Skocz do zawartości

Aprilia RS 50


Rekomendowane odpowiedzi

Hello! Nie posiadam jeszcze motoru, ale planuję sobie kupić Aprili`e RS 50(wiem wiem to jest motorower). Mam na ten cel tylko 3500zł. Chciałbym uzyskać jakieś informacje o tym motorze i pogadać z kimś kto na takim jeździ. Chce o nim wiedzieć jak najwięcej. Interesuje mnie też co moge dostać za te pieniądze...Bym zapomniał, chce kupić dopiero wiosną 2005. To będzie mój pierwszy motor. Czekam na Wasze podpowiedzi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. za tą kase ciężko bedzie dostac model RS ale napewno znajdziesz AF1. w wesji furura albo replica były wyglądem bardzo podobne, wizualnie różniły sie plastikiem pod siedzeniem(tzw zadupek) i kształtem kół(af1 5-cio ramienne, RS 3 ramienne),czyli były tak samo ładne(nawet powiedziałbym że af1 futura była troche ładniejsza od RS bo zadupek i koła sprawiały masywniejsze wrażenie). Starsze roczniki AF! Wyglądały zupełnie inaczej i były brzydsze. jesli za tą sume kupisz RS to prawdopodobnie starsze roczniki czyli silniki były takie same jak w fururze albo bardzo podobne (ale nie jestem pewnie).

miały 3 biegi co było największą wadą mojej Repliki. a to dlatego że miały długie biegi. opis działania skrzyni: jedynka do 45-50km/h przy 12tys.(max) przy 10tys trzeba było wrzucic 2 bieg (może przy troszke niższych) aby po załapaniu drugiego obroty nie spadły poniżej 8tys bo poniżej tego progu moto było słabiutkie i bardzo powoli sie rozpędzało. na dwójce trzeba było ciągnąć do 11tys żeby przy wbiciu 3 biegu dobrze przyspieszał. na trójce moja aprilka ciągneła do 105km/h czyli do końca czerwonego pola. ogólnie moto zaczelo dostawac troche mocy przy 7 tys, od 8 zaczynała sie rakieta ;) poniżej 7 tys to była raczej spokojna jazda. ale bardzo dobrze znosiła takie wysokie obroty. kilka razy byłem nad morzem (ok 85km w jedną strone) i na trasie jechałem cały czas na 8,5-9,5 tys. czyli z prędkoscia 70-80 km/h a czerwone pole zaczynało sie od 10tys. przez cały czas eksploatacji jezdziłem w zakresie obrotów 7-11, czasami 12 i nic mu sie nie działo. na trasie jazda z niższymi obrotami nie miała większego sensu ponieważ:

- prędkosc bardzo spadała

- jesli nie miałes 9 tys to podjazd pod większą górke powodował natychmiastowy spadek obrotów, prędkosci i zmiane biegu na 3

ale raczej charakterystyce silnika (moc powyżej 8 tys)nie ma się co dziwic bo to 2t , w dodatku poj.50 cm, typ ścigacz no i te 3 biegi. można też założyc mniejsze zębatki, wtedy troszke mniej bedzie się odczuwac te mankamenty, ale prędkosc max. spadnie chyba do 85km/h a prędkosc na trasie to bedzie porażka.

jak kupiłem moto miało 8tys km przebiegu, a jak sprzedałem miało prawie 15tys. mimo tego nie straciło mocy(może miało już powoli problemy przy wkręcaniu sie między 11,5 a 12 tys obrotów).poprostu troszeczke dłużej mu to zajmowało. jestem raczej pewnien że poprzedni własciciel nie zmieniał tłoka, czyli spokojnie dociągnął do 15 tys na orginalnym a napewno pochodził jeszcze z 5 tys.moim zdaniem na taką pojemnosc, na tak mocno wysilony silnik i sposób eksploatacji te 20 tys to bardzooo dużo. zaznaczm przy tym że połowe swojego przebiegu zrobiłem na oleju syntetycznym, a drugą na półsyntetyku.

ogólnie była bezawaryjna, jedyne co zdarzyło mi się podczas eksploatacji to: 2 razy odkręcił sie kosz sprzęgłowy(a było to dorze poskładane), padła fajka, więcej jej grzeszków nie pamiętam. poza tym wiadomo, dzial sie to samo co w każdym innym moto: zerwanie linki gazy, sprzęgła, zużycie sie łańcuch i zębatek itd.

wadą był też dzwięk tłumika. był bardzo głośny i niezbyt ładnie chodził. mi jego praca zaczynała sie podobac dopiero powyżej 9 tys. przy otwartym do konca gazie, ale większosci ten dzwięk bardzo nie pasował. potem włożyłem większą końcówke przelotową wydechu i troche się poprawiło. ale jakbym miał więcej kasy, napewno kupiłbym końcówke wydechu od 4t(ale nie przelotową tylko zamkniętą, tzn z przegrodami w środku ), nawet jesli spadła by troszke moc. zdania są podzielone i podobno nie warto tak robic ale ja bym tak zrobił :mrgreen:

miała też słabe światła, a o ile dobrze pamiętam długich w ogóle nie miała czyli jazda w nocy poza miastem była problemem ale ja nigdy nie jezdziłem sam w nocy. ale przy tej pojemnosci większosc moto ma słabe światła, większe też mają często problemy z brakiem dobrego oświetlenia.

 

a teraz w końcu zalety ;) :

-bardzo dobre hamulce jak na tą pojemnosc ( przy ostrym hamowaniu kilkakrotnie piszczała mi przednia opona(może to było spowodowane składem mieszanki gumy ale to było fajne :lol: ) chociaż ciężko było stanąc na przednim kole (teraz mam dt125 i wychodzi jej to przy 50km/h ale trzeba umiec to zrobic) ale może własnie dlatego że nie umiałem tego zrobic.

-wygląd . dla mnie moja aprilka była najładniejszym scigaczem w klasie 50cm i chyba dopiero tzr50 (w roku chyba 2000) mogła się z nią tym równac ale to moja opinia. była dosyc masywna i całkiem spora gabarytowo.

-było na niej ciepło ;) kupiłem go w na początku lutego i śmigałem cały czas w kurtce zimowej bo nie miałem odpowiedniego stroju. latem mogłem jezdzic w koszulec, a na dt jest mi w takim stroju poprostu za zimno ;) ale to wynika z innej budowy tych motorów i z tego że się starzeje ;) (ten podpunkt prosze traktowac jako dzołk)

moja aprilka na początku paliła 4litry, a jak sie w nią wjezdziłem 4,5 ale była już wtedy dosyc ostro traktowana. na " górzyste"j trasie spaliła mi z pasażerem 4,7 l. aha nie nadaje sie ona do jazdy z pasażerem (może rs już tak):

-brak tylnej kanapy(w mojej była plastikowa nakładka) ale póżniej ją dorobiłem

-brak podnózków ale znalazło sie miejsce na stopy pasażera na listkach przy moich podnóżkach

-tylny amortyzator dobrze sie sprawował tylko pod kierowcą, przy jezdzie z pasażerem często dobijał a moto bardzo sie obniżało

-przy jezdzie z pasażerem trzeba było utrzymywac jeszcze wieksze obroty( tzn kolega ważył 70 kg. ale jak jechałem z dzieczyną to różnica 15-20 kg miała ogromny wpływ i czułem jakbym jechał sam(też ważyłem 70kg)

 

ogólnie wymieniłem więcej wad niż zalet ale w bezpośrednim kontakcie dla początkującego bedzie napewno więcej zalet . nie ma rewelacji ale to tylko 50cm ale dla mnie to był świetny motorek na początek, bardzo go lubiłem i przywiązałem sie do niego. raczej nadaje sie tylko do jazdy w miescie ale to tak jak każda 50-ka (enduro jeszcze w teren). napewno jest dużo lepszym pomysłem na motor niż skuter(bez obrazy). ma lepsze osiągi, wygląd no i ma skrzynie manualną a nie automat dzięki czemu dużo lepiej przygotuje do jazdy na większym moto. bardzo miło wspominam nawinięte na niej kilometry.

 

ps. pamiętaj że na zakupie samego moto sie nie kończy, trzeba go jeszcze zarejestrowac, ubezpieczyc, dokonac ewentualnych napraw, zmienic oleje itd no i koniecznie zaopatrzyc sie w kask. ciuchy i buty na moto też by sie przydały ale to w drugiej kolejnosci.

aha, warto już powoli rozglądac sie za jakims fajnym egzemplarzem, bo ze swojego doświadczenia wiem że jest ich mało na rynku no i nie wszystkie są dobrze utrzymane. jesli chcesz kupic go na wiosne to już zaczynaj szukac. może teraz jest ich troszke więcej niż 2-3 lata temu, ale pewnie pewnie jest też na aprilki dużo chętnych. ja miałem mase telefonów przy sprzedaży i kupił ją koles czwartego dnia po ukazaniu sie ogłoszenia. dodam że zapitalał po nią przez niezły kawałek Polski bo tak jak ja długo szukał czegos odpowiedniego i był gotów przejechac sie taki kawał.ja miałem podobną sytuacje.

Jeśli masz jeszcze jakies pytania to pisz na gg

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda tak, mój kolega kupił sobie Aprilię RS 50 za 3300 już jakiś czas temu. Jest to motor z 1997 roku, czyli jeszcze ze starszą skrzynią i jest to model cięższy, ale sunął nią 105, to niezły wyczyn jak na "motorower"

 

moge vci podac parametry.

pojemnosć - 49,7cm

moc KM - 2,7 ( po tuningu max 11 KM) coś mi sie tu nie chce wierzyć ale dobra

uklad silnika - jednocylindrowy AM6 Minarelli

liczba suwów - 2

stopień spręzania - 12,0:1

Chłodzenie cieczą

Akumulator - 12V

Skok zawieszenia - 110/110 mm

cham. tarczowe - 4 sciski na klocek i przód i tył.

 

mam jeszcze jakies pierdoly ale to juz raczej nie ważne. Wyśle ci moze w prywatnej wiadomości numer gg mojego kolegi, właściciela RS-ki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega kupił sobie Aprilię RS 50 za 3300 już jakiś czas temu. Jest to motor z 1997 roku

no to kolega albo sciemnia albo naprawde trafił na okazje. ten rocznik najczesciej stoi powyżej 5 tys. trzeba pamiętac że okazja cenowa najczęsciej cos w sobie ukrywa czyl np. stan techniczny, koniecznosc wymiany sporej ilosci elementów typu opony , łańcuch albo czegos co jest ukryte w silniku. gorzej jesli jest to np krzywa rama bo niedoswiadczona osoba tego nie wykryje a taki motor nie nadaje sie do jazdy bo sie żle prowadzi , zachowuje sie nieprzywidywalnie i stwarza niebezpieczenstwo.

 

jest to model cięższy, ale sunął nią 105

jak na motorower to jest sporo, jak na aprile to normalka. a ile w takim razie waży nowszy model, bo ten o którym mówimy chyba koło 90 kg. nowszy model na pewno nie jest lżejszy o więcej niż 5kg

 

moc KM - 2,7 ( po tuningu max 11 KM) coś mi sie tu nie chce wierzyć ale dobra

moc 2,7 to moc zblokowanej rs, wtedy wyciąga własnie 45-50 km/h

moja af1 replica miała chyba w orginale 9 km a z tuningowanej można wyciągnąc sporo więcej niż 11KM, np przez cylinder 75-80 cm

 

cham. tarczowe - 4 sciski na klocek i przód i tył.

no cos tu pomieszałes. cos takiego nie istnieje. istnieją zaciski po 1 na tarcze ale to 4 sciski to może chodziło Ci o tłoczki, ale rs nie ma ich tylu napewno bo rzadko który supersport takie posiada. aprilla na chyba po 1 tłoczku na zacisk ale napewno nie 4 DOPISANO: moja AF1 miała zaciski firmy BREMBO, rs-ka pewnie też takie miałai lepsze (z większą iloscią tłoczków) nie były by jej potrzebne bo były naprawde skuteczne i odpowiednio dobrane do masy i prędkosci tego motoru

 

Kornol, jak czegos nie wiesz albo sie nie znasz to nie wypisuj głupot ;)

 

gdzie najlepiej to kupić(giełda, komis czy coś innego)?

ale pytanie ;) każde żródło jest dobre byle legalne. może komisy są troszke gorsze bo wiadomo że do ceny własciciela doliczona jest jeszcze narzutka komisu. i tyle

 

a co do moich wczesniejszych wywodów i wzwodów na temat aprilli ;) :

naprawde sie tym dobrze jezdzi i może silnika początkujący nie bedzie wykorzystywał tak ostro jak ja, wszystko zależy od tego czy ma zacięcie sportowe i czy ma równo pod sufitem, również od tego jak opanuje ten sprzęt.

tym się jezdzi super, ale te wady raczej bedą dotyczyc każdej 50-ki i rzadna nie dorówna motocyklom klasy 125 i większym

POLECAM APRILLE DLA POCZĄTKUJĄCYCH. TO NAPRAWDE DOBTRY SPRZĘT

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na motorower to jest sporo, jak na aprile to normalka. a ile w takim razie waży nowszy model, bo ten o którym mówimy chyba koło 90 kg. nowszy model na pewno nie jest lżejszy o więcej niż 5kg

 

???

A no to tu cie zadziwie, widze że nie wiesz iż Aprilia RS przeszła duże zmiany właśnie w roku 99.

Została zmieniona nie tylko skrzynia , ALE TEŻ zmniejszono wage motocykla ze 115 na 90 KG!!.

a z tymi hamulcami mogłem sie walnąć bo nie znam sie na tym w 100 % .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no to tu cie zadziwie, widze że nie wiesz iż Aprilia RS przeszła duże zmiany właśnie w roku 99. Została zmieniona nie tylko skrzynia , ALE TEŻ zmniejszono wage motocykla ze 115 na 90 KG!!.

to że Rs-ka przeszła zmiany to akurat wiem, możesz to przeczytac w pierwszym poscie w tym temacie. a z tą wagą to jakies brednie. nie wierze że strasze RS-ki ważyły 115 kg. moja AF1 Replica ważyła koło 90kg, wiem, bo kiedy kupiłem ją od poprzedniego własciciela nie miała wbitej w dowód masy i musiałem ją ważyc. i taka własnie wyszła waga. więc nie wierze że aprilla za 2 lata wypusciła na rynek model RS i pogrubiła go o 25 KG zwłaszcza że były do siebie bardzo podobne technicznie i wizualnie. nie było miedzy nimi dużych różnic. a ta waga 115 kg bardziej pasuje do RS 125-ki, nie wiem ile dokładnie waży ale moja DT 125 ma do niej podobną mase czyli w granicach 110-115 kg. jak możesz to nie wypisuj tu tego, co usłyszałes od kolegi tylko popieraj to linkami do stron www czy czyms innym i pamiętaj że nawet w necie mogą byc przekłamania, baa nawet Twój kolega w dowodzi może miec żle wpisaną mase a ja ważyłem swoją to wiem co i jak.

aha pamiętaj że masa motocykla może byc w stanie suchym(bez paliwa) i w stanie przygotowanym do drogi.

jeszcze raz apel: PODAWAJCIE DANE POPARTE KONKRETNYMI DOŚWIADCZENIAMI I LINKAMI DO STRON WWW. bo czasami można żle usłyszec a potem się przez to ośmieszyc i przy okazji wprowadzic kogos w błąd.

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, przypomniałem sobie że jak jezdziłem na aprilli to znalazłem 2 fajne strony ale z racji tego że mam problemy z netem nie wyświetla mi ich poprawnie więc nie wiem co jest tam teraz. wam powinny chodzic bezproblemowo. kiedys były fajne

WWW.APRILLA.PRV.PL

WWW.RS50.PRV.PL

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

jestem posiadaczem Apy Rs 50 z 93 roku,dałem za nia 4500,zrobilem remont silnika.Jest to moje puierwsze moto i sprawuje sie swietnie,osiągi bardzo dobre bo 100kmh jak na 50ccm to super wynik,pozycja kierowcy jest taka siaka...po 2 godzinach boli dupa i kregosłup.Z Mr.Mackiem gadalem na gg i nie jestem pewien czy powinien wogule cos kupowac bo jego pytania brzmia jak w poscie założonego przez ''mata16'' czyli ile do setki,jaki vmax i takie tam...boje sie ze koles nieiwe co robi,jak che odrazu jezdzic 100 to gratuluje,tak jak sie pytałes mr.maćku-taka 50 nie wytrzyma ciaglego żyłowania z predkoscia 100kmh,to nie jest taki silnik.ogolnie polecam ale nowemu koledze radze ja zablokowac do 50kmh bo niewie co sie moze stac przy predkosci 100kmh...sam mowiles ze jezdziles jakims rometem i skuterem a max to 40kmh.

pozdrawiam

norbert

 

 

(hayabusa19-starczy mu???czy sie obsra? ;) :mrgreen: :lol: )

 

(97 rocznik za 3300? :lol: :lol: :lol: fajna musiala byc...moze to nie rs byla tylko sr???)

 

PS.za 3500zeta to wlasnie jak hayabusa19 powiedzial-tylko AF1.do tego trzeba jeszcze kupic kask,ubezpieczyc go...po dodaniu tychrzeczy zostanie Ci moze 3000(zalezy od kasku,na golasa nie bedziesz chyba jeżdzic?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Siwy, Siwy :D ...że się pytałem o osiągi to normalne ;) to po prostu moja ciekawość!! Nie mówiłem że mam zamiar jeździć od razu 100km/h ;) a jeśli Ty tak z naszej rozmowy na gg wywnioskowałeś to trudno :? .... Że ktoś się pyta o osiągi to nie znaczy że od razu chce tyle jeździć!! Jesteś w salonie BMW, masz przed sobą nowe BMW 5 i co, nie zapytasz się jakie ma przyspieszenie i v max?? Dziwne naprawde... :? ....jeszcze raz mówie, że nie mam zamiaru jeździć od razu na maxa(i nie mówiłem takich rzeczy!!), wiem że jeszcze musze sie dużo nauczyć żeby potrafić jako tako jeździć, dlatego od wiosny z kumplem będe na simku ćwiczył ;) . A co do prędkości...wiem że jeśli sie wywale z taką prędkością to najprawdopodobniej będzie bardzo źle, zresztą, na auto też jest to duża prędkość(100km/h i w dzewo...chyba tylko cudem można przeżyć). Co do wypadków i prędkość dużych to jestem dość ostrożny ponieważ miałem już wypadek samochodowy i to nie jest przyjemne. Więc jeśli z naszej rozmowy stwierdziłeś że jestem hmmm "wariatem" , który jak wsiądzie to pojedzie od razu 100km/h to się myliłeś ;) ...To tyle, pozdro 4 all :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...