem tłok i telinder puźniej musze grzać do znajomego kolesia który pracuje w punkcie kkontroli pojazdów o też da mi papier że pojemność silnika teoretycznie wynosi 50ccm i w tedy będe musiał iść do urzędu i jeszcze niewiadomo czy mi to uznają. Więc jak widzisz o wiele bardziej opłaca się kupić już zarejestrowaną niż piepszyć się w takie zabawy z urzędnikami. (koszt zarejestrowania sprzętu na motorower ok 500zł jak nie więcej)

 

 

Mocy zbraknie Ci naprawde szybko a 125cc juz troche polatasz.

 

No niewiem czy tak szybko mu tej mocy zabraknie bo 13 km to nie jest tak mało :) a to że odkręci sprzęta na prostej to nie znaczy ze musi kupić odrazu coś większego . Liczą sie umiejętności i technika z drugiej strony setką szybciej by się wszystkiego nauczył. No niewiem mi na początek stanowczo wystarcza 80.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niewiem czy tak szybko mu tej mocy zabraknie bo 13 km to nie jest tak mało a to że odkręci sprzęta na prostej to nie znaczy ze musi kupić odrazu coś większego . Liczą sie umiejętności i technika z drugiej strony setką szybciej by się wszystkiego nauczył. No niewiem mi na początek stanowczo wystarcza 80.

Hehe moje zdanie jest inne. Mam przelozenia naprawde w teren, pusty dyfuzor, cylinder 80cc i niestety mocy braknie :) . Dzis latalem KTM Exe125 (Plocho skubaniec kupil :D ) i sadze ze cos takiego zaspokoilo by moje potrzeby :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to fajnie i w ogóle tylko w Warszawie prawko A1 kosztuje 900 zł więc TROSZECZKE się to nie opłaca biorąc pod uwage że za kilka miesięcy będzie trzeba wydać kolejne 1000 zł na normalną kategorie A. Jak masz fure kasy to rób A1 i kupuj KTMa 125 EXC, a jak nie to ciesz sie Suzą i nie marudź :) :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania to moge się wypowiedzieć bo miałem i MTXsa i DT(wersje 80ccm) a wiec MTX żłopie bardzo sporo praktycznie co drugi dzień trzeba tankować,mój w ostrym terenie dochodził nawet do 8litrów, natomiast DT jest pod tym względem kochana pali od 3-5litrów.

 

 

PS. Jak szukasz DT80 zarejestrowanej na 50ccm to się zgłoś bo mam na sprzedasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że kolega "Enduroguy" ma racje ponieważ prawo jazdy A1 można robić od 16 roku życia :!: .Więc doradzał bym Ci kupno 125 bo naprawde na 80 zbraknie Ci bardzo szybko mocy a tym bardziej na 50. :!:

A Yamaha czy Honda to zalezy od Ciebie ponieważ każda firma proponuje coś innego... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no dalem przyklad Exe bo on ma taka moc co odblokowana na maksa Dt125 (Exe to bardziej szosowa wersja Exc). A jesli chodzi o A1 to temat na forum byl kilka razy i podobno na wsiach mozna takie prawko dostac nawet za 250zl :) Ja mam u siebie w Ts-ce przelozenie terenowem, oponki w teren i motor sie sprawdza- ma naprawde kopa. Kolega ma Dt125 z 2000 roku (zablokowana- jedynie wydech tuningowy) i chlopak zostaje troszke w tyle przy mojej Ts:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...